Технічно не озброєний і... не потрібний
«День» уже розповідав про сумну долю локомотива, який було виявлено співробітниками КРУ та УСБУ в Луганській області. У локомотива, що заблукав, знайшлися господарі. Опрацювавши свою бухгалтерську документацію, залізничники станції Ясинувата дійшли висновку, що тепловоз належить їхньому депо і ще в листопаді 1996 року був направлений у ІВЦ «Локомотив» для модернізації.
Як повідомила прес-служба управління СБУ в Луганській області, з ініціативи співробітників служби безпеки, відомча комісія «ХК Луганськтепловоз» зайнялася вивченням технічного стану локомотива. Точніше, того, що від нього залишилося. Річ у тім, що з Ясинуватої тепловоз прибув до Луганська вже добряче постраждавши, причому не тільки від тривалої експлуатації, а й від рук всюдисущих полювальників на кольоровий метал. Перелік бракуючих запчастин і комлектуючих складався з більш аніж ста найменувань. За цей час, поки всіма забута машина животіла на запасному шляху, її добили луганські вандали. За найбільш скромним підрахунком, завдані збитки становлять 60 тис. грн.
Ясинуватське депо спробувало витребувати з луганчан компенсацію збитків, але марно. Керівники ІВЦ вважають матеріальні претензії управління Донецької залізниці необгрунтованими. Хоча сторони свого часу й уклали договір про ремонт тепловоза, «Локомотив», однак, не брав машину на відповідальне зберігання, як, втім, і «ХК Луганськтепловоз», на території якого тепловоз перебував. З цього впливає, що берегти, охороняти чуже майно тепловозобудівники не зобов'язані.