Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Додаткові 14 мільярдів гривень ВВП з... Iнтернету

Google довів залежність прибутків бізнесу від того, наскільки він є активним «юзером». Ексклюзивне інтерв’ю з директором представництва компанії в Україні читайте у «Дні» наступного тижня
15 листопада, 10:57
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Iнтернет-активні підприємства мають кращі можливості для зростання доходів порівняно з підприємствами, які менш активно використовують Інтернет. Ця перевага становить 6,6% темпів зростання. У цьому переконані аналітики компанії GfK Ukraine. Учора компанія разом з представництвом Google в Україні презентувала результати дослідження «Вплив Інтернету на економіку України».

До слова, автори дослідження наголошують: це фактично перша глибока аналітика цієї теми. Під час дослідження аналітики з’ясовували, як і наскільки інтенсивно українські підприємства різного розміру й різних галузей використовують Інтернет, а також чи є зв’язок між використанням світової павутини й прибутковістю.

У цілому аналітики зробили три основні висновки. Перший — підприємства, які активніше використовують Інтернет в Україні, у 2012 році більш успішно розширювали свій бізнес, досягли вищого рівня рентабельності та забезпечили вищі темпи зростання заробітної плати своїх працівників порівняно з тими, які використовують веб-простір менш ефективно. Другий — за умови зростання економіки бізнес, який є активним «юзером», росте на 6,6% краще за своїх менш «просунутих» конкурентів, і, відповідно, в умовах падіння ВВП втрати активних користувачів «павутини» на 6,6% менші за ті, що несуть підприємці, які «не подружились» із прогресом. «У 2012 році доходи інтернет-активних підприємств зменшилися лише на 0,7%, тоді як бізнесу, що менш активно використовує Інтернет, середнє падіння становило 7,3%», — наводять розрахунки аналітики GfK. Третій, ключовий, висновок — зростання інтенсивності використання реальною економікою України  Інтернету на 10 пунктів дасть ріст ВВП у 1,2%. «У грошовому вимірі це становило б додаткових 14 мільярдів гривень», — йдеться в дослідженні.

Попри всі переваги, частка підприємств, які активно використовують Інтернет, в Україні є невеликою, зауважують у компанії Google. Лише 62% мають власний сайт, 49% розміщують інформацію про себе в інтернет-довідниках, 22% мають сторінки у соцмережах, і ще менше — 12% — здійснюють онлайн-торгівлю. Виступаючи під час презентації, директор представництва в Україні Дмитро Шоломко зауважив, що одним з ключових завдань, які стоять перед офісом, яким він керує, є популяризація всесвітньої павутини в Україні. І роботи тут багато, наголошують аналітики. «Якщо узагальнити результати дослідження та виміряти інтенсивність використання Інтернету за шкалою від 0 до 100, поточне значення розрахованого нами індексу використання Інтернету (Індекс ІВІ) становить лише 25. І потенціал зосереджено в регіонах. Саме там підприємства відстають у використанні Інтернету», — зауважують у GfK.

Зі свого боку, держава обіцяє сприяти виправленню ситуацію. Зокрема, на цьому наголосив присутній на презентації результатів дослідження перший віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул.

«ІТ — це та галузь, в якій Україна може конкурувати з провідними країнами світу. Тому урядом надані пільги для ІТ-підприємств. Нові правила передбачають звільнення від ПДВ на послуги, які надаються в сфері інформатизації, сплату податку на прибуток ІТ-підприємств на рівні 5%, сплату податку з доходів також на рівні 5%»,— зауважив він.

У ексклюзивному коментарі «Дню» після презентації пан Вілкул запевнив: попри те, що Україна сьогодні не має уніфікованого документа під назвою «Стратегія розвитку ІТ індустрії (деталі — в учорашньому номері «Дня», в матеріалі на сторінці «Економіка», «Конкуренти змінили тактику. А ми?») уряд робить усе для максимально сприяння галузі. «Реалізується проект Біонікхіл: 35 тисяч робочих місць, а також проект «Відкритий світ». Останній — це  майже 100% державний проект. На Біонікхіл держава поки що дала 50 мільйонів гривень. Допомагаємо в основному на комунікації... Реалізовуємо ініціативи звільнення від податків ІТ-компанії. Тому відсутність уніфікованого документа не заважає нам рухатись уперед. Уряд підтримував, підтримує і буде підтримувати ІТ-галузь»,— наголосив перший віце-прем’єр.

Підсумовуючи, Вілкул запевнив: Стратегію українські ІТшники отримають уже наступного року. «В робочу групу, яка працює над стратегією, увійшли і представники найбільших ІТ-компаній, і влади. Напрямки роботи — розвиток ІТ галузі і впровадження е-врядування... «100% у нас буде Стратегія наступного року», — запевнив «День» Олександр Вілкул.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати