Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Туризм з приміткою «IТ»

П’ять українських проектів, які зроблять вашу мандрівку легкою та пізнавальною
22 липня, 12:00
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Українці дедалі більше цікавляться локальними подорожами й під час туристичного сезону-2016 надають перевагу відвідуванню місцевих курортів чи місць. Про це говорять результати дослідження запитів українських користувачів Google.

Так, із десяти туристичних напрямків, які найчастіше шукали українці впродовж останніх місяців, шість — саме в Україні. Це: Карпати, Бердянськ, Одеса, Затока, Кирилівка, Азовське море. При цьому вітчизняні курорти швидко стали найбільш запитаними за останні місяці. Серед них — Скадовськ, Кирилівка, Коблево, Генічеськ, Залізний Порт.

Тим часом вітчизняні розробники допомагають туристам краще вивчати цікаві та чудові місця не лише в Україні, а й за її межами.

УКРАЇНА В РЕЖИМІ ОНЛАЙН

Наприклад, Google 2016 року продовжив реалізовувати проект «Цифрове перетворення регіонів України». За останній рік українська команда всесвітньо відомої корпорації розкрила туристичний потенціал Миколаївської та Одеської областей.

Завдяки роботі Спільноти Картографа Google і Панорам на Google Карти в цілому в обох областях було нанесено на карту понад п’ять тисяч об’єктів соціального, туристичного та громадського значення.

Також було створено низку сайтів унікальних природних місць регіонів, інтерактивних карт, за допомогою яких можна здійснити віртуальну мандрівку вулицями Одеси чи Миколаєва, або ж подивитися історичні пам’ятки в цих регіонах («Мандруй Миколаївщиною»,  «Приховані скарби Миколаївщини», «Ольвія. Музей просто неба», «Мандруй Одещиною», «Відчуй Одесу» та «День в Одесі»). Тож тепер в один клік користувач може побачити Коблево, острів Березань, Кінбурнську косу, Актовський каньйон та одну з найважливіших грецьких колоній в Нижньому Побужжі, засновану вихідцями з Мілета.

ДОЇХАТИ ДЕШЕВО ТА З КОМФОРТОМ

Зробити подорожі приємнішими та простішими для туриста, причому не лише на території України, вирішили розробники Tripmydream. Туристичний сервіс допомагає підібрати, проаналізувати й придбати кращі пропозиції перельоту і проживання в будь-якій точці світу.

Для цього користувачеві досить вказати побажання і бюджет поїздки, а сервіс сам підбере найкращі напрямки, проаналізує й покаже найдешевші рейси та варіанти проживання.

Команда розпочала розробку проекту ще 2013 року, і вже в квітні 2016-го проект запрацював. До речі, за місяць до запуску сервіс Тараса Поліщука та Андрія Буренка було визнано найкращим тревел-стартапом світу за результатами змагання Seedstars Summit 2016 у Швейцарії.

А команда проекту ПОЇЗДка вже давно вирішила потурбуватися комфортом подорожей з «Укрзалізницею». Так, з 2013 року Олександр Бондаренко, Сергій Павлов та Олександр Латинцев створили мобільний інструмент вирішення незручних і конфліктних ситуацій під час планування подорожей і безпосередньо в потязі.

«Ми з моїм колегою Сергієм Павловим багато подорожували Україно й постійно зіштовхувалися з відсутністю сервісу з боку «Укрзалізниці». В певний момент нам це набридло, ми почали розбиратися в законодавчій базі й з’ясували, що пасажири УЗ ніколи не отримують належного сервісу і часто навіть не знають своїх прав», — розповідає Олександр Бондаренко.

Відстоювати права пасажирів УЗ автори проекту почали із письмових звернень. «Ми досягли значних успіхів — в УЗ почали ремонтувати поїзди, системи опалення, слідкувати краще за санітарним станом. Пізніше ми зрозуміли, що всю цю справу можна алгоритмізувати. Тому ми вигадали свою пошукову систему по законодавчій базі, й так сталося, що це знайшло відгук у ПРООН, — ми перемогли в їхньому конкурсі проектів», — пояснює Олександр Бондаренко.

Скориставшись додатком, користувач може обрати проблемну ситуацію й одразу ж отримати інформацію про її правове врегулювання. Якщо цього виявляється замало, можна в режимі онлайн направити інспекторові скаргу. «Зараз в середньому скарги надходять раз на місяць. Раніше це було раз на день або ж раз на тиждень», — додає Олександр Бондаренко. В цілому ж сайт за день може відвідати до тисячі осіб. Найчастіше це стається влітку або під час зимових свят.

Як розповідає Бондаренко, робота сервісу щодо подачі онлайн-скарг трохи загальмувалася, оскільки з ухваленням нових законів ГПУ втратила нагляд над УЗ, і результативність вирішення питань, зазначених у скаргах, значно зменшилась. Утім, вирішити проблемні ситуації пасажирів із УЗ допомагає команда ПОЇЗДки, оскільки копія кожної скарги потрапляє й на пошту сервісу.

«Від початку в нас була ідея, що людина зіштовхнулася з порушенням, вона вибирає з переліку ситуацію, вводить серію, номер свого квитка і контактний телефон. Якщо з’єднати кілька баз даних УЗ, зокрема, базу квитків, поїздів, персоналу, то інспектор з контролю дотримання сервісу УЗ в ідеалі, при надходженні звернення, за серією та номером квитка одразу знатиме, який саме це потяг і вагон, хто провідник, хто начальник поїзда, бачитиме мобільний телефон чи номер внутрішнього зв’язку. І тоді він може одразу зв’язатися з провідником чи начальником поїзда. В УЗ спочатку зацікавилися пропозицією співпраці. З нами зв’язувалися, хотіли домовлятися, але потім призначили нового гендиректора, який не був зацікавлений у співпраці», — пояснює Бондаренко.

Попри це, команда готова працювати не лише з обслуговуванням УЗ безпосередньо в потязі. Окрім цього, планується забезпечити обізнаність пасажирів української залізниці на вокзалах і в касах продажу квитків.

ПРАВИЛЬНЕ МІСЦЕ У ПРАВИЛЬНИЙ ЧАС

Щоб вирішити проблему найкращого часу для подорожі, львівські розробники створили комплексний онлайн-путівник Rove.me. Його особливість — в тому, що всю інформацію про різні туристичні напрямки тут розміщено залежно від того, який час для подорожі обирає користувач.

«Ми намагаємося збирати цікаві події, сезонні активності та природні явища — такі, як, наприклад, північне сяйво. На основі цієї інформації ми будуємо графік, на якому користувач бачить, в який час в тому чи іншому місці відбувається найбільше подій, чи які там погодні умови. І тоді він може обирати, коли йому найкраще відвідати певне місце,  країну чи регіон», — пояснює співзасновник проекту Андрій Звірко.

Проект стартував у листопаді і наразі проходить етап тестування. «Наш проект дуже відрізняється від того, що вже існує на ринку туристичних стартапів. Саме тому нам ще потрібно попрацювати, щоб правильно донести його цінність і показати, як його можна використовувати з максимальним ефектом», — додає співзасновник проекту Сергій Оплаканець.

Наразі на сайті можна знайти інформацію про найбільш популярні туристичні напрямки у світі. Також команда розроблятиме відповідні напрямки й Україною. Першим планується презентувати Львів.

У подальшому команда покращуватиме роботу сервісу, зокрема, за рахунок впровадження системи відгуків. «Ми хочемо, щоб по відгуках користувач теж міг зрозуміти, в який час краще відвідати те чи інше місце. І, відштовхуючись від цього, приймав рішення про вибір іншого часу чи місця для подорожі», — пояснює Сергій Оплаканець.

Окрім цього, розробники планують включити графік ціни, щоб користувачі могли приймати рішення, враховуючи ціни в тому чи іншому місці.

Утім, українські інноватори не планують зупинятися на досягнутому. Як приклад, вже зараз команда InCard розпочала розробку цифрової туристичної карти, особливість якої полягає у використанні замість пластикової картки номера мобільного телефону. Тобто система об’єднуватиме туриста чи жителя міста, розважальні центри, музеї, ресторани тощо та мобільного оператора.

Отже, користувачеві при купівлі відповідного тарифу мобільного оператора відкривається інформація про можливість безплатно відвідувати різні заклади та місця або з певною знижкою. Це можуть бути парки, музеї, атракціони тощо.

Нещодавно команда із трьох осіб — Максима Роньшина, Миколи Смиковського та Вікторії Ляшенко— отримала можливість реалізувати свій проект в акселераційній програмі за підтримки Київстар на базі нового телеком-акселератора ВДНГ-TECh.

«Річ у тім, що в Європі вже давно існують сервіси таких туристичних карт, але їхня реалізація дорожча за вартістю (випуск карток, купівля зчитувачів, неясна схема перерозподілу коштів між закладами). Ми ж за допомогою номера телефону зможемо відслідкувати всі дії та транзакції туриста і запропонувати йому схеми відвідувань за його потребами і бажаннями», — розповідає Вікторія Ляшенко.

Уже за кілька місяців ініціатори проекту будуть готові розпочати комплексне підключення різноманітних місць до системи. «Запускатися хочемо почати з Києва, але ми зможемо охопити всі міста й робити захоплюючі тури найрізноманітнішими місцями, пам’ятками та закладами для туристів», — додає Вікторія Ляшенко.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати