Перейти до основного вмісту

Далекосхідне кіновторгнення

08 жовтня, 00:00
КАДР ІЗ ФІЛЬМУ «АХІЛЛЕС І ЧЕРЕПАХА» / ФОТО З САЙТУ WWW.ARTHOUSE.RU

VІ фестиваль «Азія-Кіно», що традиційно проводиться компанією «Артхаус Траффік», відкривається сьогодні південнокорейським фільмом «Гімалаї — там, де живе вітер» (режисер — Джеон Соо-Іл). У головній ролі — славетний актор Мін-Сік Цой, відомий українському глядачеві за такими кровопролитними фільмами, як «Олдбой» і «Співчуття пані помста». Проте «Гімалаї» випадають з усталених уявлень про південнокорейське кіно як про жорстоку, екзотичну розвагу. Фільм Джеона Соо — це витончена, небагатослівна притча на тлі мальовничих гімалайських краєвидів про сучасного міського мешканця, що опинився в такому незвичному для нього місці.

Безсумнівно, найбільшу увагу приверне нова робота живого класика японського і, ширше, світового кіно Такеші Китано «Ахіллес і черепаха». Трагікомедія про долю художника цікава, серед усього іншого, ще й тим, що на екрані будуть показані близько 70 власних картин Китано, який є обдарованим малярем, причому частина полотен написана спеціально для зйомок. Головний герой намагається протягом довгих років наполегливо й безуспішно прославитися. Сам процес пошуків власного стилю самовираження, по-своєму захоплюючий і драматичний, і становить основний зміст фільму. Ось що говорить про це сам Китано: «Моя картина присвячена дуже актуальній у сучасній Японії темі геніальної дитини. Останнім часом в нашій країні щоденні відкриття нових геніїв щедро заповнюють передовиці газет. Ці діти зростають, як гриби. Один складає музику, інший пише вірші чи співає і малює. Коли маленькі таланти підростають, про них більше ніхто і ніколи не чує. Мені захотілося уявити, куди йдуть ці діти-знаменитості і що з ними трапляється потім. Тому я зняв фільм про маленького Машицу. Дитина родом із заможної сім’ї, і її батькові не бракує коштів, щоб догодити своєму нащадку. Але ось бізнес батька прогорає, і він накладає на себе руки. Машицу залишається один, без шеляга в кишені, але з непохитним бажанням стати великим художником. Роки проходять, він працює рознощиком газет, робітником на фабриці й малює ночами, а слава все ніяк не приходить».

Ще одна японська чорна комедія — «Ті, хто пішов» — уславилася зусиллями Американської кіноакадемії, що присудила фільму Йохіро Такіти «Оскар» у категорії «Кращий фільм іноземною мовою»; загалом ця історія, що оповідає про молодого віолончеліста, який підробляє візажистом у поховальному бюро, принесла режисеру більше 30 нагород на різних міжнародних кінофестивалях.

«Барабанщик» (Німеччина — Тайвань — Гонконг, режисер Кеннет Бі) цікавий насамперед тим, що це перший фільм із Гонконгу і Тайваню, відібраний в конкурс престижного фестивалю незалежного кіно «Санденс», а також постаттю виконавця головної ролі — Джейсі Чана — сина легендарного гонконгського актора й каскадера Джекі Чана.

Нарешті, тайванський «Ерос, допоможи», що рекламується як «яскрава драма, що лавірує на межі еротики і порнографії», є режисерським дебютом Лі Кан Шена — незмінного актора в фільмах одного з найбільш обдарованих режисерів сучасності Цай Мін Ляна.

У Києві всі фільми фестивалю демонструватимуться в столичному кінотеатрі «Україна».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати