Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Телегід

25 листопада, 00:00
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»
Першокласна англійська драматургія

З неділі на понеділок, з 27 на 28 листопада, о 01.05, на каналі «1+1» у програмі «Аргумент-Кіно» дивіться фільм британського театрального й кінорежисера Річарда Ейра «Скандальний щоденник», створений за п’єсою Патріка Марбера, яка основана на романі Зої Геллер.

— У звичайній загальноосвітній школі з’являється нова вчителька — чарівна викладачка малювання Шеба — і все навколо змінюється. Викладацький склад одразу проймається до новенької симпатією, а старшокласники перетворюють її уроки в скандал на сексуальному ґрунті. П’ятнадцятирічний учень і літня вчителька Барбара одночасно починають упадати за Шебою і добиватися від неї відповідних почуттів. Незабаром пристрасті набувають такого шалу, що все життя Шеби може розлетітися на друзки, — розповідає автор та ведучий програми «Аргумент-Кіно» Володимир ВОЙТЕНКО. — Ветеран британської режисури Річард Ейр, що здобув сценічну славу, тривалий час працюючи в одному з театрів Единбурґа та у Королівському національному театрі Великої Британії, у цьому фільмі природно зробив ставку на акторський дует Джуді Денч і Кейт Бланшетт. Взагалі Ейр нарікає, що процес кінознімання сильно відрізняється від процесу театрального. Він любить театр за інтимність: ви сидите, розмовляєте, приміряєте мізансцени, і тільки наприкінці всього цього процесу виходите до аудиторії. А в кінематографі постійно перебуваєте перед очима знімальної групи та продюсерів, і кожен уважно стежить за роботою, в якій далеко не завжди розуміє, що й до чого. Тому, мовляв, гарний фільм створити важче, аніж виставу.

Ось і для репетицій «Скандального щоденника» продюсери відвели тільки два тижні. Тому Річард Ейр був радий, що фаховий підхід обох актрис виявився однаковим і все склалося якнайкраще. «Вони люди театральні, земні, — вважає Ейр. — Володіють ремеслом і не роблять із нього містики. Працелюбні, і в обох дуже гарна акторська школа».

Віддаючи належне Кейт Бланшетт, яка має ще сліпучішу посмішку ельфа, аніж у «Володарі перснів», наразі в програмі особлива увага — Джуді Денч, зокрема, й спеціальний сюжет про її творчий шлях. А сценарій кінокартини, як і роман, побудований у формі щоденника, на отруйних інтонаціях героїні Джуді — Барбари. Денч у фільмі грає запізнілу нездійсненну пристрасть, яку автор книжки Зої Геллер пояснював так: «Можливо, всі її сексуальні домагання зводяться до задоволення потерти Шебі спинку у ванній». Ця думка актрису вразила. І зрештою вона зіграла всесвітню самоту Барбари.

Джуді Денч після прем’єри «Скандального щоденника» казала: «Мені часто доводилося стрічати таких людей у житті. Це дуже, дуже самотні істоти, яким не вистачає людської прив’язаності, і вони мріють про друга. Вони варті, я думаю, щирого співчуття. Та коли, намагаючись зблизитися із Шебою, Барбара шантажує її — все відразу стає огидним. Шокуюча історія! Та ідея втілити її на екрані мені здалася дуже цікавою. Це завше хвилює, коли тобі пропонують зіграти щось абсолютно відмінне від того, що ти робив раніше».

«Скандальний щоденник» має всі ознаки першокласної англійської драматургії: так звані пінг-понгові діалоги, ризикований гумор, погано прихована мізантропія і розрахунок на сильних акторів. Останнє Річард Ейр і забезпечив за участі Джуді Денч і Кейт Бланшетт, які не тільки удостоїлися відповідних оскарівських номінацій, до речі, як і сценарій, але й отримали низку фестивальних та інших престижних професійних нагород за свої ролі у цьому фільмі. Ну а їхня гра — це, в свою чергу, справжня нагорода для глядачів.

Пам’ять у телевізійному форматі

Перший, «Культура», ТВі, «Інтер» та регіональні мовники покажуть документальні цикли та фільми про Голодомор.

Частина українських телеканалів дослухалася до заклику Нацради з питань телебачення і радіомовлення та Громадського комітету з ушанування пам’яті жертв Голодомору-Геноциду. Нагадаємо, що контролюючий орган та активісти Комітету рекомендували телевізійникам у Меморіальну суботу, 26 листопада, зняти з ефіру розважальні програми та замінити їх документальними фільмами та програмами, присвяченими подіям 1932—1933 років.

Як повідомляє «Телекритика», державні мовники присвятять ушануванню пам’яті жертв 160 годин телеефіру.

Перший Національний 26 листопада покаже: о 12.30 — концерт-реквієм пам’яті жертв голодоморів в Україні; о 13.45 — художній фільм «Час скорботи і пам’яті»; о 14.30 — художній фільм «Голод-33» за мотивами повісті Василя Барки «Жовтий князь». Також Перший транслюватиме стрічку «Холодне літо 53-го», яка розпочнеться о 16.25. Фільм розповідає про долю політв’язнів, що були випущені на свободу після смерті Йосифа Сталіна. Починаючи з 20.25, канал транслюватиме Молебень пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій.

На каналі «Культура» 26 листопада, о 13.00, о 17.00 та о 22.45, вийдуть в ефір документальні стрічки «Українська ніч 33-го», «33-й» та «Пам’ять. Згадуючи Джеймса Мейса».

Канал ТВі о 15.47 покаже документальний фільм «Жорна», присвячений подіям 1932—1933-го років у Харківській області.

Ранок Меморіальної суботи на «Інтері» розпочнеться з документального проекту «Хлібна гільйотина», що вийде в ефір о 09.10 (із повтором о 03.30).

Телеканал Полтавської ОДТРК «Лтава» демонструватиме документальний цикл «Голодомор-33. Останні свідки», в якому про пережиті випробування розкажуть полтавці. Волинська ОДТРК покаже документальні проекти своїх колег із інших регіонів — «Люди і долі» Київської ДРТРК, «Доки горить свічка» Донецької ОДТРК, «Справа №» Миколаївської ОДТРК, «Хліба щоденного дай нам» Запорізької ОДТРК, «Без права на забуття» Рівненської ОДТРК, «В апогеї зла» Хмельницької ОДТРК, «Філософія життя» Новгород-Сіверської ДМТРК. Водночас мешканці Черкаської області побачать програму Волинської ОДТРК «33 хвилини пам’яті».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати