Перейти к основному содержанию

"Одеський порт працює на повну силу", -

30 мая, 00:00
стверджує начальник порту Микола Павлюк ПОВЕРТАЮЧИСЬ ДО НАДРУКОВАНОГО

У будь-якого читача, котрий ознайомився зі статтею "Одеса в імлі" (газета "День", № 17, 30 січня 1998), може виникнути запитання: що ж сталося з Одеським портом, оскільки, як повідомила газета, "зараз це тихе пустинне місце"?

Вважаю, що немає необхідності пояснювати: Одеський порт як і раніше живе і квітне. Фото будівлі морського вокзалу Одеського порту, що сяє в яскравих вогнях, надруковане перед цією ж статтею в цьому ж номері газети "День", є ще одним свідченням цього.

До цього можу додати, як-то кажуть у нас в Одесі, дещо зі статистикою в руках, але уникаючи рутини переліку всіх цифр. Стисло. Щодня біля причалів Одеського порту оброблялися від 6 до 10 океанських суден, тобто вивантажувалися і брали вантажі - імпортні й експортні. (Тут і далі дані за 1997 рік і січень 1998 року).

Хочу повідомити і про те, що за цей час з повним навантаженням функціонували причали самого морського вокзалу, біля яких щодня швартуються теплоходи і через які проходять тисячі, проїжджають і перевалюються десятки тисяч тонн різних вантажів.

Для фахівців можу повідомити: всього за минулий рік і січень нинішнього Одеський порт обробив понад дві тисячі теплоходів (в тому числі у січні 98 р. - 188). Якби був наш порт "пустинний", то чи міг би він заробити гроші і перерахувати до бюджету держави 25 мільйонів гривень? Саме стільки отримала за напружену працю Одеського порту Україна.

Загалом вантажообіг Одеського порту за минулий рік і січень нинішнього досяг 23 мільйонів тонн. Одеський порт за питомою вагою (а це - 32,6 відсотка!) серед усіх морських портів України, зберігає впевнене лідерство (найближчі сусіди - іллічівці - 15,9 відсотки, Південний - 8,9 відсотки, Маріуполь - 11,2 відсотки).

Обсяги вантажопереробки через Одеський порт за вказаний час настільки збільшилися, що вони вже "не вміщуються" у рамки існуючого порту. Тому ми за рахунок своїх власних коштів побудували нові складські площі понад 100 тисяч квадратних метрів у районі Карантинного молу (Колишній Австрійський пляж), викупили ділянки в судноремонтного заводу "Україна", на яких освоєно нові вантажопотоки. А ще здійснено реконструкцію нафтогавані, що дозволила перевершити всі попередні обсяги перевалки - переробили набагато більші, у порівнянні з 1996 роком, обсяги нафтовантажів, у тому числі й імпортних.

Як може Одеський порт бути "пустинним", якщо на нашій акваторії діє 8 стивідорних компаній, понад 200 агентських й експедиторських компаній? Невже іноземні партнери, що вкладають гроші в спільний бізнес, дадуть портові не працювати? Такого немає і бути не може.

Фінансові показники, досягнуті Одеським портом, дозволили здійснити докорінну модернізацію нашого транспортного підприємства, спрямовану на збільшення виробничих потужностей, включаючи реконструкцію комплексу морського вокзалу, будівництво сучасного яхт-клубу. Не кажучи вже про створюваний у порту унікальний для Європи шляхопровід, який здатний вивільнити Одесу від автомобілів-контейнерів, що транспортують вантажі в порт і з нього.

Я перерахував тільки головні роботи в порту. Але ще можу сказати про придбання портом й інвесторами нової передової перевантажувальної техніки, для чого потрібно було багато коштів.

Не хотілося б вступати в полеміку з автором статті про "пустинний" порт, опублікованої в газеті "День". Але від наведених мною фактів нікуди не подітися. Дуже хочеться, щоб читачі газети "День" дізналися про щиру правду, викладену мною вище.

м. Одеса

 

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать