Акцент – на режисурі
17 вересня у Львові розпочинається «Золотий лев»![](/sites/default/files/main/articles/16092016/23tanec.jpg)
Головна міжнародна театральна подія Львова триватиме понад два тижні — до 2 жовтня. До участі у фестивалі запрошено колективи з Грузії, Литви, Молдови, Польщі, Румунії, Угорщини та України (Києва, Харкова, Івано-Франківська, Херсона, Чернігова, Одеси та Львова), які показуватимуть вистави як на сценах львівських театрів, так і просто неба.
Гасло фесту не змінилося — «Класика очима експерименту». Перший в афіші — «Ревізор» Миколи Гоголя (Тбіліського театру ім. О. Грибоєдова), останній спектакль — «Маски в кубі» («Маски-шоу», Одеса). Також у програмі — «На дні» Максима Горького, «Багато галасу з нічого» Вільяма Шекспіра, «Хор сиріт» за романом Гая Гросса, «Покоївки» Жана Жене, «Енеїда» Івана Котляревського, «Morituri te salutant» Василя Стефаника, «Безталанна» Івана Карпенка-Карого, «Депеш мод» Сергія Жадана, «Чайка» за мотивами Антона Чехова, «Ніч перед Різдвом» за твором Миколи Гоголя...
«Золотий лев-2016» відбудеться за підтримки Міністерства культури України, Управління культури ЛОДА, Управління культури Львівської міської ради, Львівської обласної ради.
Львівський академічний духовний театр «Воскресіння» представить виставу класика української драматургії Олександра Олеся. Постановка включає чотири одноактні п’єси: «Танець життя», «По Мюллеру», «Юність» та «Патріот». Олесь малює ескізи життя 1930-х, які актуальні й сьогодні. Це теми сімейних негараздів, кохання молодих людей, кар’єризму. В гонитві за щастям люди не бачать одне одного. Особливо в одноактній п’єсі «Танець життя» на основі однієї сім’ї О. Олесь вибудовує закони побудови держави...
Про особливості цьогорічного «Лева» «Дню» розповів його директор Ярослав ФЕДОРИШИН:
— Цьогоріч ми робимо ставку на режисуру — йдеться про роботи як відомих режисерів, так і початківців, — говорить Ярослав Васильович. — Нам важливо, щоби глядач побачив, куди рухається театр — що в Європі, що в Україні. Наша постійна тема «Класика очима експерименту» цього року — найбільш виразна. Тому я добирав для фестивалю здебільшого класичний матеріал, причому такий, щоби був зроблений і сучасно, й офіційним театром. Чому? Тому, що останнім часом з’явилося дуже багато молодих театрів, але коли бачиш їхні вистави чи навіть уривки з тих вистав, волосся стає дибки! Це аматорство, це — не професійно! Також прошу взяти до уваги, що від самих початків «Золотий лев» був суто театральним фестивалем. Зараз є дуже багато фестів, які, розширюючи рамки різних жанрів, вводять у програму арт, музику, кіно... В результаті — багато галасу з нічого.
— Програма фестивалю — дуже різнопланова. На якихось виставах хочете наголосити?
— Майже вся афіша — прем’єри! Говорю про постановки, зокрема, колег із Грузії, Румунії, Молдови, Литви... Покажемо роботу литовського режисера Оскараса Коршуноваса, постановки якого були представлені на всіх континентах світу. Також роботу Автанділа Варсімашвілі — професора Грузинського університету театру і кіно імені Шота Руставелі. Принагідно маю зазначити, що на деякі вистави викуплено всі квитки. Це дуже добре! Що ж до українських театрів, то ми показуватимемо вистави Національного театру ім. І. Франка «Morituri te salutant» у постановці Дмитра Богомазова, а також «Безталанну» в постановці Станіслава Мойсеєва з дуже молодими акторами. І ще в програмі «Лева» — багато чого іншого, цікавого, а головне — на високому виконавському рівні. Ми пропонуватимемо глядачеві спектаклі, в яких задіяно до 50 акторів. Це дорого коштує, це витратно, і це варто цінувати, бо зараз здебільшого в театрах беруть до роботи вистави з участю двох-трьох акторів, щоб зекономити гроші. А ми хочемо показати передусім масштабність українського театру.
— Кожного року, Ярославе Васильовичу, йдеться про недостатнє фінансування «Золотого лева». Прикро, але факт: 2015-го ви проводили фестиваль не в рідних пенатах, а в столиці, бо не знайшли порозуміння з міським управлінням культури. Як із коштами цього року?
— І цього року є велика проблема з фінансуванням. Нам обіцяють й обіцяють! Але що з тих обіцянок?.. Відтак уся надія на те, що публіка під час фестивалю піде в театри, викупить квитки. І в такий спосіб ми все ж виліземо з тієї боргової ями.
ДОВІДКА «Дня»
Міжнародний фестиваль «Золотий лев» є членом Європейського театрального форуму (IETM) та Асоціації міжнародних фестивалів (IFEA).
Фест має тривалу історію, яка розпочалася 1992 року. Форум є доброю нагодою, доброю платформою для театрів — і українських, і закордонних.
Упродовж усіх цих років у Львові на «Леві» гостювали театральні колективи з України, Білорусі, Туркменістану, Литви, Латвії, Естонії, Польщі, Румунії, Молдови, Сербії, Словаччини, Бельгії, Франції, Голландії, Болгарії, Угорщини, Росії, Німеччини, США, Великобританії, Киргизстану, Грузії та інших країн.