Українська мелодія для японської флейти

Вже вчетверте уряд Японії, в рамках культурної співпраці, надає істотну допомогу українським діячам культури. Першими отримали інструменти фірми «Ямаха» оркестранти Національної філармонії, потім аудіовізуальне обладнання було передане в Національний музей історії. Минулого року власниками партії звукової апаратури стали колектив Національного академічного театру ім. І. Франка. І ось тепер надійшла черга порадіти за київську оперу. Угоду підписали міністр економіки та з питань європейської інтеграції України Олександр Шлапак і посол Японії в Україні Хитоші Хонда. Грант надано на суму 48 млн. 600 тис. японських iєн (це приблизно $370 тис. США).
— Виділені кошти дозволять оновити стару апаратуру та музичні інструменти для Симфонічного оркестру театру, — підкреслив генеральний директор Національної опери України Петро Чуприна. — Їх ми повинні отримати протягом року. Японська сторона провела декілька експертиз, вивчаючи технічний стан нашого обладнання, акустичні особливості зали, технічні параметри. Я певен, що допомога японської сторони дозволить значно поліпшити якість наших постановок, і вони будуть на сучасному рівні. Бо майстерність наших акторів і музик добре відома в усьому світі. Неодноразово наш театр гастролював у Японії, і кожного разу ми читали захоплені відгуки в пресі. У балетній трупі у нас виступають японські танцівники — солісти високого класу: Такіта Синобу і Набіхіро Терада (до речі, останній є випускником Київського хореографічного училища). На нашій сцені хореограф Ямато поставив балет «Крила пітьми».
А головний режисер театру, співак Дмитро Гнатюк, додав, що стало доброю традицією показувати кращі вистави перед японською публікою. Кожні два роки відбуваються гастролі солістів балету Національної опери України. Наші оперні прими Гізелла Ципола, Лідія Забіляста, Вікторія Лук’янець та інші в різні роки брали участь у конкурсі на краще виконання пуччінівської опери «Мадам Баттерфляй» і ставали переможцями партії Чіо-Чіо-Сан. Дмитро Михайлович також неодноразово виступав у Країні Вранішнього Сонця. Він із усмішкою згадував, як у середині 70-х, у величезному концертному залі на 12 тисяч місць у Токіо, несподівано вимкнувся мікрофон. Гнатюк не розгубився і, наче не було нiчого, співав далі, викликавши шквал оплесків публіки. Глядачі навіть попросили повторити виконання на біс. Після концерту його доймали журналісти, чи не боявся він зірвати голос? Вокаліст чесно признався, що, репетируючи, співав без мікрофона і був вражений прекрасною акустикою приміщення. «Якби у нас був такий зал, — з сумом сказав співак. — Я сподіваюся, що, отримавши нове обладнання, наш театр стане чудово оснащеним, і постановки будуть більш видовищними».