Бензинова «гра на зростання«-2?
Куди піде ціна на бензин? Сьогодні втратили силу пільги на імпорт нафтопродуктів.
За словами заступника міністра палива й енергетики Олександра Крутя, уряд збирається ініціювати в парламенті тимчасове продовження пільгового періоду для імпортерів дизельного палива та низькосортного бензину до 1 жовтня, повідомляє Інтерфакс- Україна.
Народний депутат Ігор Кирюшин сказав «Дню», що цю пропозицію сесійний зал, скоріше, не підтримає. За його словами, в Україні нині створено значні запаси дизпалива, не в дефіциті і низькосортний бензин. Тож немає економічної доцільності продовжувати дію пільг.
Існує і другий, на думку експертів, реальніший варіант. У вівторок віце-прем’єр Юлія Тимошенко повідомила, що у Верховну Раду направлено законопроект про нові умови імпорту нафтопродуктів в Україну. «У поданому в парламент законопроекті ми пропонуємо зняти надбавку в Пенсійний фонд у розмірі 10 євро за 1 тонну. Ми б хотіли зберегти акциз, але відмінити ввізне мито», — сказала віце-прем’єр і дала прогноз про те, що в разі прийняття цього законопроекту вартість імпортних нафтопродуктів зросте в середньому на 3 копійки за 1 літр.
Тим часом у Комітеті ВР із питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики і ядерної безпеки «Дню» вчора сказали, що такого документа в комітеті ще не бачили. І навіть у тому випадку, якщо найближчим часом він надійде, то на обговорення його можуть поставити не раніше як у середині червня. А коли ним займеться Верховна Рада, взагалі не зрозуміло. У будь- якому випадку розрив між одним законом і вступом у дію другого не буде меншим за місяць. Природно, імпортери очікуватимуть обіцяних пільг і припинять ввезення. А як це відіб’ється на цінах?
«Дизельного палива нині завезено багато, і стрибка цін за цією позицією не буде, — вважає І. Кирюшин, — максимум на 1-2, ну до 5 копійок. Однак досить висока ціна бензину на світовому ринку дозволяє вести мову про те, що ціна на нього зросте в будь-якому випадку. Нафти для переробки на вітчизняних підприємствах немає і не передбачається: на всю Україну цього року з-за кордону її планується завезти 3 млн. тонн російської і стільки ж — казахської. Плюс 3 млн. тонн власного видобутку. А купувати нафту за кордоном просто невигідно. До речі, невигідно її ввозити в Україну і росіянам, оскільки їм не повертається ПДВ. Продають тільки за вимушеними схемами, якщо не можуть потрапити в трубу, яка йде на Захід».