ХРОНІКА ПОДІЙ
Пiд час перевірки пароплава, що прибув з Іспанії до Одеси, увагу інспекторів Чорноморської регіональної митниці привернули комп'ютери, монітори та комплектуючі загальною вартістю майже 28 тис. гривень. Вантаж «засвітився», бо був задекларований під іншою назвою. Комп'ютери конфісковано, ведеться слідство.
На Ягодинській митниці завершилася подорож громадянина України, любителя автотуризму та крутих авто, що прямував легковиком «Опель-Вектра» до Республіки Польща. На автомобіль було пред'явлено підроблені документи, і митниця його «тормознула». Куди «випарувалися» майже 90 тонн цибулі, відправленої однією з турецьких фірм на адресу ділового партнера у місті Лубни, зацікавилися працівники Полтавської регіональної митниці. «Сльозоточивий» вантаж було оформлено ще навесні минулого року Євпаторійською митницею, проте жителям Лубен скоштувати його й досі не вдалося. Що й не дивно, оскільки, як виявилося, при оформленні пред'являвся паспорт неіснуючої особи, а документи завірені фальшивою печаткою, повідомили у прес-центрі Державної митної служби України. Олександр ФАНДЄЄВ, «День»
Кожен другий киянин потребує соціального захисту
Iз 2,7 млн. киян половина потребує соцiального захисту. Про це повiдомив агентству УНIАН заступник глави Київської мiськдержадмiнiстрацiї (КМДА) Валерiй БIДНИЙ. В столицi проживає понад 130 тис. iнвалiдiв, серед яких понад 13 тис. — iнвалiди вiйни, а також 7556 дiтей-iнвалiдiв. Постiйної соцiальної допомоги потребують пенсiонери, багатодiтнi сiм'ї, студенти та iн. У зв'язку з цим було розроблено програму «Турбота». За даними КМДА, у 1997 році на потреби малозабезпечених жителiв Києва з урахуванням субсидiй на житло та комунальнi послуги було витрачено 87,7 млн. грн. Цього року бюджет програми «Турбота» складає 28 млн. грн., з яких на сьогоднi витрачено близько 10 млн. Збiльшено щомiсячну допомогу одиноким матерям, встановлено так звану столичну стипендiю для сирiт-«вiдмiнників» у вузах. Наступного року для Києва планується визначати «iндивiдуальний» рiвень малозабезпеченостi, вiдмiнний вiд загальноукраїнських показникiв. Це пояснюється тим, що цiни у столицi вищi, нiж у багатьох iнших регiонах, а бiльшiсть киян не має земельних дiлянок, якi б могли допомогти реалiзувати власну «продовольчу програму».
Таксист — професія небезпечна
Криваве вбивство приватного таксиста, 24-річного Олександра Б. сталося днями у Житомирі. Про це кореспонденту «Дня» повідомив керівник Центру громадських зв'язків Управління МВС в області старший лейтенант міліції Ярослав МАЗУРКЕВИЧ. Тіло загиблого з численними ножовими пораненнями було знайдено в лісопосадці на околиці обласного центру неподалік міського кладовища. Злочинці — за попередніми даними слідства, їх було декілька,— спочатку заволоділи автомобілем жертви (це був ВАЗ-2101), але потім залишили його на одній з вулиць міста і зникли. Органами міліції відразу було введено в дію операцію «Перехват», розшук злочинців очолив безпосередньо начальник Управління МВС в області генерал-майор Борис Самарський. В розмові з кореспондентом «Дня» його перший заступник полковник Володимир Прокопчук сказав, що, за однією з попередніх версій, метою злочину було пограбування таксиста. З міліцейської статистики відомо також, що це четвертий напад на приватних перевізників на Житомирщині за останні кілька місяців. Два з попередніх злочинів було розкрито. Проте, за оцінками правоохоронців, ця професія стає однією з найнебезпечніших в області. Валерій КОСТЮКЕВИЧ, «День»
Роботи немає — підемо вчитися
Як і передбачали соціологи, прогнозуючи ситуацію щодо зайнятості випускників луганських шкіл нинішнього року, багато хто з них поповнить і без того численну армію безробітних. Стаханівський міський центр зайнятості нещодавно провів анкетування двох із половиною тисяч випускників 9 і 11 класів і теж підтвердив такий прогноз. Враховуючи стан ринку праці, чимало випускників вважають за краще продовжити навчання у вищих і середніх технічних закладах, ПТУ. Популярністю в основному користується інтелектуальна праця, пов'язана з отриманням вищої освіти. Згідно з опитуванням, найбільше на вибір професії все ж таки впливає порада батьків. Проте 12 відсотків випускників 11-х класів на момент опитування так і не визначилися, чим надалі будуть займатися. Деякі збираються працювати, але центр зайнятості Стаханова може працевлаштувати лише 75 чоловік. Алла АНТИПОВА, «День»
Бензин і солярку крали по-крупному
20 липня судова колегія з кримінальних справ Запорізького облсуду винесла вирок організованій злочинній групі, яка впродовж двох років займалася розкраданням дизельного палива з трубопроводу Бердянськ—Мелітополь. Викрадено сотні тонн палива. Група складалася з 9 чоловік, четверо з яких досі «в бігах». Доведено 22 епізоди розкрадання, 6 епізодів пошкодження трубопроводу. Збиток оцінюється в 217 тисяч гривень. Згідно з матеріалами справи, організаторами групи стали співробітники міліції. Майор міліції, начальник групи охорони Куйбишевського РВВС Слабишев (досі «в бігах»), керував «операціями». Виконували вказівки організатора деякі працівники ДАІ Пологівського району. Суд засудив Юрія Легунова, Олександра Бухала, Олега Ляшенка та Івана Смолякова до тривалих строків позбавлення волі з відбуванням покарання у ВТК посиленого режиму з конфіскацією майна. У ході судового засідання було порушено ще 7 кримінальних справ. Викриття злочинної групи стало можливим лише завдяки тому, що їх просто «здали» конкуренти. Існує також думка, що суд, який відбувся, розкрив тільки верхівку злочинного айсберга з розкрадання паливно-мастильних матеріалів. Віктор ПУЖАЙЧЕРЕДА, «День»
Автозапчастини–вбивці
В Україні від ДТП гине у шість разів більше людей, ніж у країнах ЄС. Хоча насиченість наших доріг автотранспортом вшестеро менше. Встановити істинні причини ДТП вдається не завжди. І «даішники» констатують: «Водій не справився з управлінням». Фахівцям органів сертифікації відомо, що частину вини за ДТП та життя людей несуть неякісні запчастини. На прес- конференції в Держстандарті України, присвяченій сертифікації автозапчастин, зазначалося, що з 2000 найменувань близько 40 запчастин безпосередньо впливають на безпеку руху і підлягають обов'язковій сертифікації. Однак, як сказав заступник керівника органу сертифікації дорожньо-транспортних засобів, запчастин та систем якості Анатолій СТОЛЯРОВ, нині кожен десятий продавець запчастин, котрий звертається до органів сертифікації, відмовляється від останньої, оскільки немає документів про походження продукції. Фактично, нелегальний ринок запчастин, що не пройшли контролю, значно більший. Ситуація, на думку А.Столярова, має виправитися після того, як Україна приєднається до Женевської угоди про сертифікацію. А поки що спеціалісти радять купувати запчастини в магазинах. Олександр ФАНДЄЄВ, «День»
Випуск газети №:
№136, (1999)Рубрика
Суспільство