Вірус професійності
Учора головний редактор газети «День» Лариса Івшина розмовляла з майбутніми «акулами пера» про якісну журналістику![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20070324/451-2-1.jpg)
«Школа якісної журналістики», нещодавно заснована Українською асоціацією видавців періодичної преси (УАВПП) та Мобільним оператором UMC, має на меті вирішення одного з найважливіших на сьогодні для України завдань — формування якісної і професійної четвертої влади. Загальний курс «Школи» складатиметься з чотирьох модулів. Для участі в першому надіслали свої заявки 84 претенденти майже з усіх регіонів України. З них було відібрано 25 учасників. Це молоді люди, які вже мають цікавий журналістський доробок і бажання вдосконалюватися. «Стратегічну місію програми ми сформулювали так: закласти основи постійного зростання якості української журналістики, — говорить один із ініціаторів створення «Школи» і генеральний директор УАВПП Олексій Погорелов. — Ті люди, які зараз тут навчаються, я впевнений, стануть сильними редакторами і передаватимуть свої навички далі, поширюватимуть їх у журналістських колах. Це буде такий собі вірусний маркетинг».
У рамках програми учасникам пропонують цікаві зустрічі з досвідченими практиками в сфері мас-медіа — редакторами і видавцями, які мають чим поділитися з прийдешнім поколінням журналістів. Учора відбулася зустріч із головним редактором «Дня» Ларисою Івшиною. Розмова, яка традиційно для подібних зустрічей відзначилася великою кількістю запитань з боку молоді, концентрувалася навколо професійності сучасної української преси та цінностей, які вона повинна культивувати. Відповідаючи на одне із запитань про правильне співвіднесення громадянської позиції журналіста і його об’єктивністю, Лариса Івшина наголосила: «Починати треба з історичних координат. Про що можуть написати журналісти, якщо вони не знають історії власної країни? Такий журналіст не може дати жодної ціннісної оцінки. А ми говоримо про якісну пресу... Ми не ретранслятори. Ми не підставки для диктофонів. Ми мислячі люди, які повинні формувати українські цінності. За нас цього ніхто не зробить».
КОМЕНТАРІ
Надія ШЕСТОПАЛ , м. Хмельницький, учениця «Школи якісної журналістики»:
— Протягом першого дня Першого модуля я вже встигла зрозуміти, що під лежачого журналіста шампанське не тече... Тому якісна журналістика у моєму розумінні — це, передусім, праця та ексклюзивна інформація, яку треба подавати читачу. Якісні видання в Україні є. Наприклад, «День». Будемо вчитися у цього видання.
Анжеліка БЕКЛАРЯН , м. Харків, учениця «Школи якісної журналістики»:
— Перш за все якісний журналіст повинен писати легко і доступно, не завантажуючи текст зайвими термінами, складними реченнями, аби кожен читач зумів зрозуміти, що хотів сказати автор. У журналіста не буває вихідних, він постійно працює. Де б я не була, завжди намагаюся вихопити якусь цікаву інформацію. Якісні журналісти в Україні є, але багато з них працюють або на якусь партію, або на бізнесмена. У нашій країні мало дійсно незалежних журналістів.