Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Таких – ми не беремо...»

Батьки протестують проти ізоляції дітей із аутизмом від навчання у школах та дитсадках
03 квітня, 11:48
ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

«Наші діти в ізоляції. Дайте їм свободу!» — вимагали вчора, у Всесвітній день поширення знань про аутизм, батьки дітей з цим захворюванням під стінами Міністерства освіти. Саме освітня система не дозволяє цим дітям відчувати себе повноцінними в українському суспільстві.

«На наших дітей навішують ярлики, обмежують у всьому. Зараз мій син навчається у спеціалізованому дошкільному навчальному закладі, і ми розуміємо, що дитину з аутизмом буде дуже складно влаштувати у нормальну школу. Всюди ми чуємо одне: «Таких — ми не беремо...» Спеціалізованих закладів практично немає, а звичайні школи не зацікавлені в тому, щоб навчати наших діток. Якби наш син мав можливість ходити у клас, де навчаються діти без аутизму, — він би швидше розвивався і адаптувався. Не можна навчитися бути таким, як усі, коли тобі постійно показують, що ти інший», — говорить Олександр Панченко, батько шестирічного Кирила.

Інклюзивне навчання в Україні законодавчо затвердили 2010 року. Але, за словами батьків, прописані норми досі не функціонують. Батьки розуміють, що процес переходу довгий і для цього необхідні кошти, тому готові зі свого боку допомогти державі влаштувати навчання дітей у перехідний період. Наразі серед головних вимог — введення в школі посади асистента дитини.

«Таке нововведення не вимагає жодних коштів від держави. Роботу виконуватимуть вибрані батьками люди на волонтерських засадах. Це повинен бути не асистент вчителя, а своєрідний комунікатор, який допомагає зв’язати навколишнє середовище та навчальний процес в одне ціле і допомогти дитині у разі необхідності, — розповідає голова Асоціації батьків дітей з аутизмом Євгенія Панічевська. — Річ у тім, що дитину з аутизмом можуть відволікти від роботи багато речей, до прикладу, ручка, яка впала на підлогу. Асистент буде підказувати, на що звернути увагу, які підручники дістати та як себе поводити у той чи інший момент. Для школи це незвично. Багато вчителів, які зараз чують про нашу ідею, виступають проти. Але ми маємо успішні приклади такої взаємодії як за кордоном, так і в Україні. З помічником діти навчаються значно ефективніше, і навантаження на вчителя зменшується».

До протестувальників вийшли представники міністерства, зокрема начальник відділу освіти дітей з особливими потребами Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Тетяна Симоненко. Вона запевнила, що міністерство готове до діалогу, і запросила батьків до спільного обговорення подальших дій.

До слова, схожа акція вже проходила у 2013-му році, але за два роки співпраця далі обговорень не зайшла. Батьки сподіваються, що цього разу їхні пропозиції таки візьмуть до уваги.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати