Не можна жити ідеями, з ними потрібно щось робити.
Альфред Уайтхед, британський філософ, математик, логік та педагог (1861–1947)

Правила руху

«11-17.05.2018»
17 травня, 2018 - 18:00

«Будівництво цього 19-кілометрового моста стало символом 18-річного правління  — цинічно прокоментував урочисте відкриття Кримського моста CNN, ніби натякаючи, що до завершення правління російського президента залишився всього один рік. Світ тролить за міст Росію, Росія тролить мостом світ. Не вірили, так? А ось вам! Наприклад, цієї середи посольство Росії у Великобританії запропонувало британцям допомогу щодо спорудження моста через Ла-Манш... Хоча, вже якщо проводити паралелі, доречніше було б пропонувати побудувати міст до Північної Ірландії. І ось що прикро, посольство Великобританії в Москві могло б у відповідь запропонувати росіянам побудувати тунель, та ось тільки Скрипаль і санкції. Не склалося, а то побудували б до Криму ще і тунель. Не те щоб він, як і міст, був надто потрібний, але як ще один символ. Не в анімаційних роликах, а видимі, символи сьогоднішній Росії ой як потрібні.

І справді, а навіщо потрібен цей Кримський міст? Доправляти до Криму туристів? Так із Криму, навпаки, тут Порошенко в своєму пості має рацію, саме час народ починати вивозити. Адже відкриття автомобільної частини моста не розв’язало (як не розв’яже і відкриття залізничної) жодної з головних проблем окупованого півострова — з електроенергією та водою. Я вже не кажу про фундаментальні проблеми, нехай і такі, що не хвилюють більшу частину кримчан і росіян — проблему із забезпеченням прав людини і грубе порушення міжнародного права — як унаслідок окупації Криму, так і незаконного будівництва моста, що перешкоджає міжнародному судноплавству в Керченській протоці.

Утім, не кривитиму душею, услід за Україною, США та ЄС знайшлися численні голоси і в Росії, кого обурило, як Путін цинічно порушив закон. Щоправда, з усіх злочинів нинішнього керівника Росії — проти будь-кого: українців, сирійців, грузин, самих росіян — вони помітили лише порушення ним правил водіння. За кермом головного КамАЗу він їхав по мосту, не пристебнувшись. Що ж, і це чимало, на одне порушення більше, ніж указав Пєсков. До речі, досить показовий випадок, на прикладі якого видно різницю між правовою і  такою, лише що імітує право, державами. У правовій державі президент вибачився б і сплатив штраф, продемонструвавши рівність усіх громадян перед законом, а, на солодке, заробивши при цьому очки в очах виборців. У Росії, навпаки, виборцям очі замилюють. Федеральна служба охорони знайшла тисячу й одну причину,  запевнивши, що президент ні в чому не винен, хоча, здавалося б, з яких це пір в її компетенцію входить вирішувати: порушив чи ні (нехай навіть найбільш високопоставлений у країні) громадянин правила дорожнього руху.

І ось ще що дивно, якщо зважати не на телевізор, а на електронні ЗМІ: не відкриття моста, а непристебнутий за кермом КамАЗу Путін став найбільш обговорюваною в Росії темою, пов’язаною з відкриттям Кримського моста. Вибори пройшли, і міст, що запізнився до обіду, навіть як символ не настільки владі й потрібен. Путін на відкриття ще поїхав, але кремлівські чергові естрадні повії, як-то Газманов і Кобзон,  від участі в святковому концерті відмовилися — щоб уникнути повторення долі хору Александрова, вважали за краще відсидітися в Москві. Ось і вийшла ще одна серія старого набридлого всім шоу — Путін з журавлями, Путін на комбайні, тепер ось — Путін на КамАЗі на Кримському мосту. А відсутність ременя — це такий собі топлес — єдиний, який ще доступний Вождеві, що постарів (навіть після численних пластичних операцій) і злегка обабився.

І насамкінець — діжка дьогтю. Відкриттям Кримського моста Путін тролить і Україну. Ми перші, хто не вірив, що він побудує. Всі ці чотири роки у нас переважно писали, що Кримський — це ще один Подільсько-Воскресенський міст. Ось тільки Кримський міст показав нам, що Росія не така слабка, як здається, що вона не розвалиться від одних лише санкцій, коливань ціни на нафту чи курсу рубля. Що в цій війні переможе не лише той, хто краще воює, а й той, хто будує. До речі, це останнє, в числі інших, і є причиною, чому ми втратили Крим. Україна за 25 років не змогла побудувати нормальну дорогу до Криму. Путіну вистачило чотири роки... Схоже на те, що Крим йому виявився потрібнішим. Прикладна геополітика — країну зшивають мости та дороги. І лише тому їх треба будувати, навіть якщо з погляду економічної вигоди вони і не скрізь потрібні.

Рубрика: 
Новини партнерів

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments