Перейти к основному содержанию

Жертви свого ж винаходу

Щороку під колесами автомобілів гине до 6 тисяч осіб
11 ноября, 00:00

— Лише за десять місяців поточного року з вини пішоходів у столиці сталося 1108 ДТП, що становить майже 53% від загальної кількості всіх зареєстрованих. Через власну необачність цього року в Києвi загинуло 110 пішоходів. Зокрема, у Мінському районі під колесами позбулися життя вісім пішоходів. Головною причиною стало порушення правил дорожнього руху (ПДР) — перехід вулиці в невстановленому місті. Далеко не кожен iз нас усвідомлює, що за порогом власної домівки стає пішоходом, який зобов'язаний дотримуватися певних правил пересування.

Я особисто вважаю, що дорожнiй рух в столиці організовано продумано — достатньо й підземних, і наземних, і регульованих переходів. Якби люди ставилися бiльш вiдповiдально до свого життя i до життя водiїв, багатьох ДТП вдавалося б уникнути. Адже коли пішохід виходить на проїзну частину в невстановленому місті, водій, зазвичай, намагається уникнути наїзду на нього — маневруючи, а іноді зіштовхуючись з іншим транспортним засобом.

— Але досить часто буває, що на проїзну частину дороги люди виходять тому, що підземні переходи не оснащені належним чином. У них нема світла або усе залито водою. А на дорозі не працюють світлофори...

— Я хотів би зазначити, що в столиці проводяться регулярні обстеження зазначених місць комплексними комісіями (до яких входять представники райдержадміністрації, дорожньої інспекції, Київенерго та ін., і якщо виявляються недоліки — повідомляють до відповідних інстанцій). Що ж до світлофорів, то тут винна економічна ситуація. Коштів, що виділяються на утримання колективного підприємства «Монтекс» (а саме воно займається утриманням технічних засобів регулювання дорожнього руху), не завжди достатньо. Коли з ладу у світлофорі виходить контролер, щоб його полагодити необхідні значні кошти. Не говорячи вже про лампочки, що перегоріли. Втім у будь-якому разі правила зобов'язують водія пропустити пішохода на пішохідному переході...

— Чи багатьох пішоходів- винуватців ДТП вдається притягти до відповідальності?

— Законом передбачена відповідальність пішохода за порушення правил дорожнього руху, яке призвело до ДТП. Матеріали щодо цього розглядає інспектор з дізнання. Взагалі, на місці пригоди на пішоходів-порушників працівники ДАІ складають протоколи на притягнення їх до адміністративної відповідальності. Іноді бувають випадки, коли людина внаслідок ДТП потрапляє в тяжкому стані в лікарню. Зазначу, що майже завжди транспортний засіб пошкоджується, наїжджаючи на пішохода. Тому пішоходи повинні знати, що за порушення правил дорожнього руху несуть як адміністративну відповідальність, так і цивільну — за завдання матеріальних збитків водієві.

— А скільки у вашому районі пішоходів було притягнуто до відповідальності?

— За порушення правил дорожнього руху — практично кожного. Виняток зроблено лише для окремих категорій інвалідів. За такі порушення накладається максимальний штраф — 8,5 гривні. Якщо в разі ДТП пошкоджено дорожньо-транспортний засіб, штраф збільшується до 85 гривень.

— Як саме сьогодні проводиться дуже популярна колись профілактично-агітаційна робота серед водіїв, і чи можна вважати появу фанерних «даїшників» сучасним проявом цієї роботи?

— За допомогою гучномовного зв'язку агітаційну роботу ми проводимо як для пішоходів, так і для водіїв. Повідомляємо про факти ДТП, про виявленні місця «концентрації» дорожньо-транспортних пригод, тобто окремі ділянки, на яких протягом року скоюється три і більше ДТП. А відтепер до агітроботи залучено не лише працівників ДАІ, а й патрульно-постової служби, слідчих, дільничних інспекторів міліції, а також працівників кримінальної міліції. А фанерні макети працівників ДАІ на дорогах ми ставили експериментально. Користь свого часу вони дали. Коли водій бачив «співробітника міліції», намагався дотримуватися встановлених правил.

— До речі, щодо не фанерних, а справжніх «даішників» — водії скаржаться на них. Доводять, що на дорогу вони виходять лише за для власної кишені...

— Якщо на того чи іншого інспектора надходить така інформація, ми відразу проводимо негласну перевірку. Про неї знає тільки обмежене коло осiб. Якщо інформація підтверджується, таких людей ми звільняємо. До речі, в кожному нашому підрозділі є телефон довіри. В нашому районному відділі висить навіть скринька довіри. Тож будь-хто з учасників дорожнього руху може написати листа. Якщо не хоче, щоб знали його прізвище, може повідомити про факт здирства й анонімно...

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать