У Херсоні продовжать будівництво інфраструктурного об’єкта, яке триває з 2012 року
3 вересня Верховна Рада України у першому читанні внесла зміни держбюджету на 2020 рік, у якому тепер передбачено виділення 300 млн гривень на будівництво мосту через залізничні колії по проспекту Адмірала Сенявіна – вулиці Залаегерсег у Херсоні.
Про це повідомив народний депутат Павло Павліш та потенційний кандидат на посаду міського голови Херсона від «Слуги народу» Юрій Кирилов.
Цього ж дня, на будівельному майданчику голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв розповідав журналістам про плани подальшого будівництва. Генпідрядником виступає ПрАТ «Укратоменергобуд».
«Я переконаний, що цей шляхопровід дуже потрібен нашому місту і нашій області. Ми постійно висвітлюватимемо ситуацію з будівництвом, щоб ні у кого не виникало сумніву, що воно буде завершене, і щоб не було спекуляцій на цій темі. Цей проєкт – символ неефективності в попередні роки, і ми маємо це змінити», – цитує Гусєва прес-служба ОДА.
Гусєв також повідомив, що цільове та ефективне використання коштів на реалізацію проєкту контролюватиме спеціальна робоча група, до складу якої увійде заступник голови ОДА Сергій Козир і правоохоронні органи. Наступного тижня, обіцяє голова ОДА, презентують дорожню карту завершення першої черги будівництва мостопереходу.
Увага обласної влади до цього об’єкту з’явилася після нещодавнього візиту президента Володимира Зеленського в Херсон. На будівельному майданчику Гусєв пообіцяв президенту завершити будівництво першої черги моста до початку літа наступного року. Хоча минулого року, після призначення на посаду, Гусєв говорив, що будівництво цього об’єкту дуже затратне і взагалі малоймовірне.
Проєкт мостопереходу розглядали ще 1968 року і внесли в Генеральний план розвитку Херсона 1986 року та в нову редакцію генплану від 2008 року. Реальне будівництво почалося лише 2012 року. Тоді вартість проєкту оцінювали в 211 млн гривень. Однак після пафосного «закладання капсули» будівництво невдовзі зупинилося, а частина коштів зникла. Відтоді мостоперехід є місцевим символом корупції та неефективного використання бюджетних коштів.
У 2017 році будівництво намагалися реанімувати. Заклали чергову капсулу. Проєкт був повністю перероблений. Тендер на його реалізацію виграло ПрАТ «Укратоменергобуд». Понад 225 млн гривень виділив державний фонд регіонального розвитку, ще 142 млн гривень мали бути виділені з місцевих бюджетів.
Генпідрядник і субпідрядні компанії до середини 2020 року зобов’язані збудувати п’ять шляхопроводів загальною довжиною 419 м, шістнадцять підпірних станок завдовжки 1937 м, чотири з’їзди транспортної розв’язки завдовжки 1,5 км, надземний пішохідний перехід — 34 м, майже 4 км тротуарів та чотири ліфти для маломобільних груп населення.
Протягом 2018-2019 років із бюджету Херсона на міст виділили приблизно 70 млн гривень. Станом на січень 2019 року на будівництво мостопереходу було витрачено 54% від тендеру.
Водночас, у місцевих ЗМІ з’явилася інформація, компанія, яка виграла тендер і веде будівництво, може бути причетна до розкрадання півмільярда бюджетних гривень. Про це йдеться в ухвалах кількох судів, де поліція просить призначити експертизи і перевірити документацію, фактично виконані роботи тощо. З початку 2019 року будівництво мосту майже не ведеться.
Реалізація цього проєкту дасть змогу переcпрямувати транспортні потоки з західної та північної частин обласного центру у східному напрямку по Бериславському шосе, а також поліпшить транспортну розв’язку в обласному центрі, зникне скупчення спецтехніки, вантажних та легкових транспортних засобів. Це також сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості Таврійського мікрорайону для будівництва житлових масивів і в цілому позитивно позначиться на розвитку інфраструктури міста.
Іван АНТИПЕНКО, «День», Херсон