Один дзвінок замість п’ятдесяти
Переселенці з Донбасу працюють у Харкові на гарячій лінії кол-центру, який допомагає... переселенцям![](/sites/default/files/main/articles/23072014/8img_1878.jpg)
У харківському кол-центрі для переселенців, організованому фондом «Мир і порядок», працюють самі переселенці з гарячих точок — зі Слов’янська, Луганська, містечок Донецької області. Допомагаючи тим, хто потрапив у біду, починають по-іншому дивитися на ситуацію у своїх містах і радіють за кожен звільнений від терористів населений пункт.
Те, що у цілодобовому кол-центрі «Мир і порядок», працюють самі переселенці — їх дев’ять із десяти службовців — невипадково, говорить представник прес-служби Тетяна Ландесман. Важливо, що таким чином вирішується питання з працевлаштування людей, які потрапили в біду. Але ще важливіше, що службовці-біженці викликають більшу довіру в тих, хто звертається за допомогою, ставляться до постраждалих більш чуйно, переживши таку ж біду.
Марина Шарун, прибувши зі Слов’янська, близько місяця шукала житло для своєї родини — мами-пенсіонерки та 16-річного сина. Вона встигла змінити три місця тимчасового проживання і одного разу стала жертвою шахраїв. Якась фірма взяла з неї 700 гривень за «інформаційні послуги» про вільне житло і зникла. В іншої родини переселенців фіктивна фірма виманила три тисячі гривень. Негідникам, які наживаються на чужому горі, протистоять люди, які безкорисливо допомагають у біді. Зараз Марину та її рідних прихистила родина харків’ян — переселенцям безкоштовно надали двокімнатну квартиру, а ще приносять продукти та гроші. Марина вдячна за допомогу, із жахом згадує про події страшної весни у Слов’янську. Переселенці в один голос закликають до крутіших заходів проти бойовиків.
Роботу Марина Шарун, бухгалтер за фахом, знайшла не відразу. Спочатку зателефонувала в Червоний хрест, залишила свої дані, а через два тижні їй запропонували попрацювати на гарячій лінії фонду «Мир і порядок». Першого ж дня їй удалося поселити першу родину переселенців.
У кол-центрі створена об’ємна база даних — контакти, адреси, пункти прийому допомоги, бази житла та інша життєво важлива інформація, необхідна людям, які втратили дах над головою і кошти для існування. Щоб самостійно зорієнтуватися в незнайомому місці, переселенцеві треба зробити близько п’ятдесяти дзвінків, що може зайняти декілька днів.
Проблеми з житлом, евакуація із зон бойових дій, турбота про дітей і людей з особливими потребами, розміщення маленьких дітей на якийсь час, поки їхні мами йдуть на роботу, працевлаштування, освіта, харчування та медична допомога, ліки — це неповний перелік проблем, з якими звертаються на гарячу лінію, розповідає керівник кол-центру Григорій Дубейко. Крім того, постраждалим надають психологічну підтримку, оскільки вони прибули з територій, де можуть розстріляти за один лише український прапор.
Гаряча лінія колл-центру доброчинного фонду «Мир і порядок»: 0 800 507 911. Лінія допомоги тимчасовим переселенцям із Донецької та Луганської областей працює цілодобово без вихідних і готова отримати близько 300 дзвінків на добу. До кол-центру можна зателефонувати не лише з проблемами переселенців, але і з інформацією про дії, які загрожують порядку в області, та пропозиціями допомоги.