Швидко їдеш — легше дихати
Обговорювали в ході засідання в черговий раз і користь від переходу на альтернативні види пального. Причому тут, як з’ясувалося, виходячи із тверджень професора Національного транспортного університету Віктора Скорченка, не все однозначно. Наприклад, електротранспорт, розробці якого Японія навіть «присвятила» цілий інститут. Виявляється, альтернативне «диво» загазованість лише збільшує: вірніше, зводить нанівець ККД не сам електромобіль, а виробництво акумуляторів до нього. Зменшити ж шкоду від «класичного» авто можна в дуже простий спосіб, наприклад ...збільшенням допустимої в місті швидкості. Справа в тому, що максимальними викиди бувають при швидкості в 30 і 90 км/год., а при 60 — відповідно, їх кількість мінімізується. Або інший варіант, який з успіхом, за словами професора, реалізовується в Ризі, і взагалі, вже давно відомий на Заході: організація руху з урахуванням підйомів та спусків і того, що, підіймаючись, авто робить більше викидів.
Незважаючи на те, що за статистикою кількість машин у столиці щороку збільшується на 5— 7%, фахівці закликають столичних жителів особливо не панікувати. Що, чесно кажучи, поки мало втішає. Зусиллям контролюючих органів і громадськості не завадила б підтримка місцевої влади. Поки ж програма із зменшення викидів, прийнята восени минулого року, коштами не підкріплена. Необхідне і створення екологічної міліції — силами столичного управління здійснювати повноцінний контроль, на жаль, неможливо. Вже не говорячи про розробку програми поступового переходу на етильований бензин і спеціальні каталізатори, які зменшують кількість шкідливих викидів, а також ввести плату за викиди для автомобілів індивідуального користування — на даний момент її стягують тільки з юридичних осіб. Взагалі ж, на думку екологів, столиці не завадила б ще одна Кільцева дорога.