Леді та джентльмени, на велозаїзд!
Всесвітньовідомий tweed run вперше відбувся 2009 року у Лондоні. Відтоді ретрозаїзди щороку збирають пошановувачів елегантного англійського стилю в усьому світі. Його аналог — київський «Ретро Круїз» відбувається у столиці вже втретє. З українських міст до проведення «твід рану» долучилася Одеса, паралельно такі ж заїзди відбулись у Лондоні, Стокгольмі та навіть Канзас-Сіті.
«Ого!» — захоплені вигуки людей було чути на кожному кроці. Глядачі зупинялися, фотографували, машини відбивали такт, сигналячи, як це роблять для молодят. Мабуть, важко було зрозуміти — чи то машина часу, чи мандрівний театр влаштував атракцію у столиці України. «Ретро Круїз» зібрав понад 200 учасників, і кожен із них реконструював британський образ початку ХХ століття. Йдеться про міжвоєнний період — 1918 — 1939 рр. Продемонструвати свою велолюбов прихали люди різного віку: дівчата, хлопці, джентльмени та леді, навіть сімейні пари з дітьми. Естетика Англії надала особливої атмосфери вулицям Києва.
«Ми всі так довго готувалися до цієї події: підбирали одяг, взуття, зачіски та аксесуари. Тепер хочеться так виглядати щодня, — ділиться першими враженнями учасниця «твід рану» Анна ХАБАРОВА. — Я рада, що акція знайшла так багато прихильників в Україні. Це чудова можливість згадати найкращі європейські традиції та загітувати наших громадян до корисного та прекрасного».
Елегантні костюми з твіду, вовняні светри та гетри, головні убори, замшеві рукавички і взуття на шнурках — всі ці деталі доповнили елегантний британський стиль. Вінтажна велопрогулянка центральними вулицями Києва мала на меті нагадати про цінності традицій, етикету та почуття стилю в одязі та поведінці, які відрізняли колишні часи від наших. Окрім того, популяризувати велорух та поїздки на класичних міських велосипедах.
«Цього року на заїзд приїхали найбільш стійкі та красиві учасники, — зізнається організатор «Ретро Круїзу» Володимир ЧЕРЕМИС, — чесно кажучи, було менше учасників, аніж я очікував, погода дала своє. Але мені все сподобалось, я задоволений. В учасників були дуже вишукані образи, деякі люди шили собі одяг на замовлення. Цього року ми повідомили про «твід ран» раніше, тому в охочих був час обдумати свої образи та підготувати велосипеди».
Команда «Дня» вже вдруге бере участь у велозаїзді. «Це красива і яскрава подія — одночасно розважальна і соціальна, — ділиться враженнями директор рекламного агентства газети «День» Анна МАЗУРЕНКО. Цьогоріч креативна команда нашого видання підійшла до заїзду ґрунтовно. На майданчику ми з’явилися з велосипедом, корзиною з яблуками, квітами, обгорнутими в ексклюзивний папір газети «День», саквояжем із газетою «День» і глянцевим додатком «Маршрут №1». Одна з учасниць, Олена Гриніна, співробітниця рекламного агентства «Дня», взяла із собою на заїзд кота Робіна, який виглядав мов справжній джентльмен: із яскравим твідовим метеликом. Це був фурор!»
Кіт Робін став родзинкою велозаїзду та моделлю для всіх відеокамер та фотоапаратів. «Він приймав участь «твід рану» вперше. Витриманий англійський стиль, поведінка (та виховання!), геополітичний погляд крізь століття, — усміхаючись, розповіла власниця унікального кота Олена ГРИНІНА. — Він сподівається на гонорар у вигляді корму та погладжування животика. Як справжній англійський джентльмен Кіт Робін любить вівсянку та ніжитись на сонці».
«Я безмежно щасливий, що потрапив у чудовий колектив газети «День», який постійно бере участь в подібних акціях! На самому заході запам’ятались безліч персонажів, які утворили неповторну осінню твідову феєрію!» — поділився враженнями працівник рекламної агенції «Дня» Андрій РОМАНЧУК.
Учасники «твід рану», а серед них і журналістка «Дня», проїхалися центральними вулицями столиці — повз Лавру, вулицею Грушевського до Європейської площі, далі — Хрещатиком, вулицею Толстого до Національного університету імені Тараса Шевченка. Кінцевим пунктом став парк Пушкіна, де було зроблено колективне фото й розпочато традиційне чаювання.