Перейти до основного вмісту

«Iспанська ніч»

У Національної філармонії України відбувся концерт з циклу «Музика в Різдво»
10 січня, 00:00
ФОТО АВТОРА

Прозвучали твори іспанських композиторів — як популярні, так і маловідомі. Нагадаємо, що цикл «Музика в Різдво» — це лише одна грань в рамках Благодійного проекту «Митці — за духовне відродження України», який Ганна Середенко заснувала у 2000 році. Цей проект має на меті не лише виконання знаменитих шедеврів та ознайомлення публіки з рідко виконуваними творами, але й надання можливості талановитим музикантам грати разом з метрами української та європейської сцени в найкращих філармонічних залах. За шість років існування проекту, концертні акції пройшли у багатьох містах України, а також в Росії, Італії, Чехії, Франції, Південній Кореї.

За минулі роки в рамках проекту народились та розвиваються три концептуально різноманітних цикли. Так, в 2002 році був відкритий цикл «Крізь віки та кордони…», який об’єднує музикантів різних країн та поколінь, що виконують музику композиторів різних національностей та епох.

Другий цикл «Творча лабораторія «Дебют» — популярна форма творчості молодих музикантів, яка є продовженням традицій камерних концертів Будинку-музею М. Лисенка.

Третій цикл «Музика в Різдво» існує з 2004 року — як данина величним традиціям «Грудневих вечорів», започаткованих великим Святославом Ріхтером у Москві. Концерти проходять щорічно, як святкові музичні різдвяні вечори в Колонному залі ім. М. Лисенка Національної філармонії України. У концертах звучить музика бароко та віденських класиків, французьких імпресіоністів, сучасної України та багато інших цікавих творів. Такі вечори запам’ятовуються не лише надзвичайною музикою та чудовою грою виконавців, але і кольоровою театральністю, яку створює режисер Олена Негреску. «Іспанська ніч» була оформлена полярними кольорами, які наче символізували дві країни — пристрасну спекотну Іспанію та зимову передріздвяну Україну. Один бік сцени був прикрашений рожево-червоними тонами (з букетом квітів та гітарою — знаком іспанської музики), інший — біло-синіми, з запорошеною снігом та ліхтариками ялинкою.

Серед авторів, які прозвучали в концерті «Іспанська ніч» були відомі іспанці (поруч з якими по-дружньому стояли аргентинці та бразильці) — Мануель де Фалья, Е. Гранадос, І. Альбеніс, Е. Вілла Лобос, А. П’яцолла, а також менш популярні композитори — Х. Туріна, Л. Брауер, Х. Родріго. Адже мета проектів Ганни Середенко — не лише виконання популярної музики, яку бажають чути, але і ознайомлення з творами, які або рідко виконуються в Україні, або не виконувалися зовсім. Середенко і складає репертуар концертів, і підбирає виконавців, і сама бере участь у виступах як піаністка.

Цього разу публіка насолоджувалася цілим сузір’ям виконавців. «Сім народних пісень для голосу та фортепіано» М. де Фальї прозвучали у виконанні Людмили Войнаровської — солістки ансамблю «Київська камерата» (партія фортепіано — Ганна Середенко). Співачка вкотре полонила тонкощами нюансування, артистизмом, відчуттям художнього смаку. Великий успіх мав квартет саксофоністів, створений Юрієм Вагилевичем у 1985 році. Публіка прекрасно сприймала іспанський репертуар у незвичному перекладі для квартету (наприклад, три танго А. П’яцолли, «Бразильську бахіану №5» Е. Вілла Лобоса, аранжування Ф. Дж. Бонжорно). Та найбільший успіх викликав «біс» наприкінці концерту — квартет виконав обробку відомого «Щедрика» у сучасних ритмах.

Твори Л. Брауера та Х.Родріго виконав відомий український гітарист, лауреат міжнародних конкурсів Андрій Остапенко. Майстерне володіння піано та піанісимо підкорило, але подібне камерне звучання все ж таки здалося занадто тихим для залу Національної філармонії. У концерті публіка ознайомилася і з двома Тріо для скрипки, віолончелі та фортепіано — Х. Туріни та Е. Гранадоса (партія скрипки — Соня Сульдіна, віолончелі — Сергій Вакуленко, фортепіано — Ганна Середенко).

Концерти з циклу «Митці — за духовне відродження України» — це дивовижне поєднання знайомих творів, які завжди приємно переслухувати, мініатюр та крупних форм, з якими знайомишся вперше, прекрасних виконавців — як українських, так і закордонних, а ще — елітарної публіки, яка над усе цінує класичне мистецтво.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати