Коротко / КУЛЬТУРА
Фентезі від Кемерона
Відомий кінорежисер Джеймс Кемерон має намір приступити до зйомок нового фільму в жанрі наукової фантастики «Аватар», своєї першої картини після виходу оскароносного «Титаніка» 1997 року. Як повідомили представники компанії Fox Filmed Entertainment Джим Гіанопулос і Той Ротман, Кемерон почне комбіновані зйомки у квітні 2007 року, у серпні пройдуть натурні зйомки, а випустити фільм він планує до 2009 року. Він зніматиметься в новому цифровому форматі 3-D, який, як розраховує Кемерон, набуде широкого поширення у світі до моменту прем’єри, повідомляє news.ru із посиланням на The Hollywood Reporter.
Примітно, що сценарій «Аватара» Кемерон написав ще 11 років тому, однак тоді його задумка не могла бути реалізованою. За словами режисера, весь цей час, так чи інакше, проводилася підготовка до зйомок, і йому вдалося відзняти вже 10 хвилин картини. «Я був найбільш зайнятим безробітним режисером у Голівуді», — говорить Кемерон. Він стверджує, що бюджет картини не перевищить 200 млн. доларів — бюджету легендарного «Титаніка». Фільм розповідатиме про ветерана міжпланетних воєн, який прибув на далеку планету Пандора у складі групи землян. Він бореться із планетними мешканцями, однак закохується в одну з їхніх представниць. «Не лише приголомшуючі ефекти відрізнятимуть фільм, але й сюжет фільму вельми незвичайний. Він не схожий ні на жоден інший», — зауважує Ротман.
На головну роль 22-літнього шукача пригод Джека Саллі, Кемерон запросив нерозкрученого актора, австралійця за походженням, Сема Уортінгтона, як колись до участі у «Титаніку» був запрошений молодий і маловідомий актор — Леонардо Ді Капріо. Уортiнгтон, до речі, брав участь у кастингу на роль нового Джеймса Бонда. Зоє Сандана, яка виконала епізодичні ролі в фільмах «Термінал» і «Пірати Карибського моря», гратиме кохану головного героя. Продюсером картини, крім Кемерона, виступає Джон Ландау. Більша частина зйомок проводитиметься в околицях Лос-Анджелеса та у Новій Зеландії.
Рік Каллас
Міністерство культури Греції оголосило 2007 рік «Роком Марії Каллас». Таким чином Греція розраховує не лише ушанувати пам’ять однієї з найвідоміших своїх уродженок, але й підвищити інтерес до мистецтва Каллас серед самих греків. Крім того, опера у виконанні Каллас може стати ще одним культурним символом Греції в закордонних країнах, вважає грецька влада.
Цього року виконується 30 років від дня смерті найбільш знаменитішої оперної співачки ХХ століття. Марія Каллас померла в Парижі 16 вересня 1977 року на 54-му році життя від серцевого нападу, інформують РІА «Новини».
У «Рік Марії Каллас» заплановано багато культурних заходів. Щорічно в Афінах, в античному театрі Герода Аттіка, кожного вересня проводиться гала- концерт оперних зірок, присвячений пам’яті співачки. Також у грецькій столиці регулярно проходить престижний міжнародний конкурс імені Марії Каллас, у якому беруть участь десятки виконавців із майже 20 країн світу (є серед лауреатів й українські співаки, зокрема, Ольга Микитенко, Тарас Штонда та Сергій Магера).
Греція не має власної видатної оперної традиції, яка могла б конкурувати з великими європейськими оперними країнами. Однак саме Греція дала світові співачку, яка не лише стала найбільш відомою оперною виконавицею у світі, але й реформувала оперний театр, назавжди змінивши його. Марія Каллас народилася у США, але дитинство та юність провела у Греції. Саме грецькі педагоги відкрили й виховали її талант, і на сцені Національної опери Греції минули перші роки кар’єри Каллас. Світова слава прийшла до неї пізніше, після того, як у 23-річному віці вона переїхала до Італії, де швидко стала зіркою першої величини.
Її голос не був еталоном класичного сопрано, його звучання не завжди було бездоганним або навіть приємним для слуху. Разом з тим, Каллас володіла незаперечною перевагою упізнавання — її голос неможливо було сплутати із жодним іншим, і у володінні ним вона перевершила всіх сучасників. Через наполегливий труд Каллас стала неперевершеним віртуозом бельканто, а видатний драматичний талант зробив її королевою оперної сцени.
Протягом всього життя Каллас випробовувала важкі удари долі. Невдалим був її шлюб, однаково як і більш пізній зв’язок із Аристотелем Онассісом. Її вік як оперної співачки також виявився недовгим. Найважчі партії у поєднанні з величезними навантаженнями привели до ослаблення її вокальних даних наприкінці 50-х років, після чого Каллас вдавалася лише до епізодичних та невдалих спроб повернутися на сцену. Однак слава її лише зростала, і навіть у наш час, відома новим поколінням лише по незавершених записах, Каллас залишається найбільш визнаною оперною співачкою сучасності.
Випуск газети №:
№2, (2007)Рубрика
Культура