Перейти до основного вмісту

Уроки європейськості

експерти пропонують почати зі школи
18 грудня, 00:00

Школа повинна виховувати майбутніх громадян об’єднаної Європи. Такий однозначний висновок усіх учасників «круглого столу» на тему «Запровадження в загальноосвітніх навчальних закладах України спеціального курсу, присвяченого засадам європейської інтеграції: надбання, проблеми та перспективи». Його організаторами виступили, зокрема, комітет Верховної Ради України з питань європейської інтеграції, Центр європейського та порівняльного права, Британська рада в Україні. Участь у дискусії взяли голова парламентського комітету з євроінтеграції, народний депутат Борис Тарасюк, заступник міністра освіти та науки Віктор Огнев’юк, керівники ряду шкіл та ліцеїв з різних регіонів України. Організатори представили учасникам проект шкільного спецкурсу «Європейський вибір України». На думку представника Центру європейського та порівняльного права (організації, яка й займалася підготовкою підручника) Геннадія Друзенка, європейський вибір України вже поставив питання щодо обізнаності наших громадян стосовно історії та сьогодення Європейського Союзу, а також розуміння ними своєї європейської ідентичності. Саме на них має дати відповіді запропонований спецкурс, розрахований на учнів старших класів, до речі, вже апробований в київській школі № 16. За змістом спецкурс досить серйозний, передбачає розгляд як окремих тем питань, що різатимуть слух, мабуть, навіть багатьом випускникам ВНЗ: «Амстердамський договір», «Європейська палата аудиторів», «Копенгагенські критерії» тощо. Втім, відгуки учнів про новий предмет, які зачитувалися на «круглому столі», досить позитивні, багато хто з дітей говорить про нього із захопленням, зізнаючись, що після уроків вони займаються «освітою» своїх батьків та сусідів. Геннадій Друзенко закликав сприймати підготовлений проект підручника в першу чергу як поштовх до масштабнішої роботи в цьому напрямку, до розробки інших аналогічних посібників. Заступник міністра освіти та науки України Віктор Огнев’юк погодився, що українським дітям час прищеплювати усвідомлення своєї європейськості, однак щодо конкрет них методів та шляхів висловив деякі застереження. На думку заступника міністра, сам по собі жоден спецкурс, навіть найкращий, не здатен вирішити проблему. Щоб наблизити навчальний процес до тих вимог, які ставить перед ним європейський вибір української держави, необхідні комплексні зміни, що стосуються як змісту предметів, так і способу організації навчання, вважає він. Цей спецкурс, звичайно, має право на існування, але ті знання, які потрібні нашим дітям як майбутнім повноправним європейцям, містять різні курси, сказав пан Огнев’юк, наголосивши, що ті реформи, які сьогодні проводяться в школі, значною мірою й націлені на наближення української освіти до європейських стандартів. З думкою про необхідність комплексного підходу, судячи із жвавої дискусії, погодилася більшість присутніх керівників освітніх установ. Нинішня шкільна програма й так переобтяжена предметами, введення ще одного може виявитися проблематичним, зауважували вони. Однак наближати шкільну освіту до європейських канонів через нові методики викладання та змістовне оновлення предметів потрібно вже зараз, не гаючи часу, практично в один голос заявили ті, кому відведена суспільна функція виховання та навчання майбутніх виборців і платників податків.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати