Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Каннський шанс для «Племені»

Уперше фільм українського режисера — в конкурсній програмі «Тиждень критики»
24 квітня, 11:23
ФОТО З САЙТА DEAFNET.RU

Фільм  українського режисера Мирослава Слабошпицького  боротиметься за нагороди  конкурсної програми 67-го Каннського кінофестивалю «Тиждень критики», а також за один з головних призів Канн — «Золоту камеру», яка вручається  за кращий повнометражний дебют.

«Плем’я» разом з іншими шістьма конкурсантами відібрали до «Тижня критики» з 1200 претендентів.

«Плем’я» — експеримент у галузі кіно: фільм повністю знято жестовою мовою, в ньому немає субтитрів і закадрового голосу: за сюжетом головний герой, Сергій, потрапляє до спеціалізованого інтернату для людей з вадами слуху, де, як, на жаль, часто буває в подібних закладах, існує кримінальна організація. Він намагається зайняти своє місце в ієрархії школи і бере участь у декількох пограбуваннях. Коли Сергій закохується в Ганну, одну з наложниць Смотрящего, він порушує неписані — і досить жорстокі — закони племені.

Як відзначив керівник «Тижня критики» Шарль Тессон: «Персонажі спілкуються жестами, створюючи складний балет чисто фізичного спілкування, чудове й унікальне кінематографічне переживання».

Всі  ролі у фільмі виконали непрофесійні глухі актори. У кастингу взяло участь  більше 300 претендентів з України, Росії та Білорусі.  Оператором-постановником та продюсером фільму став Валентин Васянович. До речі, для Слабошпицького це не перша подібна робота: короткометражку «Глухота» (2010) також було знято з акторами з вадами слуху, і вона взяла участь у конкурсній програмі Берлінського фестивалю.

«Тиждень критики» Каннського кінофестивалю — повнометражна конкурсна програма, присвячена пошуку  нових  режисерських талантів. В різний час саме «Тиждень» відкрив світу імена Бернардо Бертолуччі,  Отара Іоселіані, Гільєрмо дель Торо, Лео Каракса, Вонга Карвая, Алехандро Гонсалеса Іньярріту, Гаспара Ное, Франсуа Озона.

Мирослав Слабошпицький — один з найбільш успішних на сьогоднішній день українських кінематографістів. Разом з «Глухотою», короткометражна робота «Діагноз» також брала участь у міжнародному конкурсі Берлінського кінофестивалю. 2012 року короткометражний фільм Мирослава «Ядерні відходи» отримав «Срібного Леопарда» на МКФ у Локарно, а 2013 року його було номіновано на премію Європейської кіноакадемії в категорії «Кращий короткометражний фільм». «Плем’я» — перша повнометражна робота режисера.

Мирослав Слабошпицький прокоментував для «Дня» новину про відбір свого фільму до Канн:

— Це фантастично, тому що зйомки дуже затягнулися через різні обставини. Думали, звичайно, що непогано б фільм завершити під Канни — якщо не закінчити, то хоча б мати робочу копію, але я вже фактично налаштувався, що чекатимемо Венецію або Локарно. І все-таки встигли дофільмувати й надіслали диск з робочою версією 3 квітня, при тому що 4 квітня закінчувався відбір до «Тижня критики». Як не дивно, нас узяли. Я думав, що ось, закінчимо зйомки, я видихну і буду все спокійно монтувати. Яке там! Перегони тривають — ми ще доробляємо звук, і є ще купа турбот, пов’язаних з дистрибуцією фільму і з Каннами. Якщо ж говорити про нагороди, то в «Тижні кінокритики» на 7 фільмів — 3 призи. У мене ще не було нагоди помріяти... Звичайно, спочатку сприймаєш подібний факт як нагороду саму по собі, однак коли вже приїжджаєш на фестиваль, починаєш думати: «А раптом щось дадуть». У будь-якому разі, розумію, що сама участь у канському «Тижні» вища в табелі про ранги за, наприклад, Гран-прі Московського кінофестивалю. Тим паче що українських фільмів у цьому конкурсі ще не було. Далі — подивимося.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати