Поштовій площі – «незадовільно»
Нову розв’язку експерти вважають небезпечною для пішоходів та велосипедистів і додають, що таким рішенням не місце у транспортній політиці міста
Частково відкрита після реконструкції Поштова площа отримала негативну оцінку від громадськості. Зокрема, в Асоціації велосипедистів Києва (АВК) пояснюють, що оновлена розв’язка не пристосована для пішоходів, велосипедистів та людей, які пересуваються інвалідними візками. «З восьми напрямків велоруху — три є особливо небезпечними для велосипедистів, зокрема, це проїзд через тунель та напрямок із Володимирського узвозу до вулиці Сагайдачного, а ще два — неможливими, адже набережна не сполучається з Володимирським узвозом. Пішоходам та людям з обмеженою рухливістю немає зручного проходу на набережну і на майбутню пішохідну зону», — пояснюють в організації.
Експерти пропонують зробити велосмугу на Боричевому узвозі, велопішохідну зону на набережній, широкий заїзд-рампу і зручні проїзди по пішохідній зоні Поштової площі. Свої пропозиції фахівці Асоціації обговорювали з проектантами площі, навіть наносили разом на схему реконструкції, що саме слід змінити, аби це місце було безпечним і зручним не лише для автомобілів. На початку липня учасники Асоціації передавали свої вимоги депутатам Київради та мерові Віталію Кличку. Потім була зустріч із членами транспортної комісії міської ради, де знову ж обговорювались питання і щодо Поштової площі, і щодо напрямків велополітики Києва. Та поки що ці зустрічі й перемовини не приносять очікуваних результатів.
ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»
— Складається враження, що мер навіть не читав нашого документа. Ми наразі співпрацюємо з депутатами різних фракцій, але «УДАРу» там немає, вони відповідають нам, що зараз не той час, щоб займатись велосипедами, — каже керівник АВК Ірина Бондаренко. — Я розумію, що завжди є актуальніші питання, але ми років десять уже просимо, щоб наші проблеми стали теж пріоритетними. Поштова площа — ніби символ транспортної політики Києва, ми розраховували, що Кличко стане мером, який змінить Київ на краще, а відбувається те саме, що й раніше. Голова транспортної комісії давав рекомендації Кличку заснувати посаду велорадника, але реакції поки що немає.
Утім, велоактивісти здаватися не збираються. Тепер їхня мета — особиста зустріч з мером, планують її на вересень, коли буде готова велоконцепція для Києва. А поки що змінюють транспортну політику міста самотужки: цього тижня за кошти спонсорів відкривають перший у Києві перехоплюючий паркінг.