Молодь взялася за агітацію енергозбереження
Роботи семи українських студентів ляжуть у основу соціальної реклами...
Держенергоефективності спільно з представництвом Європейського Союзу в Україні відзначили переможців Всеукраїнського конкурсу студентської творчості «Плакатом по витратах». У конкурсі взяли участь більше 80 студентів із різних міст України. У майбутньому роботи переможців ляжуть в основу соціальної реклами, спрямованої на виховання високої культури споживання енергоресурсів. Усі переможці конкурсу вразили членів журі оригінальністю робіт. До проблеми енергозбереження студенти підійшли творчо.
Одна з переможців конкурсу Оксана Плетень, яка навчається в Українській академії друкарства, розповіла, що джерелом її натхнення стали рахунки за комунальні послуги, а також постійні скарги батьків та друзів на те, як багато ми платимо за енергоспоживання. Авторка плакату «Не пожирай» вважає, що всі проблеми у побуті, через те, що не вимикаємо зайвий раз світло. «Мені вперше довелося працювати з такою темою і форматом. Плакат потребував не лише вміння працювати руками, а й вкласти власні емоції, душу», — зауважила вона.
Ще один фіналіст, студент Луцького національного університету Олександр Лелет упевнений, якщо люди змінять своє ставлення до енергозбереження — це дозволить їм платити за електроенергію на 80% менше.
За результатами голосування конкурсного журі переможцями також стали студентка Київського національного університету технології та дизайну Євгенія Гнєдаш з роботою «Теплым словом дом не греют», студент Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» Федір Ткаченко з роботою «Гроші на вітер», а призи глядацьких симпатій отримали Андрій Жежерун з Національного авіаційного університету, Анна Онищенко з Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури і Кирило Оробченко з НТУУ «КПІ».
«Студентські роботи здивували глибоким розумінням теми. Переконаний, що учасники конкурсу назавжди залишаться прихильниками енергоощадного ставлення до ресурсів, а ці роботи змусять замислитись будь-кого», — прокоментував підсумки конкурсу голова Держенергоефективності Микола Пашкевич.
«Наше головне завдання — спонукати молодь думати про енергозбереження, розуміти, що кожен марно використаний кіловат — це знищені природні багатства, завдана шкода навколишньому середовищу. Коли ми навчимо наших дітей замислюватись над цим — тоді й матимемо позитивний ефект», — говорить президент Київського міжнародного енергетичного клубу Q-club Олександр Тодійчук.
На думку сектор-менеджера з енергоефективності та відновлюваної енергетики Представництва Європейського Союзу в Україні Габріеля Бланка, у Франції також відбуваються подібні конкурси, проте питанню енергоефективності приділяють значно більше уваги. На його думку, Україна має всі шанси стати енергоощадною державою, не зважаючи на те, що показник рівня енергозбереження в Україні поки відрізняється від європейського.