Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Не хочеш втрачати ліцензію — говори українською,

нагадує Нацрада з питань телебачення і радіомовлення
28 жовтня, 00:00

У четвер в Національній раді з питань телебачення і радіомовлення відбулася зустріч представників загальнонаціональних телекомпаній з членами Нацради та структурних підрозділів. Лейтмотивом брифінгу стало обговорення завершення першого етапу Меморандуму про співпрацю, що тривав до 1 жовтня. Нагадаємо, що однією з цілей цього документа є збільшення в ефірі телекомпаній україномовного продукту. Саме на початку жовтня для загальнонаціонального мовлення частка ефірного часу україномовного продукту має становити не менше 50 відсотків загального обсягу добового мовлення, а в грудні — не менше 65 відсотків. За висновками моніторингу, що зробила Нацрада з питань телебачення та радіомовлення внаслідок того, що компанії почали випускати більше власних україномовних передач, частка оригінальної державної мови в ефірі провідних телеканалів протягом тижня становить у середньому близько 75 відсотків.

Моніторинг засвідчив, що передачі іноземного виробництва здебільшого озвучені українською мовою, але лише приблизно 30— 40% фільмів іноземного виробництва перекладають державною мовою. Моніторинг також показав, що найнижчі показники загального використання української мови з урахуванням субтитрів (тобто менше 75%) зафіксовані в ефірі телекомпаній ICTV, «Новий канал», а також «Інтер». Разом із тим, з огляду на те, що, згідно з меморандумом, із 1 жовтня поточного року для загальнонаціонального мовлення частка ефірного часу, коли мовлення ведеться українською мовою, повинна становити не менше 50% загального обсягу добового мовлення без урахування титрування, то в ефірі телекомпаній, які активно використовують субтитрування передач і фільмів, показники частки української мови зменшаться майже вдвічі. Як йдеться в прес-релізі, до таких каналів можна зарахувати «1+1», СТБ, а також ТРК «Україна». Лідерами з активного використання в ефірі державної мови протягом цього року є компанії «Ера», ТРК «НБМ» і ТРК «Експрес-інформ» («5 канал»); «Тоніс», а також НТКУ.

Але проблема полягає у тому, що таким чином на медійному ринку створилися не конкурентні умови. Виробники українського продукту та кабельні оператори опинилися в нерівних умовах. «Нацрада поки що себе веде делікатно стосовно іноземних каналів, що мовлять в Україні. Але останні не дотримуються закону України. Внаслідок цього українські телеканали програють і втрачають не лише гроші, а й глядача. Ми всі повинні бути рівними перед українським законодавством», — зазначає Олександр Богуцький, генеральний директор телеканалу ICTV.

На сьогодні телеканали мають справу зi спеціальною версією іноземних програм, адаптованою для України. Тобто відбувається вільне транслювання каналів через супутник та кабельну мережу. «Замість інвестицій в українських журналістів, виробників, купується стовідсотково іноземний продукт, який уникає ліцензування. Таким чином, всі кошти, що надходять, скажімо, від реклами українського продукту, потрапляють за кордон, — каже пан Богуцький. — У нас немає ніякої агресії до братніх народів як на сході, так і на заході. Є принципове нерозуміння, або ж бездіяльність Національної ради. Прикро, коли у них під носом брутально порушують законодавство України. Ми постійно просимо Нацраду відстоювати наші інтереси, це є орган, який має сприяти розвитку саме українського теле-, радіомовлення».

Яскравим прикладом невиконання закону України «Про телебачення та радіомовлення» може слугувати трансляція реклами в медіапросторі. За підрахунками індустріального телекомітету, на українській рекламі алкоголю іноземні медійники мають 40 млн. доларів.

Також зазначимо, що година адаптації програмного продукту коштує в середньому на медіаринку 150—180 доларів. А дубляж телекомпаніям обходиться в 3—4 рази дорожче.

Та все ж керівництво Національної ради пообіцяло вжити відповідних заходів. За словами Віталія Шевченка, тим, хто не хоче втратити ліцензію, наступного року все ж доведеться перейти на українську мову. А розмови про те, що таким чином телеканал може втратити глядача, є безпідставними. Адже рейтинги показують, що головне не мова, а якість.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати