Перейти к основному содержанию

 Франкiвцi показали Москвi, як ставити Шекспiра

19 мая, 00:00
Сергій ВАСИЛЬЄВ, «День»     Якщо судити за реакцією київської преси на постановку «Короля Ліра» Шекспіра у Національному театрі імені І. Франка, то можна було передбачити, що організатори міжнародного фестивалю імені А. Чехова запрошували український спектакль до Москви, керуючись швидше ностальгічними, аніж творчими мотивами.

Однак просто незламною любов’ю московських театралів до Богдана Ступки й повагою до режисера Сергія Данченка палкий прийом «Ліра» в Москві не пояснити. Епічне, поліфонічне прочитання одного з найбільш філософських шекспірівських текстів, зроблене франківцями, вочевидь, передбачає несуєтне його сприйняття, готовність думати й співчувати. «Лір», який удома навіть не попав у номінацію «Київської пекторалі», а в Москві, через прикру затримку трейлера з декораціями на митниці, грався в екстремальних умовах, після короткої технічної репетиції, мав величезний успіх. Звичайно, і в Москві він зустрів опонентів, але варто прислухатися і до думки одного з найтонкіших знавців театру Вадима Гаєвського, який після перегляду київського спектаклю екзальтовано вигукнув: «Колись Данченко показав нам, як треба ставити Чехова (мається на увазі показ «Дяді Вані» (в 1980 році — Ред.), а тепер еталонно поставив Шекспіра».

Небалакучий же Олег Єфремов, який, до речі, не дуже часто приходить на спектаклі своїх колег, додивився «Ліра» до кінця й просто запросив старого приятеля Сергія Данченка до себе в кабінет. На пару добрих слів...
 
 

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать