Перейти до основного вмісту

Потрібний міст. Але чи в потрібному місці?

У Макіївці побудують надземний пішохідний перехід із урахуванням потреб візочників за понад 2 мільйони гривень. У людей із обмеженими можливостями є питання...
28 вересня, 00:00
ПРОЕКТ МАЙБУТНЬОГО НАДЗЕМНОГО ПЕРЕХОДУ / ФОТО АВТОРА

Побудувати міст із урахуванням потреб візочників — справа благородна. Адже і в Донецьку, і в тій же Макіївці нормальної інфраструктури для людей з обмеженими можливостями практично немає. Є пандуси, але не всі вони в потрібних місцях і з потрібним пристосуванням. А дорогами не те що візочнику, а й звичайній людині ходити інколи страшно. Водії часто порушують правила і не дотримуються обмежень швидкості. Тому будівництво на трасі, яка сполучає Донецьк і Макіївку, переходу з ліфтами для людей з особливими потребами, можна сказати, явище цілком позитивне.

Проект мостового переходу розробили вчені та студенти Донбаської національної академії будівництва й архітектури (ДонНАБА) абсолютно безкоштовно — як дарунок своєму місту. Будувати міст вирішили біля цієї ж академії, на Донецькому шосе. Як повідомляє офіційний сайт Макіївської міськради, «за рахунок субвенцій із обласного бюджету на соціально-економічний розвиток міста буде виділено 600 тис. грн. Загальна вартість переходу, з урахуванням раніше виділених коштів, обійдеться приблизно в два мільйони гривень». При цьому, згідно з рішенням Донецької обласної ради від 25.04.2012 р. та від 01.08.2012 р., Макіївці виділено 1,2 мільйона гривень як субвенції на соціально-економічний розвиток території, в тому числі на будівництво надземного переходу біля зупинки «Студентська». Отже, надземний перехід — це не єдиний елемент інфраструктури, на який звертатиметься увага та витрачатимуться кошти облради.

Перша частина мосту з’явиться вже в жовтні, ліфти зроблять наступного року. Тоді ж облаштують довколишню територію, засадять її квітами й деревами, а світлофор приберуть.

Та скільки візочників зможе скористатися цим мостом у даному місці? «День» вирішив провести огляд території з главою правління Донецької обласної організації «Фонд соціального захисту інвалідів і людей з проблемами зору» Ларисою САЄВИЧ. Це околиця Макіївки, тут є житлові будинки, але цей район не густонаселений. Єдиний виняток — поряд Академія будівництва й архітектури. На території вже вириті котловини, які обгородили парканом. Спочатку ми перевірили висоту бордюрів. Виявилося, що з ними — повний порядок. У непотрібних місцях їх немає. «Єдине, їх потрібно трохи відремонтувати», — говорить Лариса Саєвич. Але щойно ми перейшли першу частину вулиці та пройшли на стежину, побачили розбиту пішохідну доріжку, а далі ще одну — з високим бордюром. На думку нашого експерта, це вже порушення всіх європейських норм: «Тут мають бути сполучення між пунктами, не повинно бути високих порогів, ковбань тощо». На тротуарі нас також чекав сюрприз — каналізаційна яма посередині, прикрита бетонною плитою. На думку Саєвич, це також неприпустимо — людина з палицею не завжди може намацати таке, вона може впасти і покалічитися. Сам проект Лариса Саєвич оцінила так: «Ми завжди виступаємо за доступність і за те, щоб ця доступність була найменш витратною. Звичайно, виділяють дуже велику суму. Чому міст вирішили споруджувати саме тут? Є місця, де транспортна розв’язка набагато гірша. А тут же все є: світлофор, обрізані бордюри. Якщо причина в інтенсивному русі, то слід установити «лежачі поліцейські». І цього було б досить. Проблема в тому, що світлофор не працює у вихідні дні, але набагато простіше його відрегулювати, а не будувати чергову махину. А раптом ліфти перестануть працювати? Адже це техніка, з нею все може бути. І тоді людина вже залежить від неї. Набагато важливіше, що ця територія абсолютно не пристосована для всіх категорій людей, як для незрячих, так і для мам із маленькими дітьми».

Лариса Саєвич пообіцяла, що її організація втрутиться в ситуацію, щоб були внесені максимальні поправки до даного проекту. Її організація вже змогла відстояти невеликі зміни в проекті залізничного вокзалу і обласної ради. «У нас у Донецьку є хороші місця, зручні, правильні, але вони як невеликі острівці, і зараз важливо ці острівці об’єднати. Тому від острівця до острівця дістаєшся, як по мінному полю», — говорить експерт.

Хочеться вірити, що архітектори, проектувальники і міська влада так квапилися зробити добру справу, що просто забули запитати думку людей. Хочеться вірити, що потрібні зміни будуть внесені. «День» стежитиме за цим.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати