Перейти к основному содержанию
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Подих часу, зафіксований фотооб’єктивом

28 декабря, 00:00

Все-таки не випадково, що єдина всеукраїнська газета, яка щорічно проводить міжнародний фотоконкурс, називається «День». Коли вибиралася ця назва, малося на увазі, що видання буде інформаційним «відбитком» подій за день. Так і вийшло. І створюючи інформаційну картину дня, ми з самого початку особливу увагу приділяли фотоілюстраціям. І незабаром помітили, що кращі з них є не просто «фотопоясненнями» до тексту, а мають самостійне інформаційне навантаження. Вираз облич, жести, пози, зафіксовані фотооб’єктивом, кажуть не менше, а часто і більше, ніж вимовлені слова. Особливо це стосується політиків. У цьому плані «класикою жанру» можна назвати роботи «Директорія» (формування парламентської більшості)» Леоніда Бакка (II премія в номінації «День» фотоконкурс 2000 р.) і «Вступ до контексту» Анатолія Медзика (I премія в номінації «Подія» фотоконкурсу 2001 р.).

Ми і назви фотоконкурсу підбирали так, щоб знімки, якi надаються учасниками, були фотолітописом нашого життя. І якщо говорити про кращі роботи, то так це і вийшло.

1999 р. — «У світлі «Дня...». Перше місце було присуджене Сергію Глабчуку з Житомира за знімок «Крок в бізнес». Робота просто випромінює оптимізм, якого часом так не вистачає в нашому нинішньому житті. Особисто мене тоді вразила робота ще одного призера — документальний знімок, зроблений Богданом Барбілом після повені в Закарпатті «Чотири свічки — чотири життя під уламками будинку». Вражав і цикл «Карпати» Євгена Комарова з Ялти. До речі, автор є одним з найвідоміших вітчизняних фотохудожників.

2000 р. — «Особи. Долі. День. Століття». Головний приз отримує «Льонька-політика» фотоаматора Олександра Свистунова з Вінницької області. Просто дивно, як в образі сучасного «кармелюка» автору вдалося відобразити ставлення селян до процесів, що йдуть на селі — на руці у героя наколка: «Поганяй, та знай міру». Були відзначені призами і «За плечима — ХХ століття» лауреата Держпремії України Василя Пилип’юка, «Спрага» відомого рівненського фотомайстра Сергія Бусленка, «Старий оригінал» Яреми Проціва з Коломиї, «Заповіт» Білла Клінтона» Анатолія Медзика («День»)...

2001 р. — «День нового тисячоліття». Головний приз присуджено Миколі Лазаренку («День») за роботу «П’ятірка». Перелічувати всі 17 робіт, відзначених журі, не буду — вони порівняно нещодавно публікувалися в газеті. Згадаю тільки дві, що запам’яталися мені більше за інших: «Ватикан. Офіційна чарівність теократії» професійного київського фоторепортера Василя Артюшенка (II премія в номінації «Подія») і «На братских могилах не ставят крестов...» чернігівського фотомайстра Валерія Інютіна (спеціальний приз від головного редактора газети «День» Лариси Івшиної).

Традиційно з кращих робіт, що надсилають на фотоконкурс, ми формуємо фотовиставки, які експонуємо в обласних центрах республіки. Підшукуючи приміщення в центрі міста, висуваємо одну незмінну умову — вхід має бути безкоштовним. З фотороботами наших фотокорів і авторів вже познайомилися мешканці Сум, Житомира, Івано-Франківська, Тернополя, Дніпропетровська, Запоріжжя, Харкова, Полтави, Чернігова, Львова, Трускавця, Одеси.

Сьогодні ми оголошуємо умови нового фотоконкурсу, підсумки якого підіб’ємо на святкуванні 6-річного ювілею нашої газети у вересні 2002 року.

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать