Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Від вайлуватого гречкосія — до воїна-захисника»

Митці розшифрували культурний код, який допоможе українцям стати переможцями
26 вересня, 11:47
ВІДВІДУВАЧІ НАМАГАЛИСЯ РОЗПІЗНАТИ ВЛАСНИЙ «КУЛЬТУРНИЙ КОД»

У виставковому приміщенні Інституту проблем сучасного мистецтва триває виставка арт-проекту «Опір матеріалів», організатором якого виступив Фонд культурних ініціатив ArtHuss. Ідея експозиції у дечому новаторська, оскільки не лише поєднує чітке соціальне спрямування і психологічну глибину, а й прагне налагодити комунікацію між бізнесом і мистецтвом. Як сказав напередодні в інтерв’ю «Дню» президент фонду Костянтин Кожем’яка, «мета проекту — спробувати дослідити, як із м’якого, вайлуватого гречкосія під впливом зовнішніх факторів народився воїн, захисник, готовий віддати життя за свою свободу» («Опір матеріалу», №168 від 11 вересня).

Над втіленням ідеї проекту працював авторський колектив у складі Володимира Бахтова, Петра Бевзи, Олександра Глядєлова, Миколи Журавля, Лариси Пуханової, Анатолія Твердого, Віктора Хоменка. Основний об’єкт виставки — м’яка іграшка, яка є символом України. Складові центральної експозиції — двометровий м’який песик зі штучного хутра, графіка, живопис і відеофільм. Одним із основних об’єктів проекту стала інсталяція Миколи Журавля у вигляді велетенської м’якої іграшки, прикутої кайданками до батареї центрального опалення. Візуальна зав’язка теми відбувається через серію психоделічних студійних фото та гіперболізованих інсталяцій.


ЗАРАДИ МИСТЕЦТВА МИКОЛА ЖУРАВЕЛЬ ПРИКУВАВ М’ЯКУ ІГРАШКУ ДО БАТАРЕЇ ЦЕНТРАЛЬНОГО ОПАЛЕННЯ

Культурний код, який спонукає українців чинити опір, тонко і лірично окреслено в роботах Петра Бевзи і Володимира Бахтова. Інсталяція Віктора Хоменка/Лариси Пуханової та об’єкт Анатолія Твердого влучно передають атмосферу, в якій формувався герой наших досліджень — homosoveticus. Серія світлин Олександра Глядєлова, що були відзняті взимку на Майдані та нещодавно в зоні бойових дій, повертає нам відчуття гострих граней реальності, в яких відточується характер і рішуче відсікаються ілюзії.

Окрім соціальної та терапевтичної складової, в «Опору матеріалу» ще й цілком конкретна матеріалістична мета. Костянтин Кожем’яка на відкритті виставки зазначив: «Даний проект — це спроба налагодити комунікацію між бізнесом і мистецтвом, яке має стати для бізнесу джерелом творчого натхнення, формою прояву соціальної відповідальності та підвищення свого соціального статусу».


ДВОМЕТРОВИЙ ПЕС СТАВ НАЙБІЛЬШОЮ ФІГУРОЮ ЕКСПОЗИЦІЇ

Як зазначають організатори, зміна, що сталася з багатьма українцями за останній рік, полягає в розриві з комплексом жертви і екзистенційним стрибком у стан спротиву й активної готовності самим давати собі раду. Проект — це спроба дослідити, які особистісні та духовні якості українця допомогли йому прийняти виклик часу і зробили можливим цей стрибок. «Попередню сторінку історії України перегорнуто. Старі стереотипи вмирають. Ми є свідками народження волелюбної, відважної людини, що сама прагне бути творцем своєї долі», — висловлюються художники.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати