Перейти к основному содержанию
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Чорноморське пароплавство: маховик розпродажу флоту призупинено

14 июня, 00:00

Похмурі прогнози песимістів щодо "ланцюгової реакції кредиторів на продаж "з молотка" в інопорту вже першого українського судна", схоже, починають збуватися. Однак зафіксований наприкінці травня прецедент - продане Мальтійським судом з аукціону судно ЧМП "Дмитро Полуян" - поки що спричинився передусім до екстреного виїзного засідання в Одесі колегії Мінтрансу України на чолі з новопризначеним міністром Миколою Кругловим.

Родини моряків торговельного флоту не упустили можливості зустрітися 10 червня з прибулими до Одеси керівниками галузі, щоб нагадати про непогашені за півроку-рік борги по зарплаті. А загальні обсяги заборгованості за минулий рік справді вражаючі: плавскладу - 7,5 мільйона, працівникам берегових служб пароплавства - більш як півтора мільйона гривень.

Однак "головною проблемою і трагедією пароплавства", ключ до розв`язання якої належало знайти на одеському засіданні колегії, стала, за визначенням М. Круглова, "провальна" організація роботи більш як півсотні офшорних компаній пароплавства. "Контроль за результатами їх діяльності, - наголосив міністр на проведеному одразу після колегії брифінгу, - зараз практично втрачений. Реального фінансового стану не знає ніхто. Жодного разу керівництво ЧМП, в тому числі відповідальний за справу віце-президент Євген Стенченко, не робило документальної звірки боргів з компаніями-кредиторами, як того вимагає чинне законодавство".

Не краще налагоджений контроль і за валютними коштами, що мають проходити через спеціально створений закордонний розрахунковий центр ЧМП на Кіпрі - за надані послуги, товари, збуті пароплавством упродовж останнього півтора року 59 суден, в тому числі 11 знов-таки всупереч чинному законодавству. Наслідки? Замість десятків мільйонів через єдиний розрахунковий центр ЧМП, ліцензований Нацбанком України, торік проведено всього $2 мільйони. Чому валютна лавина оминає "центр" і осідає в закордонних банках, здогадатись неважко...

А тим часом, за офіційними даними ЧМП, сума внутрішнього боргу пароплавства становить 105 мільйонів гривень, зовнішнього - компаніям "Ллойд Верф", "Планмарін" та іншим - зменшилася із 230 до 194 мільйонів доларів США. "Не можу збагнути, як ув`язати дані про скорочення заборгованості з "мільйонними" торішніми фінансовими результатами діяльності, - не приховував подиву під час зустрічі з журналістами голова парламентської комісії з питань морського транспорту Володимир Севрюков. - З іншого боку, навіщо при цьому брати багатомільйонні кредити в західних банках? Чи не погашається частина заборгованості за рахунок свіжих кредитів?"

Ситуацію втрати контролю за проходженням коштів, вважає й новий міністр транспорту, "можна порівняти з людиною, організм якої штучно позбавлено кровообігу. На жаль, нинішнє керівництво ЧМП, піднімаючи компанію з колін, теж діяло з точністю до навпаки. Скільки незаконно, без дозволу Фонду держмайна відчужено суден, встановлять правоохоронні органи. Я лише можу сказати, що президент ЧМП Стогнієнко явно порушив чинне законодавство..."

Колегія Мінтрансу схвалила другу впродовж останніх трьох років програму виходу з економічної кризи Чорноморського пароплавства. За виявлені серйозні недоліки в роботі звільнені з посад перший віце-президент Анатолій Антонов та віце-президент Євген Стенченко. Президенту компанії Олександру Стогнієнку запропоновано в місячний термін провести інвентаризацію майна пароплавства, налагодити бухгалтерський облік, зробити документальну звірку боргів кредиторів та погасити заборгованість по зарплаті працівникам ЧМП...

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать