Перейти до основного вмісту

Луцьк, я тебе люблю!

07 листопада, 00:00

Можливо, це був перший випадок, коли перехожі зупинялися біля біг-бордів і вдивлялися в них. Луцьк прокинувся з новою вуличною рекламою десь місяць тому, у день проведення всеукраїнського семінару по благоустрою. Але мова про так звану соціальну рекламу велася дуже давно... І коли на черговій апаратній нараді заступник міського голови Святослав Кравчук з серцем сказав, що, судячи з біг-бордів, «у Луцьку тільки п'ють і курять», ідея знайшла втілення в роботі спеціалістів видавництва «Ініціал».

У центрі міста, так, що видно було з кількох боків, на стіні юнацької бібліотеки з'явився цікавий сюжет (див. фото). Ще один стенд з цієї ж «благоустрійної опери» зафіксував відомий усім лучанам балкон на проспекті Волі: десятиліттями родина, що мешкає у цій квартирі, у тісній «хрущовці», не спокушається використати його якось практичніше, а щовесни й до пізньої осені тішить серця перехожих чудесним квітником. Отож і заклик до мешканців звучав «у тему»: «Почни зі свого вікна!»

Видавництво «Ініціал» вже має досвід соціальної реклами. Першим її проявом у Луцьку стала передвиборна кампанія на посаду міського голови. Тоді місто заполонили біг-борди з чудесними знімками Віктора Чухрая (саме його роботи представляють Луцьк на листівках, у численних путівниках і книгах). Але рекламний «слоган» представляв девіз, з яким ішов на вибори мер з багаторічним стажем (обрали вже втретє) Антон Кривицький: «Порядок у місті — порядок в державі». Фотохудожник зізнається, що над подібними речами працювати важче — треба, щоб реклама справді западала в душу, — але й цікаво!

— Ідею сюжету «про Германію» ми підглянули з натури: ішли «круті» дівчатка, смітячи за собою, і справді говорили, що «вчора Германію по теліку показували, там так чисто!..» А вже для знімка їхню роль зіграли студентки Луцького технічного університету, майбутні дизайнери. Одна з них — Ірина Харитонова — є співавтором сюжетів.

Віктор Чухрай сміється, що під час зйомок, які відбувалися в центрі міста, біля кав'ярні «Мрія», кілька машин, водії яких задивилися на дівочі ніжки, мало не поцілувалися зі стовпом...

На думку директора видавництва «Ініціал» Віктора Федосюка та його колег, міській владі варто було б відзначити людей, чий балкон зафіксовано «для вічності», чи грошовою премією, чи розсадою квітів. Власне, мова про це велася... Наприклад, у сусідній Польщі (де, як і в Москві, соціальна реклама широко поширена) у рекламу тютюнових чи алкогольних виробів уже закладено кошти на соціальну рекламу... Бо найгрізніші застереження типу «Мінздрав попереджає...» і навіть «Паління призводить до захворювань на рак» курців не лякають, а молодь, спокусившись яскравою картинкою, просто не розуміє змісту попередження. Тому в планах «Ініціалу» якраз рекламні щити проти наркоманії, алкоголізму, а Віктор Чухрай виношує задум сюжетів на тему «Луцьк, я тебе люблю!», в яких хотів би показати людей, чия роль у розвитку міста вагома.

Нині на вулицях Луцька стендів із закликами любити рідне місто меншає — їх витісняють продавці стільникових телефонів та набридлива пропаганда тютюну й горілки... Але у «загашниках» «Ініціала» є ще один сюжет для біг-борда з серії «Любіть рідне місто!». Він змусить людей таки задуматися, а що ж трапляється зі сміттям, яким бездумно заполонюємо вулиці?

— Коли ми прочитали, що пачка з-під цигарок розкладеться у землі лише через 2—5 місяців, жерстяна коробка з-під кави — через сто років, а пластикові пляшки взагалі вічні — нам стало моторошно! — каже Віктор Чухрай.

Міська влада порахувала сюжет «заумним», мовляв, народ «не пойме». А дарма!

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати