Українське «Плем’я» перемогло на Міжнародному кінофестивалі в Єревані

Журі XI «Золотого абрикоса» під головуванням директора Римського міжнародного фестивалю Марко Мюллера вручило гран-прі картині Мирослава Слабошпицького, вибравши його із 12 конкурсних фільмів. Картина розповідає про життя вихованців інтернату для глухонімих підлітків. У центрі сюжету — вихованець інтернату, новачок Сергій, який стає частиною інтернатівських кримінальної структури «Плем’я». Фільм знято мовою глухонімих, у ньому знялися глухонімі актори. Нагадаємо, світова прем’єра «Племені» пройшла в травні на Канському фестивалі, де картина брала участь у конкурсі програми «Тиждень критики» і стала переможцем у цій програмі, а також завоювала приз «Одкровення». В основному конкурсі брали участь картини із США, Греції, Великобританії, Бразилії, Румунії, Німеччини, Італії. Переможцем конкурсу документального кіно стала стрічка італійського режисера Джованні Донфранческо «Кам’яна ріка».
Кращим фільмом програми «Вірменська панорама» став «Теванік» Дживана Аветисяна. Також спеціальної нагороди фестивалю — «Параджанівського талера» — удостоївся ще один спеціальний гість фестивалю — грузинський режисер Отар Іоселіані, який живе нинеі у Франції. Нагорода являє собою копію срібних монет, на яких радянський кінорежисер і сценарист Сергій Параджанов видряпав малюнки, перебуваючи у в’язниці. Однією з центральних подій нинішнього «Золотого абрикоса» став День польського кіно, в рамках якого польський кінокласик Кшиштоф Зануссі на честь свого 75-річного ювілею отримав премію Гарегіна «Хай буде світло». Традиційно фестиваль представляє чотири конкурси: ігровий, документальний, «Вірменська панорама» і «Кісточка» (короткометражне кіно), кожний із конкурсів має своє журі. Поряд з конкурсними програмами «Золотий абрикос» представить і кілька поза конкурсних, зокрема «Режисери без кордонів», «Вірмени: погляд зовні і зсередини» та інші. Цього року вперше було представлено програму «Кіно і соціальні зміни». Крім того, пройшли програми польських фільмів, «Українське поетичне кіно» і «Нове німецьке кіно», повідомляє Сергій ТРИМБАЧ.