Гарвардські враження
За результатами всесвітнього рейтингу бізнес-шкіл Eduniversal пальму першості від України здобув МІМ-Київ
Уже восьмий рік поспіль агентство Eduniversal складає рейтинг вишів з різним рівнем міжнародних амбіцій і сферою впливу в таких дев’яти географічних зонах: Африка; Північна Америка; Латинська Америка; Середня Азія; Близький і Середній Схід; Східна Європа; Західна Європа; Далекий Схід, Австралія та Океанія, присуджуючи обраним бізнес-школам так звані лаври (3 palmes. — Ред.).
Цьогоріч на форумі, який відбувався в Бостоні (США) у відомому Гарвардському університеті, Україну представляли відразу три учасники — Києво-Могилянська бізнес-школа, Міжнародний інститут бізнесу та постійний партнер та друг «Дня» — МІМ-Київ.
І саме бізнес-школа МІМ-Київ була визнана лідером бізнес-освіти в Україні у категорії Excellent business school with reinforcing international influence.
На урочистій церемонії Eduniversal у Гарвардському університеті нагороду з трьома «лаврами», що характеризує першокласні бізнес-школи, які мають вплив на рівні країни або континенту, отримувала президент МІМ-Київ Ірина Тихомирова. Її враження та спостереження — в ексклюзивному інтерв’ю «Дню» з Бостона.
— Гарвард — це як Мекка для мусульманина. Для будь-якого освітянина — це інтелектуальний центр. І побачити на власні очі як тут працюють, живуть — це вже величезне задоволення. Гарвардські будинки, газони, кампус...
Але й конференція дуже цікава. Тут учасники з усього світу. Всі спрямовані на обговорення майбутнього бізнес-освіти з одного боку, а з другого — результати рейтингу бізнес-шкіл.
Конференція почалася з представлення учасниками від кожного регіону ключових викликів, які стоять перед ними. І, слід зауважити, що проблеми різні. Якщо в нашому регіоні ми ще боремося за слухача, то азійські колеги кажуть, що в них — черги на вступ до бізнес-школи. Колеги з Африки заявили, що їхній континент — це континент ХХІ століття. Вони показали цифри, які доводять, що це континент, який найбільш динамічно розвивається. Американці, безперечно, попереду всіх, і можуть бути прикладом. Для нас важливо було побачити своє місце в цьому всьому. Ми впевнилися, що працюємо на належному рівні. З нами хочуть встановлювати контакти, реалізовувати спільні програми азійські, європейські бізнес-школи. Це доводить, що, з одного боку, ми працюємо правильно. А з другого, що цікавляться нашою країною і нашими спеціалістами. Дуже багато людей кажуть, що ми готуєм спеціалістів такого рівня, що їх залюбки беруть на роботу в різних країнах Заходу та Сходу.
— Відчуваєте себе в тренді?
— Так. Ми працюємо в тренді. Колеги з провідних бізнес-шкіл світу сьогодні багато говорять про етичність, відповідальність і те, що українською перекладається як «економіка замкненого циклу»... Це ті речі, про які ми зараз почали говорити в МІМ-Київ.
— МІМ-Київ — це єдина бізнес-школа від України представлена на цій конференції?
— Ні. Є й Києво-Могилянська бізнес-школа і Міжнародний інститут бізнесу. Тобто тут аж три українські представники. І це вперше, коли Україна так представлена. Думаю, що ім’я Гарварду «підігріло» інтерес.
Щодо російських бізнес-шкіл, то їх тут набагато більше. Цікаво те, що це — державні управлінські школи, і вони їхали за державні кошти.
— Що кажуть про Україну? Відчуваєте якесь особливе ставлення від колег на конеренції?
— До нас багато підходило людей. Тут знають, в які ситуації Україна зараз. І кажуть нам «тримайтеся, ми з вами». Тут відчувається велика підтримка. Це переконує бути сильними і робити свою справу.
— МІМ-Київ не вперше бере участь у рейтингах бізнес-шкіл. Чим ця нагорода для вас є особливою?
— Багато учасників цього рейтингу вже виявили бажання відкривати з нами спеціальні програми. Зокрема представники індійської бізнес-школи пропонували нам під час конференції підписати меморандум про партнерство. Підходили з Філіппін і кажуть «ми такі маленькі, у нас немає акредитації такої, як у вас, чи це не завадить вам розпочати співпрацювати з нами?» Тобто до нас тут ставляться як до більш авторитетних. Своєю діяльністю ми довели, що люди хочуть вчитись у нас також, не лише ми — в них.
— Українська бізнес-освіта вже має авторитет у світових колах...
— Ми намагаємось утверджувати цей авторитет, розбудовувати його...
— А що бізнес-школі, крім гордості та контактів з колегами, дає присутність у такому рейтингу? Більше грошей, багатших слухачів, іменитіших викладачів?
— Безперечно. Ми зараз лише на початку цього шляху. До цього часу ми не робили нічого подібного. Але тут — у Гарварді — говорили, що, коли іноземний студент обирає бізнес-школу, він насамперед бере до уваги рейтинги. Тому присутність бізнес-школи в рейтингах безперечно корелюється з інтересом до неї іноземних слухачів. Ми навіть уже отримали пропозиції, щоби ми прийняли іноземних студентів. Але для цього мають бути певні передумови. Я думаю, що ми до цього самі ще не готові.
Маємо пропозиції й щодо обміну викладачами. Але ще теж маємо зважити як ми можемо це організувати, які партнерства нам цікаві, а які не дуже...
Але, однозначно, що все перераховане — це елементи розбудови нашої бізнес-освіти, яка стає бізнес-освітою міжнародного рівня та якості.