Перейти к основному содержанию
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Володимир МАЗЕПА: Мешканці мають знати, хто за що відповідає і до кого звертатися

20 июля, 00:00

Голова Святошинської районної державної адміністрації у місті Києві Володимир Мазепа багато років переймається проблемами мешканців свого району. На початку 1990-х років він працював на керівних посадах у виконавчій владі Ленінградського району (саме так тоді називався Святошинський район). А у квітні 2002 року його, корінного киянина, обрали на посаду голови Святошинської районної ради. Під час виборів 2006 року святошинці знову довірили своєму голові головний пост у районі. Чи не перекинулося протистояння у верхніх ешелонах влади на рівень «місто-район»? Чи вистачає району повноважень для виконання головного завдання — турботи про людей? Що має робити міська і районна влада, щоб у Києві збереглися парки, сквери, зелені насадження і місто не перетворилося в суцільний бетон та асфальт? Що робиться районною владою, щоб поліпшити стан соціальної та спортивної сфери? Чи зможе вирішити проблеми тепловодозабезпечення, наведення порядку і чистоти в місті створення кондомініумів і ОСББ (організацій співвласників багатоповерхових будинків)? Як можна домогтися того, щоб Київ став одним з найчистіших міст Європи? Про це — «Дню» в інтерв’ю районного голови Володимира МАЗЕПИ.

— Останній рік уся країна спостерігала за боротьбою між Президентом і Прем’єр-міністром, яка, як відомо, в основному велась за повноваження. Чи не перекинулася подібна боротьба на рівень «місто-район»?

— В основі демократії закладені політичні протиріччя між опозицією і владою. Розвиток демократичних принципів механічно переноситься на економіку та самоврядування. Адже в людині поєднуються погляди політика та господарника. Таким чином, протиріччя, які складаються на верхніх щаблях влади, синхронно відображаються на регіональному рівні та у відносинах «місто—район». Але якщо на рівні держави ситуація тримається стабільно, то про Київ я такого сказати не можу.

— Володимире Олександровичу, ви маєте чималий досвід роботи на посаді голови райдержадміністрації. Чи вистачає району повноважень для виконання головного завдання — турботи про людей? Адже відомо, що минулого року ви передали міській владі пропозиції щодо розподілу повноважень і відповідальності між районом і містом. У чому полягають ваші пропозиції і як відгукнулася на них міська влада?

— В основі моїх пропозицій стосовно розподілу повноважень між містом та районом лежить європейський шлях розвитку самоврядування. Концентрація влади у Київраді не сприяє розвитку місцевого самоврядування на рівні районів. Обмеження районної влади владними функціями у вирішенні земельних, фінансових та житлово-комунальних питань не сприяє розвитку соціального забезпечення мешканців району. А в районі проживає понад 320 тис. громадян. І, як наслідок такої політики, ми маємо розбалансований житлово-комунальний сектор. Бюджет розвитку району не перевищує 10 відсотків від щорічних потреб та в основному спрямовується на капітальне будівництво і реконструкцію комунального господарства. На мій погляд, це відображає недосконалість розвитку самоврядування. Тому і маємо «околиці» у вигляді районів без фінансів та соціальної інфраструктури. А мета розмежування повноважень є єдиною — щоб мешканці знали, хто за що відповідає і до кого звертатися.

— Що, на вашу думку, має робити міська і районна влада, щоб Київ не став суцільною забудовою і не перетворився в асфальтно-кам’яне місто чи навіть звалище для сміття, а залишався з парками, скверами та зеленими насадженнями?

— Потрібно провести інвентаризацію всіх скверів, парків, рекреаційних зон, островів та захистити нормативно-правовими актами від бажаючих забудувати зелені зони. Треба негайно затвердити оновлений Генеральний план розвитку м. Києва.

— До речі, хотілося дізнатися у вас про те, яким чином району вдається уникати скандалів, які виникають між забудовниками і громадянами в інших районах міста і регулярно висвітлюються на шпальтах газет чи екранах телевізорів?

— Шлях до порозуміння районної влади і мешканців лежить в площині поваги одне до одного. В районі постійно працює Call-центр, громадська приймальня. У разі необхідності вирішити питання капітального будівництва попередньо проводяться громадські слухання. При позитивному рішенні громади щодо об’єкта будівництва приймаються потім владні рішення. У разі незгоди громадян із забудовою нового об’єкта, районна влада рішення приймає на користь громадян.

— Володимире Олександровичу, як ви вважаєте, чи зможе вирішити проблеми тепловодозабезпечення, наведення порядку і чистоти в місті створення кондомініумів і ОСББ (організацій співвласників багатоповерхових будинків)?

— Утворення кондомі- ніумів і організацій співвласників багатоповерхових будинків матиме позитивний вплив на вирішення проблем тепловодозабезпечення при умові надійного обслуговування та експлуатації міжбудинкових комунікацій. А як відомо, їхній технічний стан бажає кращого. Необхідно ремонт, експлуатацію міжбудинкових комунікацій передати на баланс виробникам тепловодопостачання. Тоді будуть відповідно і якість надання послуг, і відповідальність. А повноваження ці належать місту, і від діяльності чи бездіяльності міської влади залежить добробут населення.

— Мені довелося побувати в багатьох європейських столицях, і у мене склалося враження, що Київ є чи не найбруднішою столицею. Як, на вашу думку, можна домогтися того, щоб Київ став одним з найчистіших міст Європи? Що для цього має робити влада і громадяни? Зокрема, як зробити так, щоб громадяни не смітили на вулицях, дорогах? Адже відома істина — чисто чи не там, де прибирають, а там — де не смітять.

— Ми є свідками впливу розвитку ринкових відносин у сфері виробництва, торгівлі, сервісу. Але чому до цих пір немає добросовісної ринкової конкуренції у сфері комунальних послуг? Чому тут існує монополія ЖЕКів? Відповідь одна і зрозуміла. Тільки залучення до виробництва комунальних послуг суб’єктів господарювання різних форм власності на конкурсних засадах дасть змогу значно досягти успіхів та покращити наші вулиці. Іншого шляху немає. Конкуренція і тільки конкуренція внесе якість послуг. Про це свідчить досвід м. Москви. Але ці послуги повинні бути рентабельні для виконавців. Що стосується громадянина, його культури, ставлення до людини і міста — це, на жаль, проблема не одного дня — це проблема виховання.

— Невдовзі відбудуться позачергові парламентські вибори. А до цього країна пережила три тури президентських і парламентські вибори. Хотілось почути вашу думку, як вибори впливають на соціальну й економічну ситуацію в районі? Як на це можуть вплинути вересневі вибори?

— Безумовно, політичні процеси, які відбуваються в державі, впливають на ситуацію в районі. Попередні бурхливі політичні події не внесли негативу у соціально- економічне життя району. Постійно проводилися наради, зустрічі представників районної влади з мешканцями району, велася роз’яснювальна робота. В районі функціонують понад 100 партійних осередків і всім були надані рівні можливості довести свою ідеологію та погляди через засоби масової інформації або шляхом надання дозволів на мітинги та акції. Такий демократичний підхід до різних політичних осередків забезпечив економічну стабільність та соціальний спокій.

— Останнім часом люди все більше уваги приділяють своєму здоров’ю. Все більше людей починає займатися спортом або активним відпочинком. Що робиться районною владою, щоб задовольнити цей попит? І, загалом, як вдається району поліпшувати стан соціальної та спортивно-оздоровчої сфери?

— Хоча ми маємо багато перепон на шляху реалізації проектів з реконструкції та будівництва соціальних об’єктів, проте знаходимо можливості для цього. На даний момент у районі проектується спеццентр, до складу якого входитимуть Управління соціального забезпечення, Пенсійний фонд та Центр зайнятості. Це, насамперед, дуже зручно для наших пенсіонерів. У районі триває активна робота з реконструкції ста- діону «Темп». Для відпочинку святошинців проводиться благоустрій скверу по вул. Котельникова, завершується реконструкція парку «Інтернаціональний». За кошти інвесторів буде побудовано спортивно-оздоровчий центр на вул. Я. Коласа для футбольного клубу «Зірка». Побудовано футбольне поле зі штучним покриттям по вул. Героїв Космосу. Є нагальна проблема у вирішенні фінансових питань реконструкції інших спортивних споруд. Район має 45 критих і відкритих тенісних кортів, 2 штучні криті льодові майданчики.

Велику увагу районна влада приділяє фізичному вихованню дітей в школах. На замовлення Святошинської адміністрації завершується реконструкція середніх навчальних закладів №76 і №162; продовжуються будівельні роботи в школах №50 і №140, де будуть функціонувати сучасні спортивні зали та басейни. Значні кошти районного бюджету спрямовуються на медичне обслуговування мешканців району. Тільки на реконструкцію і будівництво прибудови до поліклініки №4 по вул. Булаховського в цьому році районна влада спрямувала 8,9 млн. грн.

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать