Чорноморське пароплавство пiде з молотка?
Банкрутство Чорноморського морського пароплавства вже почалося. Накладено арешти практично на всі офісні приміщення ДСК «ЧМП», ряд колишніх дитсадків, а також на готельний комплекс «Моряк-1». Заступник голови Жовтневого райсуду Одеси С. Ярош задовольнив позов комітету об’єднаної морської профспілки про накладення арешту на майно працівникам пароплавства в обсязі півтора мільйона гривень. Також винесено ухвалу застосувати до багаторічного боржника заходи примусового виконання — звернення стягнення на майно накладенням арешту й продажу майна пароплавства.
З молотка може піти не лише нерухомість. 1 червня у грецькому порту Пірей зупинено круїзний рейс і накладено арешт на одне з двох останніх пасажирських суден — першокласний шестипалубний лайнер «Тарас Шевченко», що донедавна курсував уздовж північноамериканського узбережжя. Без вини винуватий екіпаж судна та півтисячі пасажирів «Тараса Шевченка» також стали заручниками недолугої політики в морській галузі нинішнього українського уряду. «У нас немає ані можливостей, ані засобів для самостійного розв’язання питання про звільнення лайнера, — говориться в факсі гендиректора державного підприємства «Український пасажирський флот» Сергія Мелащенка на адресу групи депутатів Верховної Ради України. — Фірма «Брідж ойл» із Кайманових островів, що з огляду на борг ЧМП у обсязі $1645 тисяч зажадала арешту «Тараса Шевченка», не приймає в розрахунок наявні та доступні для вивчення документи нашої операторської компанії «Укпас». Крім того, необхідне термінове розв’язання проблем — інакше вкрай ускладнена позиція останнього пасажирського судна ЧМП — лайнера «Шота Руставелі» призведе до зриву круїзних компаній року та банкрутства ряду туристських компаній».
Варто зазначити, що слухання справи про відчуження лайнера «Тарас Шевченко» почалося 5 червня. Якщо судно-заручник із пасажирами не буде негайно звільнене з-під арешту, можна вважати, що його чекає доля іншого лайнера — «Одеси», котрий третій рік гниє під арештом біля причалу Неапольського порту. Це також означатиме, що нинішній уряд, по суті, поклав кінець існуванню українського морського пасажирського флоту, що нараховував кілька років тому близько двох десятків білосніжних круїзних лайнерів.
...Ще півтора року тому «День» застерігав про серйозні симптоми банкрутства
головної судноплавної компанії — Чорноморського морського пароплавства.
Однак — марно. Підприємство державної форми власності, що потребувало невідкладної
підтримки з боку керівництва України, так і не отримало її. Про стиль роботи
нинішнього уряду свідчить хоча б те, що відомче узгодження указу глави
держави про надання підтримки затягнулося більш як на півроку...
Выпуск газеты №:
№105, (1998)Section
Подробиці