Звільніть смугу для автобуса!
Активісти вимагають від київської влади впорядкувати рух транспорту в місті![](/sites/default/files/main/articles/21092016/2avtobus.jpg)
21 вересня робочий день у Київській міській держадміністрації розпочався гучно: під будівлею мерії свистіли й били в бубон учасники громадського руху «Екоцентр». Так активісти хотіли привернути увагу чиновників до важливої проблеми — смуги для громадського транспорту у столиці часто незаконно зайняті автівками. Автобуси і тролейбуси потрапляють у затори, не можуть їздити за розкладом, і тисячі людей спізнюються. Ситуацію проілюстрував «припаркований» біля КМДА автобус із фанери, наповнений обуреними пасажирами. Перформанс назвали «Звільни смугу». Акцію приурочили до Всесвітнього дня без автомобіля, який відзначають 22 вересня.
Нині в Києві діють 14 смуг для громадського транспорту, це близько 60 кілометрів доріг. «Для порівняння: у Берліні — 200 кілометрів смуг для громадського транспорту. І там цими смугами їздять лише автобуси, — зазначає Марія Сторчило, координаторка кампанії «Екоцентру» «Звільни смугу». — У Києві ж майже тисяча кілометрів маршрутів громадського транспорту — принаймні половина з них мають бути зі спеціальними смугами».
Захисники довкілля наголошують, що громадський транспорт значно екологічніший за автівки: він спричиняє втричі менше викидів парникових газів у розрахунку на одну людину. «У Києві транспорт забруднює довкілля найбільше, влітку через це виникає смог. Потрібна довгострокова стратегія зменшення кількості приватних авто і розвитку громадського та велосипедного транспорту, пішохідного руху», — стверджує Марія Сторчило.
Національний екологічний центр України, програмою якого є «Екоцентр», підготував довідку «Міська мобільність у Києві». У ній охарактеризували переваги громадського транспорту, описали міжнародний досвід використання смуг для нього, розробили рекомендації по ситуації у столиці. На 26 вересня в активістів запланована зустріч із заступником міського голови Києва Іллею Сагайдаком. В «Екоцентрі» сподіваються, що до їхніх порад дослухаються, і влада нарешті розробить комплексне розв’язання проблеми. А кияни перестануть спізнюватися на роботу через нахабних автомобілістів.