Перейти до основного вмісту

Коротко / КУЛЬТУРА

17 вересня, 00:00
Жан-Мішель Жарр навчить співати пушкінського «Золотого півника»

Це, проте, вже одного разу зробив російський композитор Микола Римський-Корсаков, а тепер його відомий французький колега відредагує партитуру для екранізації пушкінської казки, затіяної кінорежисером Андрієм Міхалковим-Кончаловським. Жанр майбутнього фільму, зйомки якого планується завершити до 200-річного ювілею «сонця російської поезії» в червні 1999 року, постановник визначає як музично-філософську драму.

Парадокс «провального» проекту

Відбулася презентація нового альбому сестер Галини та Лесі Тельнюк «Тиша і грім». Концерт із цієї нагоди, який відбувся у рамках IV Міжнародного музичного ярмарку, по суті, був першим в Україні виступом із сольною програмою цього самобутнього вокального дуету. Гастролюючи здебільшого за кордоном (понад 100 концертів у США, Канаді, Великої Британії, Ірландії, Бельгії, Польщі), хоч як це дивно за нинішніх часів, також відомий і в Україні. Його пам’ятають за «Червоною рутою» (Запоріжжя, 1991), періодичною появою в національному радіоефірі та за відеокліпом пісні «Тюльпани» Лесі Тельнюк, автора мелодій мало не всього репертуару дуету. Чуйно ставлячись до метроритмічних особливостей поезії (а сестри звертаються до вишуканої лірики Василя Симоненка, Василя Стуса, Богдана-Ігоря Антонича, Ліни Костенко), композиторка прагне поєднувати її з примхливою музичною фактурою. Наприклад, пісню «В дні прожиті» аранжовано в екзотичному стилі «каліпсо», мініатюру «Боже ягня» — у традиціях раннього італійського бароко (мажор-мінор, гомофонія). У супроводі, крім синтезаторів, використовуються інструменти з природно-акустичними резонаторами: дерев’яні та мідні духові, струнні, різноманітні ударні.

За обраними засобами художньої виразності сестри Тельнюк тяжіють більше до камерної, ніж до поп-музики, що надає їх мистецтву ознак певної елітарності, як правило, з шоу-бізнесом несумісної, вважає журналіст Юрій ТОКАРЕВ. Та незважаючи на це, дует набуває дедалі більшої популярності, що й унаочнив аншлаг у концертному залі Українського дому: люди стояли в проходах, сиділи на східцях, зачаровані майстерним (і що важливо — «живим») виконанням фантасмагоричної музики.

№177 17.09.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати