Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Коштом Євросоюзу

У Львові стартував проєкт «Pinsel.Munich»
14 травня, 20:17

Кілька місяців тому «День» дуже детально розповідав про проєкт «Йов Кондзелевич» у Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького, куратором якого є Софія Ліщинська, а технічним директором — реставратор і дизайнер за фахом Роман Гук (див. публікацію «Побачити» руками. Як і навіщо у Національному музеї у Львові оцифровують Богородчанський іконостас» від 25 жовтня 2019 року. — Т.К.).

У матеріалі ішлося про те, що передбачено дві частини роботи — для незрячих (у музеї) та для людей маломобільних і таких, що не можуть фінансово спромогтися на подорожі, аби подивитися найцінніші пам’ятки (на сайті). Про це «Дню» розповідав завідувач виставково-експозиційного відділу Національного музею ім. Андрея Шептицького Роман Зілінко, який зазначив, рік тому він познайомився з Романом Гуком, коли Гук та його команда втілювали проєкт «Пінзель. AR.» для Львівської галереї мистецтв — сканували композиції зачинателя Львівської школи скульпторів, представника пізнього бароко і рококо Іоана Георгія Пінзеля, щоби створити тривимірні моделі шедеврів середини XVIII століття.  

Тепер у Львові розпочався спільний українсько-німецький проєкт «Pinsel.Munich» («Пінзель. Мюнхен»), що його здійснює команда Гука, і це співробітництво Національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького та Баварського національного музею.

Наразі роботи з оцифрування скульптур Пінзеля тривають у Музеї барокової скульптури його імені. За словами Романа Гука, фотографування одного об’єкта триває до десяти годин, упродовж яких робиться до трьох тисяч знімків однієї скульптури.

Опрацьовується й чотири скульптурних зображення з церкви Непорочного зачаття Пресвятої Богородиці, і це пам’ятка архітектури національного значення у стилі пізнього бароко у місті Городенка, що в Івано-Франківській області.

Після закінчення карантину роботи з оцифрування розпочнуться у Баварському національному музеї, де зберігаються боцетто Пінзеля.

Боцетто — це  різьбярські ескізи для виробничих цілей. Невеличкого розміру. Зазвичай, робилися після рисункового ескізу. Такі ескізи часто виконували майстри, а фігуру в натуральному розмірі різьбили вже підмайстри чи учні.

«Це ескізи з Монастириська, що на Тернопільщині, та з Городенки, що на Івано-Франківщині, — розповідають у галереї. — Щодо того, як вони потрапили в Європу, то, найімовірніше, їх перевезла туди дружина Пінзеля після його смерті. А придбані вони були для музею з два десятки років тому на блошиному ринку».

Проєкт «Pinsel.Munich» виконується коштом Євросоюзу і має завершитися виставками у Львові та Мюнхені.

Шедеври Пінзеля представлять у віртуальній реальності та у 3D друці.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати