Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Градус» ефіру

Реклами на нашому ТБ стане більше
15 липня, 00:00

Минулої п’ятниці, «під завісу» третьої сесії, український парламент прийняв в цілому нову редакцію Закону України «Про рекламу». «За» проголосувало 311 народних депутатів із 442 зареєстрованих у залі. Телевізійники оцінюють цю подію як «грандіозну» — принаймні, так її сприйняли члени Асоціації мережевих телерадіомовників України. У разі підписання цього Закону Президентом він набере чинності з дня опублікування.

Зокрема, згідно із законом, реклама алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється на радіо і телебаченні з 6.00 до 23.00. Тобто фактично йдеться про дозвіл реклами алкогольних напоїв в ефірі в певний час — з 23.00 до 6.00 (раніше її було взагалі заборонено). Прийняття цієї норми українські телевізійники «пробивали» довго і наполегливо. Її відсутність характеризували як один із чинників, що гальмує розвиток вітчизняного телеринку. Можливі наслідки «алкоголізації» ефіру «День» запропонував оцінити незалежному експерту з питань телебачення і радіомовлення Івану МАЩЕНКУ:

— Це різко посилить інтерес телерадіокомпаній до освоєння нічного часу. Зараз Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, як правило, видає ліцензії телерадіокомпаніям на 24 години, тобто — на цілодобове мовлення. Однак далеко не всі телекомпанії, що отримали таку ліцензію, освоюють нічний час — мовляв, ніякої особливої користі. Тепер користь, безумовно, буде: все-таки глядач у нічний час біля екрану є, а час, починаючи з 23.00 — не такий вже й пізній. Тому те, що телебачення і радіо дістало реальне право на рекламу алкогольних напоїв у певний час — подія зі знаком «плюс». Наступний момент. Цілком справедливо, що у час, коли заборонено рекламу алкогольних напоїв, заборонено і рекламу відповідних брендів. Раніше деякі рекламодавці та ТРК під виглядом реклами брендів, які асоціювалися з рекламою конкретної продукції, наприклад, у друкарських виданнях (всі чудово розуміли, що це — ніякий не бренд, тому що від бренда п’яним не будеш) фактично здійснювали приховану рекламу алкогольних напоїв. Можливо, тепер ефір стане чистішим: там, де можна — рекламуй, а вже якщо не можна — то не можна і під виглядом брендів.

Крім того, ця норма стосовно реклами спиртних напоїв наближає нас до аналогічних міжнародних норм, визначених зокрема в Європейській конвенції про трансграничне телебачення. Думаю, це сприятиме вже і безпосередньому підходу парламенту найближчим часом до ратифікації самої ЄКТТ. Цей документ, до якого Україна приєдналася ще в 1996 році, досі не ратифіковано, а це стримує і розвиток — за деякими позиціями — українського законодавства.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати