Перейти до основного вмісту

Уроки... щастя

Дівчаток-підлітків учать долати життєві труднощі
24 лютого, 00:00

Київський міський центр з роботи з жінками запропонував дівчаткам-підліткам столиці взяти участь у експериментальній моделі неформального навчання — програмі «Панночка-кияночка». Розробники програми вирішили розкрити школяркам деякі секрети щастя. Воно, стверджують розробники програми, багато в чому залежить від гармонійності поєднання соціальних ролей, які кожна жінка вибирає для себе сама і в яких вона здатна себе реалізовувати. Враховуючи те, що розвиток стратегії особистого життя прямо залежить від психофізичних і соціокультурних відмінностей статі, автори програми передбачили у своєму тримісячному курсі обговорення питань особливостей жіночого лідерства, ролі жінки у світі, зустрічі з жінками, що досягли великих успіхів у житті.

Ірина Звєрєва, координатор програм Християнського дитячого фонду, доктор педагогічних наук говорить: «Стати щасливою — зовсім непросто. Це залежить від того, якими людьми ви себе оточуєте, якими справами займаєтеся, що входить до сфери ваших інтересів. Ідея цієї програми не нова. В середині 90-х років виникла думка про створення окремої школи для дівчаток. Її розробкою і втіленням у життя займалася Галина Лактіонова, доктор педагогічних наук, яка нині є директором Християнського фонду. Тоді в Україні виникло близько 15 майданчиків, де в рамках експерименту дівчаткам давали специфічну освіту. У Києві на базі школи-інтернату №13 було створено жіночу гімназію (Див. «День» за 12.12.03), яка успішно працює і понині. Сьогодні вже можна говорити про позитивні результати цього експерименту, оскільки ті, хто отримав, крім загальної, ще й специфічну жіночу освіту, не розгубляться в складних життєвих ситуаціях, вони зможуть відбутися як особистості при будь-яких поворотах долі. Участь у нинішній програмі сприятиме збагаченню дівчаток знаннями, необхідними для формування життєвих цінностей. Різні тренінги в рамках програми спрямовані на розвиток лідерських якостей, уміння працювати в команді і навичок, необхідних для вирішення конфліктних ситуацій, а головне — розуміння самих себе.

Організатори програми розраховують у процесі курсу максимально розкрити творчі здібності учасниць програми. У ній розглядаються три основні теми. Перша «Дівчинка — жінка» — знайомить із різними ролями жінки та способами досягнення успіху в кожній із них. Друга тема — «Жіноче лідерство», а третя — «Роль жінки в історії України».

Зі шкільних років важливо організовувати навчання, спрямоване на особистісне зростання дівчинки-підлітка, формувати навички її життєвої компетентності. Найбільш важливими складовими компетентності є навички ефективної взаємодії з іншими людьми, відповідальної поведінки, професійного самовизначення, планування свого життя та вміння вирішувати конфліктні ситуації. Головна мета цих курсів — розкриття потенціалу їх учасниць, формування переконання, що твоє благополуччя — в твоїх руках.

Для більш глибокого взаємного збагачення групу для занять було сформовано з 13— 15 літніх дівчаток, що маютьрізний соціальний досвід, які навчаються в різних типах навчальних закладів — загальноосвітніх школах, ліцеях і гімназіях, профтехучилищах, коледжах і школах-інтернатах. Фахівці стверджують, що саме ця молодіжна підгрупа одночасно таїть у собі широкі можливості та потенційні ризики. У реальних життєвих обставинах у дівчаток набагато більше шансів, ніж у хлопчиків, потрапити до числа безробітних, стати жертвами сексуального насильства, заразитися хворобами, які передаються статевим шляхом. Тому, переконані автори програми, готувати школярок до подолання життєвих негод слід заздалегідь.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати