Афіша
![](/sites/default/files/main/articles/08072015/10grebenyuk.jpg)
КОНЦЕРТ ТИЖНЯ
«Привид Опера» — 16 червня, Малий зал палацу «Україна»
Меломани зі стажем і знавці опери з цікавістю приймуть цей шоу-дивертисмент. У основі «Привид Опера» лежить знаменитий мюзикл The Phantom of the Opera Ендрю Ллойда Уеббера. Сюжет оповідає про талановиту співачку Крістину Дае, яка стає предметом одержимості таємничого, знівеченого музичного генія. Прем’єра мюзиклу «Привид Опери» відбулася у Вест-Енді 1986 року і на Бродвеї 1988-го (вистава стала найбільш довгограючим мюзиклом в історії Бродвея). Київська версія не така масштабна, як в американців, але привабить публіку майстерністю українських співаків. У першій частині пролунають арії з відомих класичних і рок-опер, у другий — пісні з легендарних мюзиклів. «Привид Опера» подарує слухачам зустріч із провідними солістами Київського муніципального театру опери і балету для дітей та юнацтва: Оленою Гребенюк (сопрано), Олександром Монастирським (тенор), Іриною Ладіною (сопрано) та естрадно-джазовим вокалістом Віталієм Костенком (баритон).
ВИСТАВА ТИЖНЯ
«Дами і гусари» — 18 липня, Національний театр ім. І. Франка
ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»
П’єса «Дами і гусари» польського поета Олександра Фредро належить до «золотого фонду» класичної літератури і не сходить зі сцен світового театру, надаючи можливість акторам і режисерам поринути у вишукану театральність, відчути витонченість польського гумору, в якому граціозність романтизму співіснує з легкою самоіронією. Дія відбувається в маєтку Майора (Лесь Задніпровський) — затятого холостяка, який, зібравши добірне товариство бойових друзів, відгородившись від примарних принад життя і всього, що пов’язано з жіноцтвом, «бавиться» й відпочиває між походами. Цю гусарську «ідилію» підриває приїзд цілої кавалькади кузин Майора на чолі з пані Оргоновою (Людмила Смородіна). І все можна було б стерпіти, якби не підступний жіночий план: одружити Майора з донькою пані Оргонової — Зосею (Анжеліка Савченко), а доки жіноцтво приводить план у дію, Зося зустрічає поручика Едмунда (Назар Задніпровський) і впізнає в ньому своє омріяне кохання... Автори вистави, на чолі з режисером та автором сценічної версії Юрієм Одиноким, створили яскраве сценічне дійство про кохання, яке приходить у будь-якому віці...
ФЕСТИВАЛЬ ТИЖНЯ
«Бірючий» приїхав на Житомирщину
ФОТО З САЙТА ARTUKRAINE.COM.UA
Нині протягом двох тижнів у промисловому місті Іршанськ на Житомирщині з участю сучасних українських митців триває проект «Іршанськ. Рекреація», ініційований Міжнародним симпозіумом сучасного мистецтва «Бірючий». «Проект покликаний сприяти культурній рекреації містечка і регіону в цілому. Стратегічно він передбачає довгострокову взаємодію сторін з інтеграцією в міське середовище, співпрацею з місцевим населенням і має на меті розширення культурного простору та сприяння культурній децентралізації й розвитку малих міст, модернізацію, поступове стирання разючого контрасту і подолання прірви між культурними центрами та «периферією», що існує в нашій країні», — розповідає куратор ініціативи Наталія МАЦЕНКО. Учасники проекту: художники — Олег Тістол, Максим Мамсіков, Денис Рубан, Андрій Зелинський, Юрій Соломко, Аліна Якубенко; скульптор — Назар Білик (Київ); фотографи — Сергiй Братков (Харків, Москва) та Анна Бекерська (Запоріжжя); Мирослав Вайда — митець, працює в жанрах інсталяції, перформансу, відео та живопису (Львів, Київ), Микита Кравцов — художник (Крим, Київ) та інші. Проект «Іршанськ. Рекреація» триватиме до 19 липня.
ФІЛЬМ ТИЖНЯ
«Щоденник покоївки» — 16 липня, кінотеатр Cinema City, ТРЦ Ocean Plaza
ФОТО НАДАНО ПРЕС-СЛУЖБОЮ КОМПАНІЇ «АРТХАУС ТРАФІК»
За програмою столичного кіноклубу «Врятуй Жовтень» демонструватиметься драма режисера Бенуа Жако (Франція — Бельгія). Дія стрічки відбувається наприкінці ХIХ століття. Покоївка Селестина, чия ефектна зовнішність — незмінний об’єкт чоловічої уваги, їде з рідного Парижа і стає на службу до сім’ї провінційних поміщиків. Але й на новому місці на неї чекають непрості стосунки з господарями. «Щоденник покоївки» — екранізація однойменного роману Октава Мірбо, який спочатку викликав у Франції літературний скандал, а згодом був зарахований до класики. Головну роль у фільмі виконала Леа Сейду — володарка «Золотої пальмової гілки» Каннського МКФ і нова «дівчина Бонда». Картину було представлено в основному конкурсі кінофестивалю в Берліні, де вона претендувала на Гран-прі — «Золотого ведмедя». Нагадаємо, покази у кіноклубі «Врятуй Жовтень» відбуваються щочетверга. Кошти, зібрані з продажу квитків, ідуть на реконструкцію київського кінотеатру «Жов тень», який постраждав від пожежі восени 2014 року.
КНИЖКА ТИЖНЯ
Євген Магда. «Гібридна війна: вижити і перемогти» — Харків: «Віват»
Журналіст і політичний експерт Євген Магда випустив книжку під назвою «Гібридна війна: вижити і перемогти». Тема і ступінь її актуальності очевидні вже із заголовку. Це одна з перших спроб масштабно, синтетично і системно осмислити російську агресію проти України 2014 — 2015 років. Євген Магда при цьому балансує між ретельним, елементарним поясненням особливостей і значення цих подій для максимально широкого читача і суто фаховою аналітикою. Важливо, що багато уваги він приділив історичному контексту, речам, що передували безпосередньому вибуху конфлікту протягом десятиліть не завжди для всіх помітної боротьби Росії за вплив на нашу країну і мали вплив на цей конфлікт. «Українську кризу» в цій книжці уже в сучасному зрізі показано не лише через власне військовий, силовий вимір, а й в економічному змісті (не забуваючи, ясна річ, про енергоносії з їхнім майже містичним значенням для путінського світу), у пропагандистському, світоглядному, культурному. Чимало сказано й про роль «сірих» українських «еліт», які великою мірою є відповідальними за недостатню готовність України відповідати на російські виклики. Незалежно від того, погоджуватися чи не погоджуватися з тими або іншими висновками Євгена Магди, його книжка є чудовим приводом замислитися над тим, як і куди нам рухатися за нинішніх умов російської агресії.
Випуск газети №:
№119, (2015)Рубрика
Культура