Перейти к основному содержанию

Хто захистить пасажира

04 ноября, 00:00

Питання про ліквідацію структури транспортних прокуратур і УВС на транспорті вивчається в даний момент Генеральною прокуратурою та Міністерством внутрішніх справ. Наприклад, транспортну міліцію планується перепідпорядкувати обласним - територіальним - управлінням внутрішніх справ. Ця реорганізація є частиною загального скорочення органів охорони порядку, викликаного браком бюджетних коштів на їх утримання.

Необхідність існування правоохоронних органів на транспорті викликана тим, що транспортні служби - управління залізницею, пароплавство, авіазагін - діють за єдиною технологічною схемою й не перебувають у територіальному підпорядкуванні областей і районів.

Злочини, скоєні на транспорті, також мають свою специфіку. Злочинець і жертва за лічені години можуть виявитися розділеними сотнями кілометрів, на території різних областей. Велика кількість людей та обсяги матеріальних цінностей, сконцентровані на транспорті, породжують збільшення кількості злочинів. Усе це вимагає більшої оперативності дій працівників транспортної міліції та прокуратури, ніж їхніх адміністративно-територіальних колег. А рівень розкриття злочинів на транспорті залишається одним з найвищих у МВС.

У разі реорганізації цю налагоджену систему взаємодії буде невиправно порушено. Транспорт і міліція почнуть працювати за різними технологічними ланцюжками. Уявіть собі жителя Києва, пограбованого в поїзді на території Кіровоградської області жителем Одеси. Якому з територіальних управлінь внутрішніх справ буде доручено розслідування цієї справи? Як довго триватиме листування між ними? На думку працівників транспортної міліції відсоток розкриття злочинів унаслідок такого розриву катастрофічно знизиться. А пасажири та вантажі залишаться практично беззахисними.

Спроби підпорядкувати транспортні правоохоронні органи територіальним робилися й раніше - у 1937, 1982, 1993 роках. Рішення ці неминуче призводили до різкого погіршення криміногенної ситуації на транспорті й були скасовані. Наприклад, експеримент із "схрещування" УВС на транспорті з територіальним облуправлінням міліції в Калінінградській області закінчився спадом відсотку розкриття злочинів з 80% до... 1,2%. Україні, яка посідає 4 місце в світі щодо розгалуженості транспортної мережі, а також є точкою перетину транспортних артерій світового значення, такі "експерименти" навряд чи до снаги.

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать