Перейти до основного вмісту

«Від Києва до Кракова»

70 хвилин музики з лютнярем Анатолієм Шпаковим
02 липня, 00:00

Диск лютняра Анатолія Шпакова належить до тих новинок, які здатні зацікавити любителів старовинної музики. Відомий колекціонер старовинних інструментів, лютняр, гітарист і педагог випустив свій третій сольний альбом, котрий отримав назву «Від Києва до Кракова». Це саме той рідкісний випадок, коли до українського слухача «прорвався» зразок польського музичного мистецтва дошопенівської епохи. Шпаков за власний рахунок обладнав удома звукозаписну студію. У ній і записали новий альбом, який випустила фірма «Росток-Рекордз». До нього увійшов лютневий цикл «Сорок танців», який створив придворний краківський композитор XVII століття Бартоломей Пенкель. Музика Пенкеля вельми незвичайна, вона містить риси, що виводять його танці за рамки суто прикладного жанру. А по суті цей цикл — один із «колисок» національного польського музичного мистецтва. До цього ж альбому ввійшло вперше записане «Анданте» Тимофія Білоградського — один із зразків українського бароко в музиці. Ця п’єса отримала друге життя завдяки самовідданим пошукам Шпакова. Завершують диск дві нові лютневі мініатюри сучасного київського композитора Сергія Самоткіна. Шпаков — перший в Україні лютняр, котрий випускає сольні альбоми. У своїй грі він прагне максимально відійти від гітарних «штампів», притаманних багатьом виконавцям-лютнярам. Таким чином, лютня, яка протягом кількох століть залишалася «королевою музичних інструментів» Європи, постає перед слухачем у своєму споконвічному вигляді.

На ще одному нещодавно презентованому диску представлені квінтети для кларнета, двох скрипок, альта та віолончелі Моцарта та Брамса. Диск оформлений репродукцією несподівано грайливої та дотепної картини А. Холоменюка «Квінтет». Його записала студія ПФ «Інтервал» у залі Чернівецької філармонії, а випустили в рамках проекту пропаганди музичної класики, здійснюваної за спонсорської підтримки Інституту екогігієни та токсикології ім. Л.І. Медведя. Ця рідко виконувана музика, що призначена для вельми специфічного складу, звучить на диску у виконанні лауреата міжнародних конкурсів, кларнетиста Віталія Возняка та струнного квартету «Класик- Модерн», який створили 10 років тому студенти Львівського вищого державного музичного інституту ім. М.В. Лисенка. Вихід нового диска мовби наблизив нас до потопаючої в музичному достатку Європи — адже в Україні зовсім нечасто видають записи світової музичної класики. Два століття, два стилі — віденська класика та пізній романтизм — успішно сусідують у цьому альбомі. Кожен із двох представлених у записі квінтетів — це масштабне багаточастинне полотно. Виконавцям вдалося «охопити» форму виконуваних творів і наповнити свою інтерпретацію різноманітним й осмисленим нюансуванням. Тому 70 хвилин музики, яка звучить із диска, для слухача виявляються суцільним бенкетом слуху та дарують хвилини справжньої насолоди різноманітністю тембрів, мелодій та емоційних станів, колись зафіксованих двома великими австрійськими композиторами у вигляді безмовних нотних знаків.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати