Перейти до основного вмісту

Слухай українське!

«Вітчизняні музиканти поки що не можуть задовольнити попит усіх музичних ЗМІ»
21 травня, 00:00
Після тріумфальної перемоги української виконавиці на конкурсі «Євробачення», звісно, очікуєш відповідної реакції з боку українських музичних (і не тільки) телеканалів. «День» звернувся до експертів із запитаннями:
«ЧИ ПОЗНАЧИТЬСЯ, НА ВАШУ ДУМКУ, ПЕРЕМОГА РУСЛАНИ НА КОНКУРСІ «ЄВРОБАЧЕННЯ» НА ПРІОРИТЕТАХ МУЗИЧНОГО МОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО ТБ? ЧИ ЗБІЛЬШИТЬСЯ, НАПРИКЛАД, НАЦІОНАЛЬНА СКЛАДОВА? ЧИ ЗМІНИТЬСЯ САМ СТАТУС УКРАЇНСЬКИХ ВИКОНАВЦІВ?»

Юрій МОЛЧАНОВ, програмний директор музичного телеканалу ENTER:

— Зростання популярності вітчизняного виконавця відзначається вже впродовж другого року. Ми — на правильному шляху, й цікавість до української музики — абсолютно природне явище. Перемога Руслани тільки зміцнила цю тенденцію, оскільки конкурс «Євробачення» для України — один із найавторитетніших.

Інша річ, що українські музиканти не можуть задовольнити попит усіх музичних ЗМІ. У цьому нам важко змагатися з Росією. Все диференційоване, все розподілене та прораховане, з огляду на обсяг ринку. Розміри капіталовкладень і визначають розвиток галузі. Наші західні партнери, наприклад, не розуміють, як можливе таке, що в 48-мільйонній країні офіційний тираж найпопулярнішого диска — «лише» 100 тисяч примірників. Для них це — нонсенс, а для нас — нинішній етап розвитку.

Руслана зайвий раз підтвердила величезні можливості України. Треба тільки зачекати, коли в цього потенціалу з’явиться хороша економічна основа.

Микола ЛУНІН, програмний директор музичного телеканалу ОТV:

— На мою думку, перемога Руслани для багатьох українців є однією з нечисленних нагод відчути гордість за свою країну. Але не більше того. Свої пріоритети музичні телеканали можуть змінити не в зв’язку з однією конкретною перемогою однієї виконавиці, а тільки в тому випадку, коли всі інші вітчизняні виконавці зможуть запропонувати якісний продукт.

Хоча така тенденція існує. Тільки протягом останнього року кількість якісної вітчизняної музики в ефірі нашого телеканалу значно збільшилася і продовжує збільшуватися. Але все ж таки поки ще зарано говорити про масову «атаку» української музичної індустрії на світовому ринку.

Марія БУРМАКА, співачка:

— Дуже хотілося б, щоб так воно і було, але не думаю, що ситуація докорінно зміниться. Ті українські виконавці, які й так присутні в ефірі (в цьому випадку ми говоримо про комерційні електронні ЗМІ), своїми силами будуть «присутні» і надалі. А якщо говорити про масовий процес, інтерес до української музики взагалі, то можна сподіватися, що перемога Руслани розбудить особливі патріотичні настрої у власників мас-медіа. Абсолютно точно, що перемога Руслани справді викликала патріотичні почуття навіть у тих, у кого раніше, можливо, їх і не було.

Творчість Руслани сильна енергетично: вона з самого початку робила те, що було цікаве насамперед для неї. Своєю енергетикою, природною та щирою, вона зуміла підкорити Європу. Якщо ж хтось почне штучно привносити «національну складову»… Мистецтво насамперед усе- таки повинне бути щирим, тоді воно «запалює».

Річ ще й у тім, що статус українських виконавців у нас вельми залежить від того, наскільки він підтверджений поза Україною. Мені здається, що й надалі буде актуальна ситуація, коли в Україні виконавці здобуватимуть визнання, «завойоване» десь, а не тут. І статус українських виконавців насправді — це самоцінність деяких із них як окремих особистостей у мистецтві.

Олександр АСАУЛЮК, голова правління телеканалу М1:

— Можу відповісти тільки за свій канал. Пріоритети ніяк не зміняться, адже ми лише реагуємо на ситуацію в суспільстві. Що ще має відбутися з нашого боку? Транслювати більше Руслану? Тоді на М1 кожен другий кліп буде її. Стосовно іншого «Мade in home» — теж велике питання щодо змін, хіба що виробники вироблятимуть більше продукції.

М1 — абсолютно проукраїнський канал. І повірте, якби рейтинги «українців» не задовольняли нас, я би так не стверджував. В гарячій ротації останнім часом неукраїнських брендів майже не зустрічається. Все решта — не більше ніж чорний PR. На чию він користь, не важко здогадатись. А перемога Руслани допоможе остаточно зруйнувати міф про неліквідність наших. Сам статус виконавців змінювати і не треба. «Океан Ельзи», «ВІА ГРА», «ВВ», Руслана, Повалій, Пономарьов, Данилко... Розумію, що це приклади із різних «опер», але хто сперечатиметься про статус? Багато українських виконавців мають і гроші, і славу. Не дарма ж телеканал М1 на святкування своєї другої річниці у Палаці спорту не запросив легіонерів, хоча нам було зробити це досить легко. Ми — цинічні комерсанти і не любимо порожніх залів, а в нас він був повний. Ми за Україну не плачемо, ми за НЕЇ танцюємо!

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати