...Всі були готові на жертви, знали, що не сьогодні-завтра їх знищать, але їх турбувало передовсім: чи знатиме світ про це, чи світ щось скаже?.. І друга проблема — ще більш духовна: чи буде кому помолитися за всіх, хто загинув?
Олександр Биковець, священник

ТСН - шість років оперативної інформації

27 грудня, 2002 - 00:00

Ось уже шість років в ефірі каналу «1+1» виходить Телевізійна Служба Новин. Сьогодні над випусками новин працюють 120 чоловік. Щорічний бюджет ТСН — два мільйони доларів. За цей час із новинного цеху ТСН вийшло близько 7200 випусків новин. Рейтингові показники свідчать про те, що ТСН — найпопулярніша на українському телебаченні служба новин у вікової аудиторії до 50 років.

За цією простою арифметикою криється непросте творче і технологічне життя служби: пошуки і сенсації, журналістські розслідування і документальні спецпроекти, ефірні накладки і непорозуміння, пов’язані з неполадками апаратури, і, звичайно ж — оперативність, об’єктивність і професіоналізм співробітників Телевізійної Служби Новин.

Інформаційне мовлення — найскладніша і найконсервативніша структура будь-якого телевізійного каналу. На думку генерального директора «1+1» Володимира Оселедчика, за шість років свого щоденного перебування в ефірі вигляд ТСН «сформувався й устоявся найкращим чином». Справді, випуски новин, які пропонує служба, стабільні, чітко позиціоновані у часі, оперативні та якісні. При цьому вони мобільні, кожен випуск відрізняється своїм стилем, і вже консервативними (з погляду загальноприйнятого позначення цього поняття) їх ніяк не назвеш.

Відносно нещодавно інформаційне мовлення каналу доповнили так звані «флеші» — короткі двохвилинні випуски ТСН. Вони не тільки дають уявлення глядачу про основні події, що відбуваються на даний момент у країні та в світі — вони ще й переконують аудиторію в тому, що служба новин постійно працює, постійно відстежує всі процеси, що відбуваються.

Трансформувалася не тільки форма подачі інформації, але й її зміст. ТСН ввів у свої новинні випуски жанр спеціального репортажу, який далеко виходить за чіткі рамки суто інформаційного жанру. За такою творчою тактикою вбачається і бажання покращити, зробити випуски ТСН більш цікавими й аналітичними, і — аж ніяк не в останню чергу — ширше використати творчий потенціал журналістів. У такому підході до проблеми самореалізації кадрів «1+1», мабуть, заслужив звання новатора.

— Ми спеціально створили у ранковому блоці мовлення каналу «1+1» рубрики, в яких журналіст не просто пропонує підготовлений ним матеріал, а й виступає у ролі ведучого своєрідного мікро-ток- шоу. Таким чином, ми даємо журналісту відчути, що у нього є перспективи розвитку, — пояснює Володимир Оселедчик.

Бути об’єктивними та неупередженими, відповідаючи ідеальним вимогам до «ідеальних новин», журналістам сьогодні непросто. Для команди ТСН ця проблема також актуальна. Проте, на думку генерального директора каналу «1+1» Володимира Оселедчика, це проблема не тільки журналістів і навіть не тільки й не стільки влади, скільки проблема в цілому політикуму країни та його політичної культури.

— Коли я ставлю запитання саме таким чином, я передусім маю на увазі, що об’єктивна, чесна, професійна журналістика не потрібна сьогодні в країні жодній політичній силі. Принаймні, базуючись на своєму досвіді трьох минулих виборчих кампаній, я готовий стверджувати — не було жодної політичної сили, яка б не прагнула знайти спосіб, щоб використати журналістів та інформаційне мовлення у своїх політичних інтересах.

За шість років роботи в українському телевізійному просторі у ТСН сформувався свій особливий стиль, стиль щоденних новин, без яких сучасній людині важко уявити своє життя. На наш погляд, цей особливий стиль складається з багатьох компонентів: починаючи від творчої концепції та ментальних переконань у трактуванні й подачі інформації та закінчуючи відеокартинкою, дизайном студії та одягом ведучих у кадрі. А у тих, хто створює програму і щодня виводить її в ефір, — своє бачення і розуміння стилю ТСН.

Андрій ТИЧИНА, ведучий нічних випусків ТСН:

— ТСН — це, насамперед, команда кращих телевізійних новинарів країни. Саме вони визначають стиль програми, основу якого становить професіоналізм і компетентність, глибина і легкість подачі матеріалу, виваженість і збалансованість. Кожен робить свій неповторний внесок у цю колективну працю, формуючи образ програми: молодий, динамічний, серйозний, відповідальний, іноді зухвалий. Можливо, ТСН дещо консервативний, як і сам жанр новин, але, незважаючи на всі труднощі, він почувається і залишається лідером телеінформаційного ринку.

Олесь ТЕРЕЩЕНКО, ведучий нічних випусків ТСН:

— Передусім, стиль ТСН — в існуванні окремих помітних стилів ведучих і журналістів. Стиль ТСН на шостий день народження — це блискуча реакція на безпрецедентні події в Україні та світі. Це екстрені випуски і телемости, це прямі включення й журналістські розслідування. Це глибока розвідка соціальних верств — у вигляді спеціальних репортажів. ТСН — це школа інформаційної журналістики, де новаки стали ветеранами, i яка дала професіоналів іншим телеканалам. Нарешті, ТСН — це колектив, який можна назвати командою, яка не хоче втрачати професіоналізм і гідність у нових реаліях для ЗМІ і знає, як цьому протистояти.

Алла МАЗУР, ведуча ТСН:

— Колись я пропонувала слоган для ТСН «Придивися уважніше до світу». І дуже сподіваюся, що саме такий уважний та навіть прискіпливий погляд можна було б назвати нинішнім стилем ТСН. Ми намагаємося бачити більше, дивитися глибше і не замикатися в колі звичайних для українського телепростору тем. Ну, а потім шукаємо можливість розповісти глядачу про те, що помітили.

Людмила ДОБРОВОЛЬСЬКА, ведуча ТСН:

— Стиль ТСН фактично не змінився з моменту свого народження, якщо брати за великим рахунком. Якщо ми говоримо про стиль. Стиль — це те, у що ми «одягаємо» свою інформацію, що, по суті, відрізняє новинні програми різних каналів — це і редакторська верстка, і журналістська стилістика, і манера подачі інформації ведучим, і операторський почерк. У нашому випадку, всі ці складові часто співпадають, і найчастіше це стосується верстки програм. У різний час професіонали, які працювали на ТСН, сьогодні визначають обличчя новинних програм практично всіх провідних українських телеканалів. Там працюють і колишні наші колеги-репортери, і оператори, і ведучі, випускаючі редактори і шеф-редактори. І чесно кажучи, мені шкода, що вони роблять це не в ТСН.

Підготувала Катерина ДЯДЮН, «День»
Газета: 
Рубрика: