"Одеський порт працює на повну силу", -
У будь-якого читача, котрий ознайомився зі статтею "Одеса в імлі" (газета "День", № 17, 30 січня 1998), може виникнути запитання: що ж сталося з Одеським портом, оскільки, як повідомила газета, "зараз це тихе пустинне місце"?
Вважаю, що немає необхідності пояснювати: Одеський порт як і раніше живе і квітне. Фото будівлі морського вокзалу Одеського порту, що сяє в яскравих вогнях, надруковане перед цією ж статтею в цьому ж номері газети "День", є ще одним свідченням цього.
До цього можу додати, як-то кажуть у нас в Одесі, дещо зі статистикою в руках, але уникаючи рутини переліку всіх цифр. Стисло. Щодня біля причалів Одеського порту оброблялися від 6 до 10 океанських суден, тобто вивантажувалися і брали вантажі - імпортні й експортні. (Тут і далі дані за 1997 рік і січень 1998 року).
Хочу повідомити і про те, що за цей час з повним навантаженням функціонували причали самого морського вокзалу, біля яких щодня швартуються теплоходи і через які проходять тисячі, проїжджають і перевалюються десятки тисяч тонн різних вантажів.
Для фахівців можу повідомити: всього за минулий рік і січень нинішнього Одеський порт обробив понад дві тисячі теплоходів (в тому числі у січні 98 р. - 188). Якби був наш порт "пустинний", то чи міг би він заробити гроші і перерахувати до бюджету держави 25 мільйонів гривень? Саме стільки отримала за напружену працю Одеського порту Україна.
Загалом вантажообіг Одеського порту за минулий рік і січень нинішнього досяг 23 мільйонів тонн. Одеський порт за питомою вагою (а це - 32,6 відсотка!) серед усіх морських портів України, зберігає впевнене лідерство (найближчі сусіди - іллічівці - 15,9 відсотки, Південний - 8,9 відсотки, Маріуполь - 11,2 відсотки).
Обсяги вантажопереробки через Одеський порт за вказаний час настільки збільшилися, що вони вже "не вміщуються" у рамки існуючого порту. Тому ми за рахунок своїх власних коштів побудували нові складські площі понад 100 тисяч квадратних метрів у районі Карантинного молу (Колишній Австрійський пляж), викупили ділянки в судноремонтного заводу "Україна", на яких освоєно нові вантажопотоки. А ще здійснено реконструкцію нафтогавані, що дозволила перевершити всі попередні обсяги перевалки - переробили набагато більші, у порівнянні з 1996 роком, обсяги нафтовантажів, у тому числі й імпортних.
Як може Одеський порт бути "пустинним", якщо на нашій акваторії діє 8 стивідорних компаній, понад 200 агентських й експедиторських компаній? Невже іноземні партнери, що вкладають гроші в спільний бізнес, дадуть портові не працювати? Такого немає і бути не може.
Фінансові показники, досягнуті Одеським портом, дозволили здійснити докорінну модернізацію нашого транспортного підприємства, спрямовану на збільшення виробничих потужностей, включаючи реконструкцію комплексу морського вокзалу, будівництво сучасного яхт-клубу. Не кажучи вже про створюваний у порту унікальний для Європи шляхопровід, який здатний вивільнити Одесу від автомобілів-контейнерів, що транспортують вантажі в порт і з нього.
Я перерахував тільки головні роботи в порту. Але ще можу сказати про придбання портом й інвесторами нової передової перевантажувальної техніки, для чого потрібно було багато коштів.
Не хотілося б вступати в полеміку з автором статті про "пустинний" порт, опублікованої в газеті "День". Але від наведених мною фактів нікуди не подітися. Дуже хочеться, щоб читачі газети "День" дізналися про щиру правду, викладену мною вище.
м. Одеса
Выпуск газеты №:
№85, (2007)Section
Общество