Перейти до основного вмісту

IНША ДУМКА

20 лютого, 00:00

Ярослав БОЛЮБАШ, директор Департаменту вищої освіти МОН України:

— Один iз напрямків інтеграційного процесу України полягає у впровадженні європейських норм і стандартів у освіті, науці та техніці, поширенні власних культурних і науково-технічних здобутків в ЄС. У кінцевому результаті такі кроки працюватимуть на підвищення в Україні європейської культурної ідентичності та інтеграцію до загальноєвропейського інтелектуально-освітнього та науково-технічного простору. Суть Болонського процесу полягає у формуванні на перспективу загальноєвропейської системи вищої освіти, названої Зоною європейської вищої освіти. Ця система грунтується на спільності фундаментальних принципів функціонування, які зводяться до шести ключових позицій.

Перша — введення двоциклового навчання. Спочатку три-чотирирічне, з можливим його продовженням для отримання ступеня магістра (два роки) або доктора (сім-вісім років). Другий принцип — запровадження кредитної системи як системи обліку трудомісткості навчальної роботи. Третє — встановлення стандартів транснаціональної освіти, коли оцінка якості буде ґрунтуватися не на тривалості або змісті навчання, а на вміннях і навичках випускників. Четверте — розширення мобільності студентів та викладацького персоналу, а також зміна національних законодавчих актів у сфері працевлаштування іноземців. П’яте — забезпечення працевлаштування випускників, коли їхні знання й уміння повинні бути використані на користь всієї Європи. Для цього професійне визнання кваліфікацій має бути спрощене, а для забезпечення визнання цих кваліфікацій планується повсюдне використання Додатка до диплома, який рекомендовано ЮНЕСКО. Шоста позиція полягає в забезпеченні привабливості європейської системи освіти, тобто залученні в Європу більшої кількості студентів з інших регіонів світу.

У цьому контексті в Україні розпочато модернізацію системи освіти в цілому. Таким чином ми зможемо наблизити якість вітчизняної освіти до вимог тих стандартів, що напрацьовані європейською спільнотою для впровадження до 2010 року. Адаптування системи вищої освіти та науки України до європейських стандартів, тобто вимог і завдань, які вирішують країни-учасниці Болонського процесу зі створення до 2010 року єдиного освітнього простору — це могутній стимул підвищення якості й ефективності не тільки нашої системи освіти, а й інших сфер економіки, на стан яких через кадри, науку вона впливає.

Перші контакти України з міністрами освіти країн-учасниць від Європи відбулися у вересні 2003 року в Берліні. У наступних зустрічах від багатьох з них було отримано запевнення в їхній підтримці нашої країни в прагненні приєднатися до Болонського процесу.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати