Коротко / СУСПІЛЬСТВО
Взаємозв’язок між мовою жестів і соціальним статусом — очевидний
Журнал Psychological Science опублікував результати двох досліджень, автори яких спробували з’ясувати, чи можливо за жестами оцінити соціальний статус людини й визначити, чи подобається їй представник протилежної статі. Психологи з Університету Берклі провели серію досліджень, унаслідок яких їм вдалося довести, що соціально-економічний статус людини можливо точно визначити шляхом вивчення її жестів і рухів тіла. У рамках експериментів незнайомим молодим людям пропонувалося поспілкуватися одне з одним: при цьому оцінювали, наскільки шанобливо й тепло вони спілкуються. Учасники експерименту не мали особливих відмінностей в одязі, ювелірних прикрасах тощо. Як показав досвід, «піддослідні», батьки яких мали більш високий статус, поводилися абсолютно інакше, ніж молоді люди із сімей з нижчим статусом. Автори дослідження зазначають, що чим вище статус людини, тим незалежнішою вона почувається, що позначається на манері її спілкування, зазначає Міжнародне інформаційно-аналітичне агентство Washington ProFile. Друге дослідження провели психологи з Університету Індіани. У цьому випадку оцінювали здібності чоловіків і жінок аналізувати поведінку представників протилежної статі. Учасникам дослідження (чоловікам і жінкам) показали декілька десятків 30-секундних відеозаписів сцен спілкування людей на першому побаченні. Після кожної сцени спостерігачі мали визначити, чи зацікавився чоловік жінкою, а жінка чоловіком.
У 80% випадків спостерігачі неправильно оцінювали справжнє ставлення жінок до чоловіків, і, навпаки, почуття чоловіків вони «прочитували» досить точно. Автори дослідження вважають, що представниці прекрасної статі намагаються приховувати свої справжні почуття, й досягли в цьому великих успіхів.
Психіатри: пригнічення долайте активністю
Економічна криза, природно, погіршує психологічний стан людей, але не призводить до різкого зростання кількості психічних захворювань. У цьому виявили одностайність із головним позаштатним психіатром Міністерства охорони здоров’я України опитані «Радіо «Свобода» фахівці з психіатрії. Вони наголошують, що пригніченість найкраще долається фізичною та інтелектуальною активністю, та застерігають від некритичного сприйняття порад «псевдоцілителів».Хоч би як нам було важко, ми завжди маємо бачити «світло в кінці тунелю» й уперто рухатися вперед. Такий простий і універсальний спосіб виживання в умовах кризи пропонують українські світила психіатрії. Відчувати страх, сумніватися в собі, бути пригніченим від втрати роботи — це нормальна реакція людини на кризову ситуацію. Ненормальним є лише бажання інших спекулювати на цих настроях, вважає головний позаштатний психіатр Міністерства охорони здоров’я України Ірина Пінчук. Вона стверджує, що некоректно говорити про збільшення внаслідок кризи кількості психічних захворювань, адже переважна більшість душевних хвороб є спадковими. Головний психіатр Києва професор В’ячеслав Мішиєв теж вважає, що людина з нормальною психікою (а таких переважна більшість) здатна протистояти кризі. «Силою, яка запускає психічний розлад, окремо взятий стрес, навіть такий значущий, як економічна та політична криза, бути не може! Здорова психіка може долати усі стресові фактори», — запевняє психіатр. А відомий психіатр та правозахисник Семен Глузман вважає, що найкращим «душевним лікарем» є праця. «Кожен має розуміти, що хоч би скільки він ходив до психолога і платив йому гроші, це кардинально не змінить ситуацію. Грошей не прибавиться, і робота сама не знайдеться. Тому головне — не зациклюватися на поганому настрої, а трудитися, братися за будь-яку роботу, бути активним, шукати інші сфери діяльності. Треба активно жити, а не ховатися за спини психологів та психіатрів», — наголошує пан Глузман.
Екологи підтримали нові транспортні збори
Національний екологічний центр України (НЕЦУ) висловив свою підтримку введенню нових транспортних зборів. Екологи переконані, що податок, пропорційний об’єму двигуна, є виправданим, бо позбавить нас багатьох нагальних проблем. «Більшість машин мають двигуни об’ємом до 2,2 літра і за новими тарифами будуть платити за них максимум 220 гривень на рік. А от машина з об’ємом більшим, ніж 2,2 літра, вже сплачуватиме від 1650 грн., — коментує Олена Міскун, координатор транспортної програми НЕЦУ. — Якщо обрахувати збитки здоров’ю та довкіллю, завдані викидами спаленого пального в таких об’ємах, сума вийде ще набагато більшою!». «У місті немає необхідності їздити на великих машинах: це лише ускладнює паркування, призводить до багатогодинних заторів і забруднює повітря, що у свою чергу створює величезну небезпеку для жителів міста, особливо наймолодших, адже діти найбільше вразливі до серцево-cудинних та легеневих хвороб, спричинених загазованим повітрям, — переконана Олена. — Бажання демонструвати великого автомобіля не повинно реалізовуватися за рахунок здоров’я дітей!». Шалені темпи росту викидів від буму автотранспорту за останні роки випередили обсяги забруднення повітря від усієї промисловості в Києві. В жодному європейському місті немає такої кількості надмірно великих автомобілів, адже Євросоюз вже багато років успішно веде політику дискретних транспортних зборів. Наслідком такої політики є те, що люди купують маленькі та середньолітражні авто.
Випуск газети №:
№21, (2009)Рубрика
Суспільство