Iдея як стимуляція бізнесу
Дніпропетровські студенти вигадали робота-хатнього помічника.Студенти Національного гірського університету з Дніпропетровська розробили робота, який має застеляти ліжко, міняти постільну білизну, видаляти з неї плями і навіть ароматизувати простирадла. Перспективна новинка перебуває на етапі ідеї, оскільки перед студентами стояло завдання розробити бізнес-план зі створення і виведення на ринок такого механізму. Ідея незвичайного домашнього робота належить студентці IV курсу НДУ Анастасії Руденко та її команді. Вона перемогла на конкурсі в Парижі, у рамках освітнього проекту Business Week, заснованого десять років тому провідними університетами Євросоюзу (нагадаємо, про креативні ідеї дніпропетровських студентів «День» вже писав у № 173 від 27 вересня 2012 року). Зараз у проекті бере участь півтора десятка вишів з 11 країн європейського континенту. «Спочатку нас запрошували лише як гостей, але зараз ми вже повноправні учасники проекту, до того ж — єдині представники України, — розповіла на прес-конференції асистент кафедри прикладної економіки НДУ Ганна Авдющенко. — Цей проект надає студентам різних країн можливість отримувати навички міжкультурної комунікації, розвивати свої особисті якості, практикувати мовні навички і просто знаходити друзів в інших країнах».
«Розроблений нами хатній робот — цілком реальний проект, а не фантастика, — розповіла студентка Анастасія Руденко. — Наша ідея полягала у створенні робота, який доглядає за спальним місцем людини і цим самим економить час зранку. Залежно від кількості функцій, його вартість може варіюватися від 150 до 600 євро. Ймовірно, трохи пізніше ми обговоримо з нашим керівником можливість того, щоб спробувати створити діючу модель такого робота. Колеги з іншого факультету НДУ допоможуть зібрати робота, а наше завдання буде скласти правильний бізнес-план». За словами дніпропетровських студентів, у конкурсі брали участь дев’ять інтернаціональних команд, до кожної з яких входило по п’ять-шість учасників. Перед такими командами стояло завдання вигадати корисного в побуті робота, який повинен мати широкий попит на ринку. Окрім іншого, учасники конкурсу запропонували запустити у виробництво роботів, які здатні не лише допомагати по господі, а й навчати цієї справи людей. Такий робот може читати з обличчя людини емоції і на цій підставі робити висновки про достовірність її слів. Крім того, було вигадано і таких роботів, які виконують функції поводирів для незрячих і немічних людей, а на вулицях прибирають продукти життєдіяльності після вигулювання собак. «Нашою метою було не створення самого робота, а впровадження хатніх роботів в економіку, створення команди і стимулювання бізнесу. Кожна з дев’яти команд мала презентувати свою ідею робота, який міг бути полегшити життя людям. Ідеї кожної з команд справді були гідними уваги», — розповіла інша студентка Юлія Белецька. У квітні схожий проект з менеджменту Інститут економіки НДУ хоче провести вже у Дніпропетровську. Це має бути бізнес-конкурс, під час якого інтернаціональні команди розроблятимуть проекти курортних міст.