Коротко / КУЛЬТУРА
Іспанський кінокалейдоскоп
21 лютого в столичному кінотеатрі «Україна» стартує традиційний фестиваль «Лінія іспанського кіно». Його відкриє нова режисерська робота Антоніо Бандераса «Літній дощ». Цю картину можна назвати автобіографічною подорожжю в літню Малагу «золотих» 70-х років, повідомляє «Артхаус Трафік». Зацікавлять кіноманів також стрічки: «Неспокійна Анна» (екскурс у глибини людської підсвідомості від творця бестселера «Люсія і Секс» Хуліо Медема); «Діра» — захоплюючий психологічний трилер дебютанта Карлоса Мартіна Феррера та «Хребет диявола» — перша картина містичної трилогії прославленого Гильєрмо Дель Торо («Лабіринт Фавна», «3993»). Інф. «Дня».
Майстерна підробка
Картина, що, як вважали досі, належала кисті французького імпресіоніста Клода Моне і зберігалася в німецькому музеї Wallraf-Richartz, виявилася не більш ніж майстерною підробкою, повідомив представник керівництва музею Стефана Шверца. За його словами, ця фальшивка була виявлена реставраторами під час планового огляду картини напередодні виставки, присвяченої творчості імпресіоністів. У ході дослідження співробітники музею виявили низку деталей, що викликали сумніви в автентичності твору, передають РІА «Новости». По-перше, картина «На берегах Сени поблизу Порт-Віллез», за запевненнями реставраторів, була спочатку виконана олівцем, а тільки потім розписана маслом. Подібна техніка була нехарактерна для Клода Моне. Другою й не менш значущою знахідкою, що вказала на підробку, став прозорий шар глазурі, призначений, очевидно, щоб візуально «зістарити» картину. Однак усі сумніви експертів відпали, коли на картині були виявлені не один, а цілі два підписи, залишені різними кольорами на полотні: один із них точно імітував підпис відомого майстра, а другий був залишений справжнім художником. У цей час картина, як і раніше, знаходиться в колекції музею. Як стверджують самі працівники Wallraf-Richartz, полотно тепер не має ніякої історичної цінності, але послужить відтепер хорошим уроком для тих, хто займається підробленням витворів мистецтва, адже ця знахідка відкрито демонструє громадськості високі можливості сучасних технологій і професіоналізм експертів.
Найдорожча вінілова платівка
Нею став випущений 1958 року сингл групи The Quarrymen «That’ll be the Day», пише The Telegraph. У групі грали Джон Леннон, Пол Маккартні та Джордж Харрісон, і пізніше вона була перейменована в The Beatles, нагадує lenta.ru. Ціна синглу за каталогом дорівнює 100 тисячам фунтів стерлінгів, однак, за оцінками фахівців, під час продажу на аукціоні за платівку можна буде отримати вдвічі більше. Власником єдиного відомого колекціонерам видання «That’ll be the Day» є сер Пол Маккартні. На другому місці знаходиться сингл Sex Pistols «God Save The Queen» 1977 року. Ціна цієї платівки за аукціонними каталогами в понад десять разів нижча, ніж вартість синглу The Quarrymen. Вона дорівнює п’яти— семи тисячам фунтів стерлінгів, однак на недавніх торгах на інтернет- аукціоні eBay сингл був проданий за 12 тисяч. У списку фігурують також рідкісне видання Bohemian Rhapsody групи Queen, альбом Джона Леннона і The Plastic Ono Band «You Know My Name (Look Up The Number)» (1969) та альбом Девіда Боуї «Space Oddity» (1969).
Як створювалася «Таємна вечеря»
Відомий британський режисер Пітер Грінуей отримав дозвіл зняти фільм про шедевр Леонардо да Вінчі «Таємна вечеря», що перебуває в міланському монастирі Санта Марія делле Граціє. 65 річний режисер оголосив напередодні, що за допомогою різної техніки збирається перетворити фреску, де Ісус Христос оголошує, що один із апостолів скоро зрадить його, у своєрідний фільм, пише newsru, посилаючись на The Gardian. Проте Грінуей не планує зупинятися лише на екранізації останньої вечері Христа в компанії апостолів. Фільм режисера буде присвячений періоду з народження Ісуса і до його розп’яття. У картині звучатимуть голоси апостолів, які розмірковують, хто ж із них зрадить його.
Недивно, що проект режисера, у фільмі якого «Кухар, злодій, його дружина і її коханець» (1989 рік) до столу подають труп, уже набув скандальної слави. Гринуей, зокрема, планує показати «грубі й важкі» зображення розп’яття оголеного Христа, взяті з інших картин да Вінчі. Це буде «акт величезного значення, що деякі люди можуть розцінити як богохульство», заявив режисер.
Проект буде частиною спроби Грінуея розповісти історію створення великих витворів мистецтва. Серед картин, що цікавили митця, роботи Пікассо, Моне й Поллока. Він навіть звернувся до Ватикану з проханням дозволити йому зйомки фільму за мотивами фрески Мікеланджело «Страшний суд» в Сікстинській капелі.
Реалізацію проекту режисер розпочав 2006 року в Амстердамі, де зняв фільм про картину Рембрандта «Нічний дозор». Дія фільму відбувається між 1642 роком, коли художник на прохання вагітної дружини Саскії прийняв обтяжуюче для нього замовлення на груповий портрет членів Гільдії амстердамських стрільців, і 1654-м, коли то в снах, то наяву Рембрандт згадуватиме події, що сталися у зв’язку з цією картиною.
Вінниця збирає Форум
Одним із вдалих музичних проектів Вінниччини є Форум молодої музики «Барви музики ХХ сторіччя. Авангард. Класика. Джаз», який 23 лютого розпочне свою роботу в сьомий раз. Цього року він називається «Україна — Австрія» й складатиметься з чотирьох концертів. Організатори підготували цікаву програму, зокрема у Музично-драматичному театрі ім. Садовського буде показана концертна постановка опери Моцарта «Божевільний день, або Весілля Фігаро» у виконанні німецьких, австрійських, англійських та бельгійських вокалістів та симфонічним оркестром «Леополіс» (художній керівник Ярослав Мігаль), а диригуватиме німецький диригент Петер Маркс. Другий та третій концерт Форуму дасть змогу слухачам познайомитись з музикою представників «Нової віденської школи» А.Шенберга, А.Веберна та А.Берга. Цю музику представлять вінницька піаністка Марина Хоменко у залі Художнього музею, а у Вінницькій філармонії виступить камерний оркестр «Леополіс». Шанувальників джазу запросять Ольга Войченко та квартет Сергія Капелюша, які презентують імпровізації у залі обласної філармонії. Як підкреслюють організатори Форуму, «в час, коли держава переживає економічні труднощі, майже не видаються твори сучасних авторів, а молоді виконавці часом відірвані від простору спілкування з легендарними композиторами, а сучасні напрямки музичного мистецтва мало відомі широкому колу меломанів, на Форумі є можливість не тільки обрати улюблену музичну сферу, а й відкрити для себе колись заборонені музичні жанри — духовну музику, джаз, авангард». Інф. «Дня».
Випуск газети №:
№29, (2008)Рубрика
Культура