Перейти до основного вмісту

Від танців до драми

Соліст Національної оперети Максим Булгаков опановує режисерську професію
16 лютого, 16:01
У МОНОВИСТАВІ «МІЙ МАЯКОВСЬКИЙ» МАКСИМ БУЛГАКОВ ЗРОБИВ ЗАЯВКУ ЯК ДРАМАТИЧНИЙ АКТОР / ФОТО АНАТОЛІЯ ФЕДОРЦІВА

Всю історію культури творили і продовжують це робити особистості. У сучасному музичному театрі є одна особистість, яка має всі шанси не просто затриматись, а й міцно вкорінитися в історію, поєднавши найголовніші компоненти драматичного театру — слово та акторську гру — з музичними: музикою та хореографією.

Максим БУЛГАКОВ — соліст Національного театру оперети, хореограф, драматичний актор та майже дипломований театральний режисер (наразі в Національному університеті театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого отримує свою вже четверту освіту). 

— Максиме, раніше ви займалися винятково хореографією. А зараз зацікавив драматичний театр?

— Первісно я займався спортивними бальними танцями, але в якийсь момент мені стало нецікаво виходити на паркет, де, окрім тебе з партнеркою, знаходиться ще 25 пар. Це спорт. В театрі оперети  ставив хореографію до «Балу у Савойї» — концертні номери. 2009 року поставив виставу «Танго життя», співавтором і режисером якої є Богдан Дмитрович Струтинський — художній керівник Національного театру оперети.  У своїй дипломній роботі «Чайка на ім’я Джонатан Лівінгстон» я вперше спробував поєднати хореографію з акторською грою, дати сенс кожному рухові. В драматичній виставі не можна чітко побачити роботу балетмейстера, як в опереті, де окремо ставиться хореографічний дивертисмент і є вокально-танцювальні номери у артистів, які окремо ставить балетмейстер. Тут зовсім інша сфера, в якій потрібно чітко зрозуміти хореографію, драматичну пластику і роботу актора. Зараз я вже маю досвід спільної роботи з драматичним режисером Максимом Голенком — рок-опера «Біла ворона» в Рівненському музично-драматичному театрі.

— Це, мабуть, одна з найрезонансніших постановок 2015 року.

— Так. У Рівненському театрі актори, по-перше, професіонали, а по-друге — з величезним бажанням працюють. Жодного апатичного обличчя. Що не придумаєш — все зроблять. Дуже сподіваюся, Петро Дмитрович скоро одужає (виконавець ролі Кардинала Вінчестерського Петро Лісничук під час вистави впав під коло сцени і травмувався. — Ред.)! Музика хороша, і у виконанні живого оркестру вона звучить зовсім по-іншому, ніж у запису.  Але «Білу ворону» ставлять дуже рідко, переважно через стереотип, що іноземне краще, ніж наше.

— А про що, на вашу думку, повинні бути сучасні українські мюзикли?

— Про українські символи, українські ідеали. Символ Франції — Жанна Д’Арк, а у нас був Пилип Орлик. У нас були київські князі, про які писати і писати! Я вже не кажу про Богдана Хмельницького... Ми можемо сміливо використовувати і джаз, і рок-н-рол, оскільки ці стилі творили вихідці з наших територій. У нашій культурі є дуже багато свідчень про козаків-характерників. Чому про це не робити мюзикли? Тому ще невідомо, у кого більше вокальна і музична культура: у нас чи в Америці. Просто не обов’язково шаблями махати і бігати в шароварах, а потрібно ставити про саму суть.

У «Білій вороні» ми Жанну в клітку не саджали, не робили ніяких лобових зіткнень і кровопролиття. Спектакль вийшов не про Жанну, як прийнято вважати, а про тих людей, які використовують таких, як вона.

— Ви граєте моновиставу «Мій МАЯКовський». Звідки виникла ідея постановки?

— «Мій МАЯКовський» — це наша спільна робота з режисером Дмитром Чурюмовим. Шлях до цієї вистави був доволі довгим. Інтерес до поезії Маяковського у мене був ще зі студентських років, коли  навчався в Сумському університеті. Одного разу потрапили до рук його вірші — і закохався у ці твори.

— Над чим ви зараз працюєте?

— Хотів би поставити Брехта  у Києві і в Рівному, якщо буде така можливість.

— А чому саме Брехта?

— Він мені імпонує, тому що він, як Маяковський, — чесний перед самим собою. Хоча  Брехт був комуністом, але уникав будь-якої системи, тому що стверджував, що людина має бути вільною. У своїх творах, особливо в драматичних сценах «Страх і злидні Третьої імперії» він ставить на перше місце людські стосунки, на які впливає такий превалюючий зовнішній фактор, як політична ситуація. Це зараз особливо на часі.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати